Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc restarter seg av og til når usb blir tilkoblet


Anbefalte innlegg

som tittelen sier så har jeg et problem når jeg kobler til "usb ting" i pcn min, både hovekortet og frontpanelet. så restarter den seg, dette skjer ca 1 av 4 ganger. jeg har lest litt rundt og noen sier at det er chipsettet som overvolter usbporten eller noe lignende.

 

personlig tror jeg det er statisk elektrisitet. (det har hendt noen ganger at pcn min restartet seg bare fordi bikkja kom bort og snuste på den)

 

jeg har hatt dette problemet i litt over 1 år nå og begynner å bli lei :thumbdown:

 

er det noen som vet om en løsning på dette? pcn min står ikke i jordet stikkontatk hvis det har noe å si(har ingen i rommet)

 

takk på forhånd

Stonebridge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være så enkelt som at det er en driver som tuller. Avinstaller evt webkamera ol. om du har det og prøv igjen.

har ikke no annet enn mus og tastatur, men det skjer selv etter en fresh install av windows.

 

går den til "windows avsluttes" eller blir skjermen bare svart? Skjer dette uansett hva du putter inn i usb porten (hdd, mus, tastatur osv)?

skjermen blir bare sort. så må jeg trykke på restart-knappen(pcn min klarer ikke å restarte av seg selv etter en eller annen merkelig grunn :whistle: )

 

har prøvd med minnepinne, mus, eksterne harddisker med egen strømforsyning og uten, tastatur og diverse usb dingsebomser og ser ikke noe forskjell.

 

gjorde et lite eksperiment just, lagde litt statisk elektisitet med håret mitt, og tok en minnepenn borti det, stappet minnepennen inn i pcn og poff! sort skjerm. restartet og satt inn minnepenne på nytt og da gikk alt fint.

 

hver gang jeg hadde minnen pennen min borti noe statisk restartet pcn min seg, så jeg tenker at det kan være en form for jordingsfeil i pcn min?

Lenke til kommentar

nå er jeg ikke flink til akkurat dette, men kan jo hende hovedkortet ditt har fått seg en trøkk en gang i tiden, og at usb signalene kortslutter på hovedkortet... dette kan jo ha kommet av statisk elektrisitet, lynnedslag osv. du har ikke mulighet til å prøve med en jordet stikkontakt en annen plass i huset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...