Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke internett på 1 av pc'ene

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har 3 pc'er, 1 stasjonær og 2 bærbare.

Alle bruker trådløst internett.

Men den eldste pc'n, en hp 6715b greier jeg ikke å koble til det trådløse internettet.

Har hatt problemer med det før, men greide det til slutt. Men har nå flyttet å får samme problemet igjen.

Det kommer bare opp: "kan ikke koble til", så kan jeg feilsøke problemet, men får ikke noe svar der.

Har ikke testet med kabel om det funker, da jeg ikke har kabel tilgjengelig her akkuratt nå.

Hadde satt stor pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer bare opp, "windows kan ikke koble til chris"

Jeg sliter også med å finne nettverket på den pc'n. Må trykke oppdater mange ganger før jeg finner nettverket "chris (navnet på nettverket)".

Windows Vista

Kryptering: WPA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har ikke oppdatert noe på routeren.

Men de 2 andre pc'ene, mobilen og playstation greier å koble seg til det internettet.

problemet er ikke de 2 maskinene som kommer seg på nett. Problemet er den som ikke kommer seg på nett, så mitt forslag er å oppdatere firmwaren. vidarkri har også et poeng. Et meget godt poeng. På mitt nett kommer jeg meg på nettet med alle enheter, unntatt min Nokia E66. Det er fordi Nokiaen ikke støtter den krypteringen jeg bruker.

Lenke til kommentar

hvordan skrur jeg ned krypteringen til wep?

Gå inn på routeren via en av pcene som du har klart å koble til nettverket med. Under enten "Security" eller "Wireless Lan" innstillinger (Eller noe lignende avhengig av hvilken produsent som har laget routeren) så vil det være et sted du kan endre dette. På min router heter denne "Security Mode" og det er en dropdown boks hvor jeg kan velge mellom de forskjellige, men det kan være annerledes på din router.

Tenkte jeg kunne legge til at hvis nettverket heter det samme som før, men du har byttet passord så vil noen pcer (Blant annet laptopen min til min store forergelse for noen uker siden) prøve å logge seg på med det gamle passordet og kun oppgi "Could not connect" som grunn. Jeg fikk heller aldri spørsmål om å endre passord siden jeg hadde vært koblet til nettverket før. Mener jeg måtte høyreklikke på nettverket når det ble søkt opp og så gå inn på innstillinger. Der så jeg at passordet allerede var utfylt.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

hvordan skrur jeg ned krypteringen til wep?

Det er noe jeg ikke vil anbefale, du må noe ekstremt gammelt utstyr for at WPA ikke skal fungere. WEP er knekt for over 10 år siden og du kan nesten like greit drite i å kryptere nettverket ditt om skal bruke det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sjekk også på datamaskinen at wifi kortet står til samme kanal som AP ditt har.

Om du skal ha på WEP kryptering, så øker du sikkerheten kraftig med å ha MAC-filtrering..

Lenke til kommentar

Det som jeg tror kan være problemet er at før så hetet internettet noe annet, da jeg hadde adsl. Nå heter det chris, før het det: privat3513osp (telenor)

Nå har jeg fått lyse breiband, men bruker adsl sin router.

Kan dette ha noe å si ?

Jeg finner ennå det gamle nettverket, selv om jeg ikke har det ?

Jeg finner både chris og privat3513osp. Hvordan kan jeg deaktivere privat3513osp?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel du må koble vekk den telenor routeren. Den inneholder et modem og kan skape mye problemer om du prøver å bruke den som en dsl-router. Signalet fra breibåndboksen er det du skal fordele til andre maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...