Gå til innhold

Problemer med skjermen, rare farger etc.


ZitHless

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som dere ser på vedleggene, så er det noe som ikke er HEELT som det skal..

Kom plutselig mens jeg satte og spilte en gang, hele skjermen ble lilla med masse striper og det skjedde ingenting, hadde enda lyd men den forsvant og etter et rundt 10 sek og jeg måtte restarte så ble alt normalt igjen.

 

Men nå, et par uker etter så skjer det igjen, og det nesten hele tiden.

Går maks 2-3 min etter jeg er kommet in på Windows og da må jeg restarte hele tiden, er ikke alltid bare lilla, er mange forskjellige farger og mange forskjellige symptomer, skjermen blir splittet etc, ikke alltid at lyden fær men det skjer det og av og til.

 

Dette skjer tilogmed i oppstartsfasen før windows, så det er HW basert.

 

Har feilsøkt litt, prøvd forskjellige dataskjermer, forskjellige kabler, dvi/vga/hdmi, byttet skjermkort slot, tadd ut og in ram, testet med forskjellige rambrikker, tadd ut og in cpu, renset og div div, lot pc'n ligge vannrett på gulvet etter jeg hadde gjort noe og da funket plutselig alt helt perfekt, lot den ligge sånn i et par dager, da jeg monterte på sidedøren og stablet kabinettet på bena igjen så ble det det samme og da bestemte jeg meg for å komme hit, håper noen kan hjelpe meg da jeg ikke har aning ka det kan være, regner med det er skjermkortet som er på en snurr?

post-89325-0-45431700-1327859845_thumb.jpg

post-89325-0-84051800-1327859851_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...