Pølseboden Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 På mitt nyinvesterte hovedkort, Shuttle k39n, er det kun signal fra ett av IDE utgangene. Enten jeg setter kabelen til HD i IDE1 eller IDE2 så registrer biosen kun en utgang. De gangnene jeg uansett har to kabler i IDE utgangene så tar oppstarten og avsluttningen flere minutter. Hovedkortet er nyinnkjøpt fordi jeg hadde samme problem på mitt forrige HK, og konkluderte med den gang at det var hovedkortet. Jeg har i ettertid skaffet ny strømforsyning, men det hjalp ikke. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
kripet Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Er det samme kanalen som kommer opp hele tiden? Hadde et slikt problem med et asus kort, og der viste det seg å være en konflikt med et lydkort. Etter at jeg dro det ut kom begge IDE kanalene opp.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Sjekket at begge faktisk er aktivert i BIOS? Lenke til kommentar
Pølseboden Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Det går greit når jeg har kun en kabel i en av IDE utgangene, enten det er IDE1 eller IDE2. Kjører jeg med kabel i begge, finner ikke biosen disse? Jeg kan prøve å koble ut lydkortet. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Prøv å ta ut alle kort unntatt skjermkort. Sjekk bios, at begge ide kontrollere er enabled. Om du fortsatt har problemer sett diskene på kabelen som ikke funker til NONE i bios, og la det stå i minst en disk på kabelen. start maskina. (regner med du har win2k eller XP) Gå i Control Panel->Admin tools -> computer management -> Disk manager. Får du opp disken på den 'defekte' kabelen i nederste halvdel av diskmanager vinduet? I såfall høyreklikk på den og vel 'importer'. Funker? Hvis dette ikke funker kan det være at du har feil jumper settinger, feil på disk, defekt kabel, defekt kontroller..... Gjør feilsøking og post hva du gjorde, og hvordan det gikk. -pg Lenke til kommentar
Pølseboden Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Jeg begynte med å ta ut lydkortet og det fungerte faktisk. Biosen fant DVD spilleren. Det gikk bra helt til jeg skulle installere DVD programmet. Da poppet det opp en melding om feil og jeg måtte restarte. Ettter restart var vi tilbake til det gamle. Nå når jeg starter maskinen med begge kabler i IDE utgangene står maskinen å går på windows oppstartsbilde. Jeg kommer ikke inn engang. Trivelig med data du... Lenke til kommentar
kripet Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Har du formatert etter at du instalerte det nye HovedKortet? Windows vil sansynligvis ikke fungere helt stabilt når det er instalert et annet Chipset. Jeg måtte reinstallere windows for å få den til å fungere stabilt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå