Bruface Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Hei. Har satt opp dette oppsettet. Regner med det ser greit ut? Tenkte å vente litt med skjermkort, har i dag 9600gt. Vet at det vil bli tidenes flaskehals i oppsettet. Men lyst å vente på neste gen skjermkort, og har ikke pr. dags dato råd til å bruke 4000 på 7970 eller 7950 som er rett rundt hjørnet. Det funker å bruke 9600gt i dette oppsettet i mellomtiden sant? Takker for hjelp Endret 29. januar 2012 av Bruface Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Tar gjerne imot innspill på valg av kabinett Litt opptatt av lavt støynivå. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hei. Har satt opp dette oppsettet. Regner med det ser greit ut? Tenkte å vente litt med skjermkort, har i dag 9600gt. Vet at det vil bli tidenes flaskehals i oppsettet. Men lyst å vente på neste gen skjermkort, og har ikke pr. dags dato råd til å bruke 4000 på 7970 eller 7950 som er rett rundt hjørnet. Det funker å bruke 9600gt i dette oppsettet i mellomtiden sant? Takker for hjelp Bedre å gå for i5-2500k som yter like bra i spill og koster en god del mindre. Neste generasjon intel cpu'er kommer i april, så vent hvis du kan. Litt usikker på den kjøleren. Mener jeg har lest i noen tester at den bråker en god del og ikke kjøler noe bedre enn gode luftkjølere. Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Begynner å bli mektig lei den E6600 prosessoren min Men HK kan vell brukes med Ivy B? Tanken bak I7 var fremtidsrettet. Men da kan jeg heller spare litt ved å kjøpe I5 no, for så og oppgradere til en seinere generasjons Ivy B når det trengs? Har du noen tips til en grei vannkjøler? Er hobby klokker, så tenkte å klokke cpu litt. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Har du noen tips til en grei vannkjøler? Er hobby klokker, så tenkte å klokke cpu litt. Egentlig ikke noe vits i å overklokke cpu'en, da den ikke er noen flaskehals i noen spill i dag Jeg vurderte Corsair H100 men valgte Noctua NH-D14 da det ble enklere, rimligere og mindre støy for mitt bruk. http://www.hardware.no/artikler/corsair_hydro_h100/101640/4 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Skal du først ha 16gb RAM kan du jo gå for disse Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Og en annen ting, vet du at du må ha 16GB? Hvis ikke, hold deg til 8GB da du ikke får noe ytelsesøkning i FPS fra 8 til 16GB. Ved å gå for i5-2500 istedet for i7-2700 sparer du i tillegg en tusenlapp, denne innsparelsen bruker du på en SSD som systemdisk som vil være en naturlig oppgradering på en moderne gaming maskin. Endret 29. januar 2012 av torfinns Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg ville oppgradert kabinettet litt... Og jeg er litt uenig i det at det ikke er noe vits med overklokking, ett eksempel på spill som øker ytelse for overklokk ef for eksempel skyrim ( http://www.techspot.com/review/467-skyrim-performance/page7.html ) Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Desuten, det er skjelden noe stort poeng i og overklokke en så ny prossesor. Folk gjør det pga det er morsomt, spenende og man kan skryte av det etterpå. Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Takker for mange svar Hmm, kanskje eg dropper vannkjølingen i første omgang, for å eventuelt kjøpe noe skikkelig seinere. Vet at jeg i grunn ikke har bruk for 16 gb ram, er mest på grunn av at det er så billig og "kult" å ha. SSD venter jeg med til windows 8 kommer. Så tar eg en full fresh innstall da. Orker ikke formatere disken min no. Til overklokkings biten er det mest pga. gøyt og "lærerikt" egentlig. Men absolutt ikke noe must. Noe tips til et greit kabinett som er bra og bygge i? samt relativt lydløs. Har en god del med disker jeg skulle hatt plass til Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Er denne grei? KINGSTON HYPERX 120GB SSD SATA/600 MLC Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Gjort en del endringer no. Får solgt den gamle pcen for noen slanter. Så må derfor ha skjermkort også. Oppsettet er no. Hadde vært flott med anbefalling til et greit og rimelig kabinett Edit: såg at Geforce bare støtter 2 skjermer. Har pr. dags dato 2, men har ønske om 3 på sikt. Kan jeg da bare kjøpe ett til for SLI, eller er ASUS HD 6870 et like godt valg? Endret 30. januar 2012 av Bruface Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Kanskje dette? kabinettet? OBS: her er det fler forskjellige kabinetter i forskjellige versoner, i forskjellige prisklasser. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Les litt hos Anandtech, det er greit å se tester med målinger før man kjøper noe. Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Tror det blir dette kabinettet. Tror også at jeg kjøper oppgraderingspakken med I7 på komplett... Selv om det ikke vil gi noe bedre ytelse med tanke på spill, så er det greit å ha til eventuell annen bruk. Dessuten blir det bare noen hundrelapper dyrere. Men saabertoth hk er greit? SSD blir Samsung 830 128 GB Bestiller nok i løpet av morgendagen Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Tror det blir dette kabinettet. Tror også at jeg kjøper oppgraderingspakken med I7 på komplett... Selv om det ikke vil gi noe bedre ytelse med tanke på spill, så er det greit å ha til eventuell annen bruk. Dessuten blir det bare noen hundrelapper dyrere. Men saabertoth hk er greit? SSD blir Samsung 830 128 GB Bestiller nok i løpet av morgendagen Jeg ville ikke valgt det HK hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Tror det blir dette kabinettet. Tror også at jeg kjøper oppgraderingspakken med I7 på komplett... Selv om det ikke vil gi noe bedre ytelse med tanke på spill, så er det greit å ha til eventuell annen bruk. Dessuten blir det bare noen hundrelapper dyrere. Men saabertoth hk er greit? SSD blir Samsung 830 128 GB Bestiller nok i løpet av morgendagen Jeg ville ikke valgt det HK hvis jeg var deg. Hvorfor ikke ? Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Tror det blir dette kabinettet. Tror også at jeg kjøper oppgraderingspakken med I7 på komplett... Selv om det ikke vil gi noe bedre ytelse med tanke på spill, så er det greit å ha til eventuell annen bruk. Dessuten blir det bare noen hundrelapper dyrere. Men saabertoth hk er greit? SSD blir Samsung 830 128 GB Bestiller nok i løpet av morgendagen var klar til å trykke bestill der. Så skulle jeg nett se om det var kommet noe nytt på forumet.... Har du noen grunn til det? Jeg ville ikke valgt det HK hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Takke for hjelp Pc er nå på vei i posten blei I7 pakken, FD kaninettet, M4 ssd og 6959 2gb skjermkort Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Noen som vet hvor lang tid dustin pleier å bruke med leveranse til Bergen? Bestillingen var inne rundt 12:30 og det stod betalt(sendt) rundt 16:00 Edit: Dato på bestilling var Tirsdag 31.01.12 Endret 1. februar 2012 av Bruface Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå