Gå til innhold

Freak Forum sensurerer kritikk mot det frie samfunnets største fiender

Anbefalte innlegg

Ja ja, jeg er ikke for at vi skal avskaffe arv, men jeg synes ikke det er helt urimelig med en maksgrense på hvor mye eiendom du kan ha. Bittelittegranne omfordeling hadde jo ikke vært så dumt? :)

(...)

Sier ikke at det er komplett umulig, men 10 år av livet er allerede valgt for deg, så det kan godt være at du har lyst til å være fri noen år, før du legger deg i sela igjen.

Jo, å omfordele på en slik måte vil fjerne alle insentiver man har for å jobbe. Spesielt hvis du i "eiendom" mener "eiendeler". Da vil man sende alle investorer i landet til utlandet, av den enkle grunn at de ikke har lov til å ha aksjer over en viss sum.

DET er ikke bra.

Eksempel: Person A tar juss-utdannelse ved UiB. 10 år etter endt utdannelse blir han partner, og tjener 3 millioner i året. Han oppretter et investeringsselskap for å forvalte formuen sin. Etter et par år har han verdier for 10 millioner kroner, men må stoppe fordi han ikke har lov å eie mer. Hva tror du han gjør? Selvfølgelig flytter han til utlandet og fortsetter der.

Er det meg du snakker om når du sier 10 år skolegang? Jeg er ikke seks år gammel og skal begynne på skolen altså... ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke det jeg mente heller. Jeg kunne helt fint bodd i Norge ved gjeldende skattenivå.

Poenget her var at han ville sette en maksgrense på eiendelene man kan eie, altså ikke lov å eie for mer enn 5 millioner kroner for eksempel. Skatt blir en annen sak.

Lenke til kommentar

Joda, men den redselen rike har for for mye skatt er overdrevet. Ja det er noen redere som har flyktet men jeg tror ikke Norge som nasjon bør være redd for å miste rike folk til lavskattland.

Norge er ingen Nasjon. Nasjoner fins ikke, det er bare vrangforestillingene til en haug kondisjonerte idioter, som føler sterk flokkdyrmentalitet basert på språk og geografi, samt karnevalshøytider og annet dill. Det er politikerene som sitter og vurderer hva de har fordel og ikke fordel av, godt hjulpet av en gruppe broilere som rådgivere.

Nå som vi har avsporet, kan jeg godt si at jeg påvirkes av skattesystemet, selv om jeg ikke er rik. Jeg kommer f.eks ikke til å jobbe mer enn at jeg tjener akkurat nok til å komme under toppskatt. Jeg skal ikke ha en legevakt utover det. Enten så jobber du ræva av deg, eller så må du jobbe mindre for ikke å bli utnyttet. Hvorfor skal jeg, som ikke syns samfunnet er så godt som alle vil ha det til, jobbe som en slave for dette jævla samfunnet?

Lenke til kommentar

At nFF sensurerer og kaster ut over en lav sko er det ingen tvil om, litt ironisk da forumet er ganske på gransa til loven på andre måter (narko osv).

Skal du være på freamforum er det 3 regler som må følges,

1. Vær venn med crew

2. Aldri si deg uenig i noe crew eller crews venner sier.

3. Ikke skriv om emner som ikke intresserer crew.

Selv var jeg ikke villig til å opptre på denne måten, så forlot forumet for mange år siden.

Anbefaler heller forumet i signaturen min, en plass du kan si alt innenfor lovens grenser.

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

At nFF sensurerer og kaster ut over en lav sko er det ingen tvil om, litt ironisk da forumet er ganske på gransa til loven på andre måter (narko osv).

Skal du være på freamforum er det 3 regler som må følges,

1. Vær venn med crew

2. Aldri si deg uenig i noe crew eller crews venner sier.

3. Ikke skriv om emner som ikke intresserer crew.

This.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en tråd forsvunnet på mystisk vis, uten noen form for forklaring på hvorfor.

Tråden omhandlet det å stikke fra en påkjørsel av fotgjengere(relatert til nyhetssaken som pågår), om noen av brukerene der ville gjort det.

Eg diskuterte sannsynligheten av å bli oppdaget i ettertid, mens de fleste andre bekreftet eller avkreftet hvorvidt de ville ha stukket av fra et slikt trafikkuhell eller ikke.

Eg kan ikke se at dette bryter regelverket der på noen måte, og det ble heller ikke lagt igjen en forklaring. Håpløst. Var det for personlig ovenfor nyhetsaken som pågår? Var det detaljer som diskuterte hvordan man gjør ulovlige ting?

Lenke til kommentar

For all del, må være plass for psyke diskusjoner også, men de bør jo helst utføres med vidsyn og moralsk autoritet. Regner med at du ikke formulerte deg på en måte som kunne tolkes dithen at du oppfordret til det? Eller forenklet en brutal handling så mye at det var som en fartsdump å regne?

Lenke til kommentar

La dere merke til «Så noe jeg ikke skulle ha sett?»-tråden, med han som hadde sett noe merkelig på fjellet? Den ble ganske stor, før den forsvant uten forklaring.

Det kan ha vært trolling, men likevel. Det er ikke vanskelig å stenge den med en forklaring på hvorfor.

Lenke til kommentar

Ja, følgte med på den tråden. Trodde bare den manglet oppdateringer men ser nå hvorfor den ikke har dukket opp på listen.

Det er ikke vanskelig å stenge en tråd, og forklare hvorfor. I tillegg ville dette ført til at flere brukere fikk forstå hvorfor ting blir stengt. Slik det er nå lurer eg jo på hva som førte til at de ble slettet.

Lenke til kommentar

Etter mitt forrige innlegg i denne tråden valgte eg å fjerne Freak.no fra åpne tabs i Opera, samt fjerne de fra speeddial.

Freak.no har selvfølgelig rett til å ture på som de ønsker, men etter å ha tenkt litt over det så bestemte eg meg for at eg ikke gidder å kaste bort tid på forum, tråder og innlegg hvor innholdet eg har bidratt med plutselig forsvinner som dugg for solen. Uten forklaring på hvorfor eller hva eg kan gjøre i fremtiden for å unngå at det samme skjer igjen.

Eg kommer ikke til å boikotte de, om noen mistolket det slik, men nå øker nok forumtiden min på dette forumet heller :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kult. Jeg har kommet til samme konklusjon (etter jeg brukte noen måneder på å misjonere stedet for hva det er verdt :p).

Men hvis noen finner noen bra norske forum eller noen utenlandske, som er bra på politikk og samfunn, spesielt veien videre - så si fra!

OBS

Fikk et innlegg sletta i denne tråden for det ikke var on-topic.

Ser at denne regelen ikke gjelder for visse andre.

Kan admin klargjøre hvor langt utenfor tema det er greit å være?

Endret av Aapnopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...