Gå til innhold

Billig stad å skaffa film?

Anbefalte innlegg

Er det nokon som veit om stadar ein får kjøpt rimelege filmar? Fyrst og frems svart-kvit i 100-400 området.

Antonio Stasi i Bergen har jo godt utval, men kunne tenkt meg å høyra om det er gode alternativ. Kanskje kodak sine vil verta seld ut billig?

Takkar for hjelp :)

Endret av kjikvadrat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nokon som veit om stadar ein får kjøpt rimelege filmar? Fyrst og frems svart-kvit i 100-400 området.

Antonio Stasi i Bergen har jo godt utval, men kunne tenkt meg å høyra om det er gode alternativ. Kanskje kodak sine vil verta seld ut billig?

Takkar for hjelp :)

Ja, Antonio Stasi i Bergen har et godt utvalg av det meste i film. Du spør om " rimelig film"".

Jeg vil be deg om å tenke på hvilke krav du har til hva et ferdig fremkalt negativ skal ha av info vedrørende skarphet og valørrikdom i skygge, mellomtoner og høylys.

Mange av utsalgsstedene er tilknyttet kjeder som ikke ønsker at filmsalget skal være i butikkhyllene. Mange fotobutikker risikerer å gå konkurs ved å sitte med 30 forskjellige ruller med film i hyllene til innkjøpspris tilsvarende en billig kveld på byen. De sitter på importen men glemmer å markedsføre. Jeg opplever dette med Kodak sine produkter.

Disse vil dekke dine filmbaserte behov!!

Fotofono i Oslo, Kverne foto Porsgrunn, Antonio i Bergen( Agfa), fomafoto.no og ikke minst Fotoimport i Trondheim med sine skikkelige infosider om prosesser, samt produkt info på sitt beste.

Jeg fatter ikke hvorfor Kodak ikke gir oss en nettside hvor vi kan kjøpe direkte siden det er trøblete å få kjøpt film. Mange tror at Kodak er konk men filmdivisjonen går med overskudd.

Johs

Noe å se på?????

Kodak har bekreftet at filmen blir en lønnsom virksomhet for selskapet, en dag etter at den ble arkivert for Kapittel 11 konkurs beskyttelse.

http://www.bjp-online.com/british-journal-of-photography/news/2140216/-film-division-profitable-kodak

Endret av 3G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...