Gå til innhold

Hvor mye koster Snus i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Butikk:

Snus, porsjon: 70-75 kroner (avhengig av butikk)

Snus, løs: 80-85 kroner (tror jeg)

Sigg: 95 kroner

Bensinstasjoner og kiosker ligger som oftest over dette med en tier.

Superpresist og awesome, prisene virker sannsynlige!

Takk skal du Khalifen. Vennlig av deg

Lenke til kommentar

Hei jeg lurer på hvor mye det koster for følgende varer både i butikk og på bensinstasjoner i Norge.

1 snusboks 25g porsjon,

1 snusboks 50g løs,

1 20 pakning Marlboro

Det finnes vel ikke 50 gr. bokser med snus lengre(alle bokser jeg fant her er på 42-45g: http://www.getsnus.com/en/snus/GetSnus_Loose_Snus-279/ ).

Nå betaler man vel ca. 80 kroner for 42-45 gram.

*Edit: Rema 1000 bruker å ligge nesten 1 krone lavere i pris for snusen enn de andre.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Hei jeg lurer på hvor mye det koster for følgende varer både i butikk og på bensinstasjoner i Norge.

1 snusboks 25g porsjon,

1 snusboks 50g løs,

1 20 pakning Marlboro

Det finnes vel ikke 50 gr. bokser med snus lengre(alle bokser jeg fant her er på 42-45g: http://www.getsnus.com/en/snus/GetSnus_Loose_Snus-279/ ).

Nå betaler man vel ca. 80 kroner for 42-45 gram.

*Edit: Rema 1000 bruker å ligge nesten 1 krone lavere i pris for snusen enn de andre.

Akkurat! Så boksene har blitt mindre siden jeg snuste selv! Interessant. Takk til deg også sykkeliten ! Så hyggelig at folk er hjelpsomme.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis omtrent samme priser på røyk å snus men det varierer jo så klart. En snusboks med 40 snus osv...

Noen plasser i Oslo selges det en type Refill snus på pose. Posen tilsvarer 10 bokser med porsjonsnus. Grunnen til at den selges så billig er at den snusen inneholder mindre veske enn annen snus og blir dermed lettere. Snus har tobakksavgift basert på vekt.

Denne posen med snus koster kun 399 kroner. Bare fyll opp en vanlig tom snusboks tilsett noen dråper vann og la den ligge noen timer i kjøleskapet.

Artikkel fra vg om saken

Lenke til kommentar

Fant også forskjellige andre refill snus.

Gjør det selv kit med porsjonssnus

En annen som heter phantom

Begge disse refill posene koster kun 119,- svenske kroner. Det blir jo bare 103 norske kroner for en mengde som tilsvarer 10 bokser snus. Og det er jo masse penger spart. 10 bokser snus på butikk koster jo 7-800 kroner.

Noen som har forsøkt å bestille snus over nettet? Er det lov? E-sig er jo lov å kjøpe over nettet fra EU. Hva med snus?

Eller kan man bestille snusen til postkontor i Sverige og hente snusen der? Noen som har testet kjøp av snus online?

Edit:

Fant en norsk nettbutikk som selger refill snus til 385,- så fortsatt billigere enn i butikk men langt fra like billig som på den første linken. Synd prisen var så høy i den norsk nettbutikken. Skulle gjerne handlet om prisen var maks 250.

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikkje mulig å bestille snus fra utlandet. Dette pga. det er lovpålagt å ha NORSK advarsel bakpå snusboksene. Du kan derimot reise til Sverige å handle 10 bokser pose, eller 5 bokser løs (kvote).

Ikkje at vi har noko med det, men kvifor spør du etter prisene på tobakk i Norge? virker som du ikkje er myndig og lurer på kva prisene er for å få ein til å kjøpe for deg...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...