Gå til innhold

Debatten om debatten...

Anbefalte innlegg

...er ødeleggende!

Er det ikke opplagt?

Politikere kommer ikke til å gjøre det for oss!

Vi - folket - har makten til å endre verden.

Framtiden vil bestemmes på steder som dette. Forum er stedene hvor mange kunnskapsrike og engasjerte folk kan komme sammen i diskusjon. Dagens politikere og akademikere har møteplasser de og, men de møtes for å diskutere spesifikke saker, til spesifikke tider, med spesifikke motiver. Her er vi anonyme og kan bruke vidsynet vårt for alt det er verdt. Vi har all verdens informasjon på våre fingertupper, vi har livserfaring som nevnte grupper ekskluderer og vi har, hevet over ethvert fnugg av tvil, historiens desidert beste anledning for fredelig folkeopprør.

Hvorfor kan vi ikke samarbeide om å skape noe???

Vi sitter på en enorm kraft, som ingen konferanse eller landsmøte kan måle seg med, som nå renner ut i sanden til fordel for smålighet og flisespikkeri.

Vi må lære å møte hverandre på halvveien! Både brun og bleik, kul og teit, hard og blaut, dum og staut, fin og feit - alle kan komme opp med en god idé, alle er verdt sin vekt i gull og alle er vi brakt til denne verden uten å ha bedt om det.

Ha ryggrad til å hylle gode forslag! Uansett hvor de kommer fra! Heis opp innmaten og se forbi trærne. Det er et skritt videre! Ikke se på alt som en konkurranse... værsåsnill. Vi mister moment.

Har vi mange nok med oss er det omtrent uendelig med muligheter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan vi ikke samarbeide om å skape noe???

(...)

Har vi mange nok med oss er det omtrent uendelig med muligheter!

Hei Aapnopp. ( Herlig nick! )

Her er noe som du kanskje vil finne interessant. Hvis en leter etter momentum på internett, så er visstnok dette det beste eksempelet pr idag :

"Just a few hours ago, our community reached 10 million people!"

http://www.avaaz.org/en/

"Avaaz is an incredible success story – an online community which, according to the German newspaper Suddeutsche Zeitung, ‘is more democratic, and could be more effective, than the United Nations’.

In 1997 Avaaz was founded by Res Publica, a global civic advocacy group, and moveon.org, an online community that had pioneered internet advocacy in the US. The aim was simple – to empower people across the world to take action on global, national and regional issues of concern to them. "

http://www.newint.org/columns/applause/2011/05/01/avaaz/

Lenke til kommentar

Her er noe som du kanskje vil finne interessant. Hvis en leter etter momentum på internett, så er visstnok dette det beste eksempelet pr idag :

"Just a few hours ago, our community reached 10 million people!"

http://www.avaaz.org/en/

"Avaaz is an incredible success story – an online community which, according to the German newspaper Suddeutsche Zeitung, ‘is more democratic, and could be more effective, than the United Nations’.

Takk, men... Denne organisasjonen kaller seg "stemme.org" og har ikke forum på sin hjemmeside. Flere av sakene de fronter er verdige, men ingen av de er dagsaktuelle. Synet på klimaendringer er fullstendig ute av fas med datamaterialet. Hvor nevnes krigen mot narkotika, IMFs kondisjonalitet og hvor, i dumbfuckistan, er deres hyllest av det svært gode forslaget, Health Impact Fund?

Deres motstand mot internettlover er lovende, men jeg skjønner ikke hvordan de kan kalle seg en ngo for folket og ikke ha en plattform for meningsbrytning på sin hjemmeside.

I denne postmoderne verden hvor tillit er mangelvare, føler jeg at useriøse tiltak som disse kan føre til en malplassering av folks engasjement og gi en falsk følelse av trygghet.

Martial Law er innført i USA. Hvorfor er det ikke engang nevnt?

Vel, det er kanskje en begynnelse. Jeg får skrive en appell og krysse fingrene.

I mellomtiden plasserer jeg mitt håp i http://occupywallst.org/

Lenke til kommentar

Trådstarter gjør en del merkelige antagelser. Som at "politikere" og "folke" er to adskilte elementer. Det er nok heller ikke slik at politikere og akademikere oppfører seg på den måten som beskrives..

Merkelige? Sto i avisa for noen dager siden at tre av fire politiske rådgivere ikke har bransjeerfaring.

Forklar krav til kapitalsikring på 10%. Kjenner du noen vanlige folk som opererer med sånne marginer?

Forklar rullebladet til IMF, Verdensbanken og WTO. Organisasjoner som har et uttrykt mål om å "bistå til utvikling".

Forklar hvorfor en

ikke er implmentert for lengst. Endret av Aapnopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter gjør en del merkelige antagelser. Som at "politikere" og "folke" er to adskilte elementer. Det er nok heller ikke slik at politikere og akademikere oppfører seg på den måten som beskrives..

Merkelige? Sto i avisa for noen dager siden at tre av fire politiske rådgivere ikke har bransjeerfaring.

Forklar krav til kapitalsikring på 10%. Kjenner du noen vanlige folk som opererer med sånne marginer?

Forklar rullebladet til IMF, Verdensbanken og WTO. Organisasjoner som har et uttrykt mål om å "bistå til utvikling".

Forklar hvorfor en

ikke er implmentert for lengst.

Kilde på dette avisoppslaget? Media og statistikk mistet jeg troen på for lenge siden. Uansett, eventuelt fravær av bransjekunnskap er ikke nok til å si at politikere og folk er adskilte.

Hvilket krav? Tenker du på boliglån?

Du må spesifisere dette med IMF og WTO.

Lenke til kommentar
Fravær av bransjekunnskap er ikke nok til å si at politikere og folk er adskilte.

Redaktører stemmer i utakt med befolkningen.

Det samme gjør journalister.

De rødgrønne får spesialbehandling i media.

Utover koblingen med den fjerde statsmakt har jeg i grunn lite å komme med (litt for seint til å droppe de verste bombene), men jeg vil si at infrastrukturen i Norge, "månelandingen" på Mongstad og lavmålet i TV-debattene står som glødende fyrtårn for påstanden; De gir blanke blaffen i deg og meg.

Jeg er også veldig kritisk til bankpakkene og skolepolitikken. Føler at dette er områder hvor folkets ønsker ikke er relevante, selv om det får store konsekvenser for oss.

Hvilket krav? Tenker du på boliglån?

Kapitalreserver. Hvis en bank har 100 millioner utestående, så kan de fortsatt drive butikk med 10 millioner i hvelvet. Samme prinsipp gjelder for hvor mye de kan låne ut. Ikke rart alle verdens nasjoner skylder milliarder.

Du må spesifisere dette med IMF og WTO.

Ærlig talt, det går jo an å søke litt selv også?

"They also point to recent statements made by United Nations Secretary-General's Special Economic Adviser, Professor Jeffrey Sachs, who heatedly demanded that the entire African debt (approximately $200 billion) be forgiven outright and recommended that African nations simply stop paying if the World Bank and IMF do not reciprocate:

The time has come to end this charade. The debts are unaffordable. If they won't cancel the debts I would suggest obstruction; you do it yourselves. Africa should say: 'thank you very much but we need this money to meet the needs of children who are dying right now so we will put the debt servicing payments into urgent social investment in health, education, drinking water, control of AIDS and other needs.' (Professor Jeffrey Sachs, Director of The Earth Institute at Columbia University and Special Economic Advisor to UN Secretary General Kofi Annan)." - Wiki

John Pilger er en god kilde på dette. I det minste på resultatene av "arbeidet" deres. De tekniske aspektene er vanskelige å komme helt inn på, for de er begravd i et velde av byråkrati og jeg har ikke hatt tid til å gå inn på det, men det er nok av eksempler til å trekke konklusjoner på generelt grunnlag. Et megaproblem med disse "utviklingsinstitusjonene" er jo at USA har vetorett i alle tre. Spørsmålet er ikke lenger; Hvilke land har hatt en negativ utvikling etter kontakt med IMF? Spørsmålet er blitt; Hvem har de gitt en positiv utvikling?

Skrekkeksemplene er Indonesia og Jamaica.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...