Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bass kutter ved høy lyd og ujevn veg

Anbefalte innlegg

Har fått det problemet at bassen kutter ved høy lyd og ved kjøring på ujevn veg. Det er slik at hvis volumet går over en viss verdi så dunker det en gang også går det 2 sekunder før det kommet en nytt dunk og slik holder det på til jeg skrur ned lyden. Samme problemet oppstår også om jeg kjører på ujevn veg at, bassen blir borte i 2 sekunder.

Har sjekket alle tilkoblingene:

- pluss mellom batteri og forsterker er ok. God kontakt begge steder

- Jordinga er god, er brukt stor polsko, slik type som sitter inn på starteren på bil og jordinga sitter på en stor skrue baki. Aldri hatt noe problem med jordinga.

Har sjekket signalkabelen bakpå spilleren og på forsterkeren og de var ikke løse. Styrestrømmen er ok. Har ikke skrudd opp og sett om det er dårlig kontakt inni kassa, men det tviler jeg på, skal sjekke det uansett.

Forsterkeren har vært på reparasjon før av han jeg kjøpte den brukt av, men det var ikke samme problem. Jeg mistenker at det er forsterkeren.

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som utgangen overbelastes og at en eller annen form for sikring/beskyttelse slår inn for ikke å ta knekken på utgangsforsterkeren, hvis det er noe som har begynt å skje plutselig er det nok skjedd en feil på forsterkeren, men samtidig sier du at det samme skjer på ujevn vei, det leder meg til å tro at det er dårlig kontakt, skru opp kassa og sjekk der :)

Lenke til kommentar

Har fungert fint siden i vår da jeg kjøpte elementet og forsterkeren. Har også løftet kassa ut og inn flere ganger i forbindelse med en bensinlekasje så det kan hende jeg har klart og dra litt i ledningene inn på suben. Har dratt ledningen rett inn i kassa fra forsterkeren. skal sjekke den en dag jeg kan stå inne :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...