Gå til innhold

Hvordan få dv-video fra filmkamera over til stasjoner pc?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger hjelp! jeg vet det finnes mange tråder ang. dette, men jeg skjønner virkelig ingen ting... så problemet mitt:

Jeg har mange mini dv-kasetter, eller filmer, som jeg gjerne vil ha over på min stasjonære datamaskin slik at jeg kan brenne de over på en dvd.

filmkameraet har en usb kabel, men når jeg kobler den til videokameraet og i pc'en, så skjer det ingen ting! hvordan kan jeg da få den slik at de blir "koblet sammen"? dette her er virkelig ikke mitt felt, så unnskyld meg hvis det er noe jeg skriver som er helt på jordet!

Jeg har et gammelt videokamera fra 2003, typen Pal 5V550i. (tror jeg)

Dette er filmer fra da ungene var små, så det ville virkelig hjulpet hvis noen kunne hjelpe meg med dette.

Takk på forhånd!

også en ting til:

Når jeg har koblet inn slik at dataen har registrert kameraet, hva skal jeg gjøre så? hvilket film redigeringsprogram kan jeg bruke? hjeeelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger et redigeringsprogram som OGSÅ kan ta opp data-signaler fra DV-videokamera. For eksempel Pinnacle Studio - og det er ikke et dyrt program. :cool:

Datamaskinen må være relativt sterkt nok til å kunne fange ALLE bildene av filmen som blir overført. Hver 10 minutter bruker den 2 GB.

En ting vi må krysse fingrene er at din datamaskin også har firewire-kontakt hvis videokamera har også firewire for å få max filmkvalitet. Da trenger du en firewirekabel til dette formålet.

Lenke til kommentar

Som nevnt over, fra de aller fleste MiniDv kameraer er du avhengig av firewire inngang på pc'n for å overføre video, kun et fåtall produsenter har lagt inn muligheten til å bruke USB utgangen til annet enn å overføre stillbilder og evt bruke kamera som webcam.

Har du stasjonær uten firewire får du kjøpt firewire pci kort fra f.eks. komplett, kjører du windows kan du bruke Windows Movie Maker (eller Windows Live Movie Maker som kan lastes ned gratis) for enkel redigering og brenning til dvd.

Lenke til kommentar

Som nevnt over, fra de aller fleste MiniDv kameraer er du avhengig av firewire inngang på pc'n for å overføre video

Enig med Actibus, sannsynligvis må du ha firewire for å få overført. Du bør også finne korrekt modell av videokameraet hvis noen skal kunne sjekke spesifikasjoner for din modell. Det du oppga i første innlegg er nok ikke helt korrekt, Google fant i hvertfall ingenting med det navnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...