Gå til innhold

Lagde Factory recovery som ISO-fil, og nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal bruke det.

smk

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ny laptop (ASUS ux31e), og den er uten dvd-rom. Da jeg startet den første gangen fikk jeg spørsmål om å lage "restore to factory settings", enten som ISO-fil, eller på dvd-plate. Måtte jo da velge ISO-fil, og nå som jeg må ta en gjenoppretting, så skjønner jeg ingenting av hvordan jeg skal bruke denne ISO-filen.

Har hvertfall skjønt at jeg må få brent dette ut på en dvd, men skjønner ikke hvordan. Har den forrige maskinen min her med dvd-rom, og jeg har overført ISO-filene til denne. Først prøvde jeg å sette en blank dvd, trykke på ISO-filen, og da kom det opp et vindu der man kunne trykke "Brenn". Men det gikk ikke, for da jeg satte den inn i den nye maskina, fikk jeg beskjed om at dvd'en var blank. Har deretter lastet ned en prøveversjon av Daemon Tools Pro Advanced Edition, men står fast nå.

Noen som kan forklare dette til en amatør?

Lurer også på en annen ting; etter å ha lagd factory recovery som ISO-fil, fikk jeg spørsmål om å lage Window state-et-eller-annet som ISO-fil også. Hva er dette?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

En imagefil, som en iso, lager en identisk kopi av filer og mapper og samler det i en fil. Den kan brennes på en plate, og kommer da tilbake med sine originale mapper og filer.

Bruke ett brenneprogram som kan brenne imagefiler. Jeg bruker burnaware.

http://www.burnaware.com/

Første valg på tredje linje i hovedmenyen er burn image. Velg det, velg deretter fila du skal brenne og la den brenne ferdig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

REgner med du har fått to tilbud. Den ene biten er vel å lage en iso over recovery, dvs installasjonsversjonen av win og all medfølgende programvare. Kjekt om harddisk ryker, eller om du vil slette recoverypartisjonen for å få bedre plass. Den andre er vel en kopi av slik ting er når det er ferdig innstallert slik at man kan kopiere alt inn uten å innstallere????

Lenke til kommentar

Takk for svar! Det viste seg at jeg hadde brent ut dvd riktig, men ikke fått satt maskinen til å starte fra disk. Så nå tror jeg at jeg får det til. :new_woot: Og ang WinState, så er det nok sånn som du skriver i svaret over her ja. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...