Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinmåler Mercedes C180?

Anbefalte innlegg

Har en MB C180 2000 modell (w202). Bensinmåleren er helt på bærtur. Den kan vise 0 når tanken nettopp har blitt fylt opp, plutselig være på midten, for så å vise nesten max når tanken begynner å bli tom. Hørt dette er vanlig problem på disse bilene, pga jalla deler.

Har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et ganske vanlig problem da c-klassen kom, men det ble etterhvert mindre og mindre av det.

Jeg har ikke tall på hvor mange slike sensorer jeg skiftet da jeg begynte hos M-B i 1999.

Forøvrig så er det to sensorer, en på venstre side og en på høyre side, og vi byttet begge hver gang det ble gjort noe.

I mange tilfeller så hjalp det å helle bensinsystemrens på tanken for det var visstnok et stoff i bensinen som la et syltynt belegg på "motstandsflaten" på sensoren. (Det er vanlig flottører som har en leder på et potensiometer.)

Enkelte hadde god erfaring med å fylle 98 blyfri hver 3-4. gang de fylte bensin.

edit: Vbjornevik har rett med slepebanen, jeg bare forklarte det litt mer komplisert.

Endret av Hachon
Lenke til kommentar

Det var et ganske vanlig problem da c-klassen kom, men det ble etterhvert mindre og mindre av det.

Jeg har ikke tall på hvor mange slike sensorer jeg skiftet da jeg begynte hos M-B i 1999.

Forøvrig så er det to sensorer, en på venstre side og en på høyre side, og vi byttet begge hver gang det ble gjort noe.

I mange tilfeller så hjalp det å helle bensinsystemrens på tanken for det var visstnok et stoff i bensinen som la et syltynt belegg på "motstandsflaten" på sensoren. (Det er vanlig flottører som har en leder på et potensiometer.)

Enkelte hadde god erfaring med å fylle 98 blyfri hver 3-4. gang de fylte bensin.

edit: Vbjornevik har rett med slepebanen, jeg bare forklarte det litt mer komplisert.

Bare for spørsmålet sin skyld :D

Er det mobri-switch system eller er det sensor sleder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...