krist90 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hei Jeg har 3 pc'er, 1 stasjonær og 2 bærbare. Alle bruker trådløst internett. Men den eldste pc'n, en hp 6715b greier jeg ikke å koble til det trådløse internettet. Har hatt problemer med det før, men greide det til slutt. Men har nå flyttet å får samme problemet igjen. Det kommer bare opp: "kan ikke koble til", så kan jeg feilsøke problemet, men får ikke noe svar der. Har ikke testet med kabel om det funker, da jeg ikke har kabel tilgjengelig her akkuratt nå. Hadde satt stor pris på hjelp Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Det er enklere å hjelpe hvis du sier hva du gjør, når feilmeldingen kommer opp, og ikke minst hvilket operativsystem du bruker. Hva slags kryptering er det på nettet? Lenke til kommentar
krist90 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Det kommer bare opp, "windows kan ikke koble til chris" Jeg sliter også med å finne nettverket på den pc'n. Må trykke oppdater mange ganger før jeg finner nettverket "chris (navnet på nettverket)". Windows Vista Kryptering: WPA Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Har du oppdatert firmware på din trådløs router? Lenke til kommentar
krist90 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Har ikke oppdatert noe på routeren. Men de 2 andre pc'ene, mobilen og playstation greier å koble seg til det internettet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Det kan være for strengt krypteringsnivå. Prøv å skru av kryptering og se om den klarer det da. Hvis den gjør det så må du antagelig senke til WEP for at det skal fungere. Alternativt bruke kabel på denne maskinen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Har ikke oppdatert noe på routeren. Men de 2 andre pc'ene, mobilen og playstation greier å koble seg til det internettet. problemet er ikke de 2 maskinene som kommer seg på nett. Problemet er den som ikke kommer seg på nett, så mitt forslag er å oppdatere firmwaren. vidarkri har også et poeng. Et meget godt poeng. På mitt nett kommer jeg meg på nettet med alle enheter, unntatt min Nokia E66. Det er fordi Nokiaen ikke støtter den krypteringen jeg bruker. Lenke til kommentar
krist90 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 hvordan skrur jeg ned krypteringen til wep? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) hvordan skrur jeg ned krypteringen til wep? Gå inn på routeren via en av pcene som du har klart å koble til nettverket med. Under enten "Security" eller "Wireless Lan" innstillinger (Eller noe lignende avhengig av hvilken produsent som har laget routeren) så vil det være et sted du kan endre dette. På min router heter denne "Security Mode" og det er en dropdown boks hvor jeg kan velge mellom de forskjellige, men det kan være annerledes på din router. Tenkte jeg kunne legge til at hvis nettverket heter det samme som før, men du har byttet passord så vil noen pcer (Blant annet laptopen min til min store forergelse for noen uker siden) prøve å logge seg på med det gamle passordet og kun oppgi "Could not connect" som grunn. Jeg fikk heller aldri spørsmål om å endre passord siden jeg hadde vært koblet til nettverket før. Mener jeg måtte høyreklikke på nettverket når det ble søkt opp og så gå inn på innstillinger. Der så jeg at passordet allerede var utfylt. Endret 30. januar 2012 av Bjoolz Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 hvordan skrur jeg ned krypteringen til wep? Det er noe jeg ikke vil anbefale, du må noe ekstremt gammelt utstyr for at WPA ikke skal fungere. WEP er knekt for over 10 år siden og du kan nesten like greit drite i å kryptere nettverket ditt om skal bruke det. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Nå spørs det jo litt hvor paranoid han skal være og da.. De fleste trådløse routere har ikke rekkevidde på mange hundre meterne, og en enkel kryptering vil holde de fleste ute. Det er sikkert ikke sånn at KGB står ute i hagen og skal undersøke hva han driver med. WEP er mer en bra nok i de aller fleste nabolag. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Alternativt kan han oppgradere til en Dual Band router f.eks Netgear WNDR3700 og kjøre et WPA nett og et WEP nett samtidig. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hvis det er det innebygde trådløse nettverks kortet som er crappy, går det vel an å disable det og skaffe seg en billig usb wifi dongle dims. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Sjekk også på datamaskinen at wifi kortet står til samme kanal som AP ditt har. Om du skal ha på WEP kryptering, så øker du sikkerheten kraftig med å ha MAC-filtrering.. Lenke til kommentar
krist90 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Det som jeg tror kan være problemet er at før så hetet internettet noe annet, da jeg hadde adsl. Nå heter det chris, før het det: privat3513osp (telenor) Nå har jeg fått lyse breiband, men bruker adsl sin router. Kan dette ha noe å si ? Jeg finner ennå det gamle nettverket, selv om jeg ikke har det ? Jeg finner både chris og privat3513osp. Hvordan kan jeg deaktivere privat3513osp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hva har du i veggen? Adsl? Hva har du etter kontakten i veggen? Lenke til kommentar
krist90 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg hadde adsl før. Nå har jeg dalane breiband. Dabb.no Først går breiband boksen (med tv og internett) - videre til routeren(en gammel jeg fikk av telenor adsl). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Vel du må koble vekk den telenor routeren. Den inneholder et modem og kan skape mye problemer om du prøver å bruke den som en dsl-router. Signalet fra breibåndboksen er det du skal fordele til andre maskiner. Lenke til kommentar
krist90 Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Ok, så løsningen blir å kjøpe ny router da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå