Gå til innhold

9600 pro VS fx5600(ultra?) 3dmark03 konkuranse

Tjohei

Anbefalte innlegg

Jeg veit det er en egen tråd for 3dmark scores, men alt som blir postet der er "se hvor høyt jeg har fått klokket min 9800pro", så jeg våger meg på å etterlyse 3dmark03 scores for:

Kombinasjonen 9600 pro og xp2500+ aktig (og evt. hastighet på minnet)

og

Kombinasjonen fx 5600 (ultra eller non-ultra, oppgi core hastighet) og xp2500+ aktig...

UKLOKKET! :wink:

Så kan vi få noen indikasjoner (og kun indikasjoner, ikke fasitsvar) på hvordan det ligger an mellom disse to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mhhh... jeg har XP2500+, 512 mb ram og Radeon 9600 Pro.

Er masse feil med maskina men når jeg faktisk får kjørt 3D Mark 03 blir det rundt 3200 uten klokking. Dette er uten optimert windows eller noe som helst(noen ganger med masse programmer oppe, men det har visst liten innvirkning), og i win98se.

Men i 5600 Ultra vs 9600 Pro, la meg sitere Gabe Newell:

To get 30 FPS with a 5600 [in Half-life 2] you'll probably have to turn off high dynamicrange lighting and character bump mapping.

(Dette med en Xp 2700+)

Han har også sagt at en P4 2 ghz med 9600 Pro enkelt klarer minst 30-40 FPS med alt slått på og max grafikk. Det er da ganske stor forskjell på kortene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Grunnen til at jeg maser om det er at jeg har sett mange benchmarks der FX5600 ULTRA(!) får mye bedre score enn 9600pro. Og noen ganger er også non-ultra versjonen på høyde med 9600pro'en... Men vi vet jo alle hvor pålitelige slike hardware sites er (*hosthost*tomshardware*host*), så derfor ville jeg se noen "real life" eksempler, og foreslo xp2500+ cpu som jeg tror er veldig mange som bruker...

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg maser om det er at jeg har sett mange benchmarks der FX5600 ULTRA(!) får mye bedre score enn 9600pro. Og noen ganger er også non-ultra versjonen på høyde med 9600pro'en... Men vi vet jo alle hvor pålitelige slike hardware sites er (*hosthost*tomshardware*host*), så derfor ville jeg se noen "real life" eksempler, og foreslo xp2500+ cpu som jeg tror er veldig mange som bruker...

ok...jo du har sikket rett...

kan være stor forskjell mellom disse linkene og egne erfaringer...

tomshardware er hvis litt glad i ge-force :wink:

Lenke til kommentar

Jo, men jeg synes du får lite for pengene. FX5600 ultra / 9600pro yter ikke stort bedre enn Geforce 4 ti serien, bortsett fra på DX9 ytelse. Og god DX9 ytelse trenger man rett og slett ikke, da ingen spill bruker det. Ikke se for mye på 3dmark03 poeng, det sier ingen ting om ytelsen i spill. 3dmark01 er et mye bedre verktøy.

Jeg ga 1500,- for et ti4200 kort for et år siden, og det yter nesten like godt som et kort til 2000,- idag. Derfor synes jeg du får lite for pengene. Kjøp heller et radeon9800 np kort til under 3000,- . Har du ikke råd til det, så vent litt. Det kommer helt sikker til å falle i pris.

Lenke til kommentar

Ja, etter å kukket noe helt for jævli med den maskinen(holdt på i seks timer før den ville boote), så fikk jeg kjørt en 3dmark 2001se, med xp2200+, gainward geforce fx 5600 256mb ram(det kortet som var ukens tilbud for litt siden)abitnf-7 ver 2.0, 512 mb ram, scoren ble 8700, så det var ikke så mye å skrive hjem om...

Lenke til kommentar
Ja, etter å kukket noe helt for jævli med den maskinen(holdt på i seks timer før den ville boote), så fikk jeg kjørt en 3dmark 2001se, med xp2200+, gainward geforce fx 5600 256mb ram(det kortet som var ukens tilbud for litt siden)abitnf-7 ver 2.0, 512 mb ram, scoren ble 8700, så det var ikke så mye å skrive hjem om...

Nyeste 4in1 driverene? var noen andre på forumet som sleit med akkuratt det samme - og scoren virka jævlig lav med henhold til at jeg fikk 11990 med min ti4200 128mb (som er LITT treigere enn 64mb). Overklokka visstnok, men vanligvis får jeg 11000+ (dårlig overklokkingsegenskaper i en lukket shuttle med en cpu på meget høye grader :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...