Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Primera SI '97 1.6 - Ulyd i motor + visker på frontlykter går nonstop

Anbefalte innlegg

Har ett litt merkelig problem når jeg starter bilen nå. Viskerne på frontlyktene skrur seg på og går ikke av (viskerne på frontruta funker vanlig), i tillegg kommer det en høy, litt lysere ulyd i fra motoren.

Noen som aner hva dette skyldes? Har lite peiling på biler nemlig.

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At viskere begynner å gå kan tyde på litespenning, men da skal igrunn bare det elektriske dø ut.

På en del bilmerker så begynner vindusviskerene og gå, i tilegg til at varmetrådande slår seg av og på, abs lamper blinker etc.

Mål spenningen din på dynamoen for å være helt sikker, skal være litt i overkant av 13v, kan være at det er et lager i dynamoen som er gåent, viss det er lite strøm på bilen og den er litt tungstartet i tilegg kanskje.

Lenke til kommentar

Heldig student som jeg er, så har jeg fått den sjekket av noen som kan det, og registerkjedet må selvfølgelig byttes, hvilket koster 11 000 kr............

Hadde ikke dette skjedd, ville jeg anslått at bilen var verdt 25 000 kr, hvor mye vil verdien på bilen ha falt på grunn av at registerkjedet må byttes? Mtp på at jeg ikke har muligheten til å betale så mye for reparasjon akkurat nå, så det lureste vil nok være å selge bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...