DeltronZero Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Har en MB C180 2000 modell (w202). Bensinmåleren er helt på bærtur. Den kan vise 0 når tanken nettopp har blitt fylt opp, plutselig være på midten, for så å vise nesten max når tanken begynner å bli tom. Hørt dette er vanlig problem på disse bilene, pga jalla deler. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Spesielt vanlig problem er det vell ikkje, gjør rein sensoren. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Er det ikke flotør som er tilkoblet en eller annen form for slepebane som gir signal på denne bilen? (mulig jeg er helt på tulletur nå) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Er det ikkje sensorer da? Er sannelig ikkje sikker på om det er mobri-switch system, men er uvanlig til Merceds i vertfall. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Det var et ganske vanlig problem da c-klassen kom, men det ble etterhvert mindre og mindre av det. Jeg har ikke tall på hvor mange slike sensorer jeg skiftet da jeg begynte hos M-B i 1999. Forøvrig så er det to sensorer, en på venstre side og en på høyre side, og vi byttet begge hver gang det ble gjort noe. I mange tilfeller så hjalp det å helle bensinsystemrens på tanken for det var visstnok et stoff i bensinen som la et syltynt belegg på "motstandsflaten" på sensoren. (Det er vanlig flottører som har en leder på et potensiometer.) Enkelte hadde god erfaring med å fylle 98 blyfri hver 3-4. gang de fylte bensin. edit: Vbjornevik har rett med slepebanen, jeg bare forklarte det litt mer komplisert. Endret 1. februar 2012 av Hachon Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Det var et ganske vanlig problem da c-klassen kom, men det ble etterhvert mindre og mindre av det. Jeg har ikke tall på hvor mange slike sensorer jeg skiftet da jeg begynte hos M-B i 1999. Forøvrig så er det to sensorer, en på venstre side og en på høyre side, og vi byttet begge hver gang det ble gjort noe. I mange tilfeller så hjalp det å helle bensinsystemrens på tanken for det var visstnok et stoff i bensinen som la et syltynt belegg på "motstandsflaten" på sensoren. (Det er vanlig flottører som har en leder på et potensiometer.) Enkelte hadde god erfaring med å fylle 98 blyfri hver 3-4. gang de fylte bensin. edit: Vbjornevik har rett med slepebanen, jeg bare forklarte det litt mer komplisert. Bare for spørsmålet sin skyld Er det mobri-switch system eller er det sensor sleder? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Det er som Vbjornevik sier, men det er to, ettersom tanken er under baksetet, så nei, det er ikke mobri-switch. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Fungerer på samme måte som et potensiometer, Priim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå