Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Dersom du blir lurt til å ha sex med prostituert uten å vite at det er en prostituert før etterpå..

RickyRon

...Kan du da bli straffet?   

37 stemmer

1. 1. Hva mener du? *Les scenario'et før du stemmer!*

• Ja.
      9
    • Nei.
      22
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      6
  2. 2. Kan den prostituerte dømmes for ran? *Les scenario'et før du stemmer!*

• Ja.
      18
    • Nei.
      11
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      8

Anbefalte innlegg

Dette er nok en tenkt situasjon om et tenkt scenario.

Du går på gata.

Plutselig blir du antastet av ei aggressiv, eksotisk og vakker dame. Tanken på at hun kan være prostituert slår deg ikke der og da. Du tror hun er genuint interessert i et knull.

Hun tar deg i hånden og drar deg med seg opp til en leilighet.

Hun kaster seg så over deg og drar av deg klærne. Før du vet ordet av det har hun kastet deg ned i senga, du ligger på ryggen med henne på topp, hun trer så på deg et kondom og begynner å ri deg. Rett før det går for deg, sier hun:

"Pay me after."

Du får med deg hva hun sier, men dine tanker er likevel helt andre steder, og før du rekker å tenke over hva hun nettopp sa, ejakulerer du.

Gratulerer, du har nettopp blitt lurt til å fullbyrde et samleie med en prostituert.

Nå vil hun ha pengene sine:

HUN: "Give me my money."

DU: "But.."

HUN: "You thought this was for free?"

DU: "But, I didn't know.."

HUN: "Give me my fucking money!"

I.o.m. hun virker farlig og er aggressiv, gir du fra deg beløpet hun forlanger. Selv om "Give me my fucking money" kan virke truende er det ikke noen trussel per se.

Jeg går utifra at de aller fleste (om ikke absolutt alle) prostituerte vil forlange betaling på forhånd.

Men det er altså ikke tilfelle i tenkt scenario (uansett hvor urealistisk det enn måtte være), her er hele greia at du blir villedet til å ha sex med prostituert og betaler for det etterpå.

Du har altså opptredd uaktsomt.

Kan du straffes? Kan den prostituerte straffes for ran?

Kjør debatt!

Endret av RickyRon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Nei og ja.

Edit: Fatter ikke hva som går an å diskutere ved denne "casen" - enten blir det jepp, eller kjepp

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Edit: Fatter ikke hva som går an å diskutere ved denne "casen" - enten blir det jepp, eller kjepp

Det kan diskuteres om man her har opptrådd så uaktsomt at man ikke kan hevde "formildende omstendigheter" ved å ha blitt lurt til å kjøpe sex.

Det kan også diskuteres om denne prostituerte klikker i vinkel à la Mira Craig om hun ikke får pengene sine.

Jeg syns mye rart kan diskuteres om denne saken som befinner seg i en gråsone :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg syns mye rart kan diskuteres om denne saken som befinner seg i en gråsone :)

Jeg synes det meste er rart nok allerede

Lenke til kommentar

Jeg synes det meste er rart nok allerede

:) + 1, forresten.

Det er nettopp hele meningen, finne opp tenkte problemstillinger om obskure situasjoner. Å tenke utenfor boksen.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Jeg tror vanvittig mange hadde betalt av redsel for å tiltrekke seg oppmerksomhet dersom en har en rasende eksotisk dame etter seg.

Om tenkt scenario skjedde, er personen sansnyligvis ikke vant med å kjøpe sex, og dermed konkluderer jeg (litt for tidlig) med at de har noen skrupler med prostitusjon.

Hva hadde jeg selv gjort?

Skeptisk - Dersom situasjonen utviklet seg voldsomt, muligens betalt.

Det kommer ann på hvor dette var, om det var i nærheten av der jeg bor, om hun hadde fått navnet mitt, hvor høylydt hun var (hun var aggresiv og ville ha pengene sine), hvilke trusler hun kom med og ikke minst hvor mye penger hun ville ha.

Dersom det var en mindre sum, hadde jeg nok slengt fra meg noen små lapper til fordel for ro og fred.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok, in that case burde du blitt pisket offentlig fordi du ikke klarte å tilfredsstille kvinnen. Case closed!

Det er vel ytterst sjelden at den prostituerte selv får orgasme = blir tilfredsstilt? :)

Vet ikke annet enn at jeg har trukket med meg gatene i mange år - de gangene jeg har kommet borti noen form for ekstaser, har det heldigvis vært ett dass i nærheten av

Ja, du tipper rett nok - jeg er en "Gledespjokk" blush.gif

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når jeg får litt bedre tid skal jeg se litt nærmere på one stick short of a bundle-scenarioet ditt. Sånn førsteinntrykkmessing stusset jeg på denne:

Plutselig blir du antastet av ei aggressiv, eksotisk og vakker dame.

Du stopper vel litt opp hvis du blir "antastet"?!

At du ble antastet av noen som var "pulbar" mener jeg er underordnet ... cool.gif

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok, in that case burde du blitt pisket offentlig fordi du ikke klarte å tilfredsstille kvinnen. Case closed!

var den til meg?

Min utydelighet - men nei den var ikke ment for deg.

Lenke til kommentar

Du stopper vel litt opp hvis du blir "antastet"?!

Detaljer, detaljer.. Jo, selvsagt gjør du det.

Mener mitt scenario slik det er beskrevet likevel gir et rimelig klart bilde på hvordan det hele går for seg.

At du ble antastet av noen som var "pulbar" mener jeg er underordnet ... cool.gif

At hun er såpass vakker/"pulbar" at du ikke avviser henne blankt er omtrent hele forutsetningen for scenario'et. Ellers, no deal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...