NeEeO Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hei, jeg prøver å finne informasjon om dette, men finner bare nyhetsartikler som handler om det som skjer nå..Jeg vil liksom vite hvorfor USA og Iran har et dårlig forhold. Til nå vet jeg: - Iran har kanskje atomvåpen i hemmelighet, eller at du kan utvikle det innen 1år. - Usa mener at Iran skal ta bort atomvåpenene? Noe mer? Link gjerne til en nettside med innformasjon. Skal brukes i en presentasjon. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Det er ikke helt umulig at det har noe med olje å gjøre. Her er en oversikt. 5 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Countries by proven oil reserves 1 Venezuela 211,169 - 297,571 2 Saudi Arabia 265,405 - 267,017 3 Canada 173,625 - 175,200 22 Norway 5,321 - 6,700 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Hei, jeg prøver å finne informasjon om dette, men finner bare nyhetsartikler som handler om det som skjer nå..Jeg vil liksom vite hvorfor USA og Iran har et dårlig forhold. Til nå vet jeg: - Iran har kanskje atomvåpen i hemmelighet, eller at du kan utvikle det innen 1år. - Usa mener at Iran skal ta bort atomvåpenene? Noe mer? Link gjerne til en nettside med innformasjon. Skal brukes i en presentasjon. Du burde lese dette: http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d'état I 1953 kuppet USA og England Iran sin demokratisk valgte regjering. Dette var som en følge av at Iran nasjonaliserte olje sin i 1951. Se på hvilke andre land som har nasjonalisert oljen sin, også sjekker du hvordan forholdet deres er til USA. Venezuela og Libya(under Gaddafi) er eksempler på dette. Endret 2. februar 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå