Cho-san Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Heisann. Tenkte eg skulle kjøpe meg ein ny laptop (Har ein Acer Aspire 3820T), og er veldig fornøgd med størrelsen på 13,3". Om ein ser vekk frå skulearbeid kommer den for det meste til å bli brukt til gaming. Forslag? Tenkte litt på SSD, sidan eg har nok av eksterne harddisker til å lagre tull på. Og ifølge windows er harddisken på pcen min no den største flaskehalsen? Har det mykje å sei i forhold til gaming? Takk Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Sett på Alienware M14x? Du kan konfigurere den på dell sine sider. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Synes den ser utruleg stor å bulkete ut ? Greit om den ikkje veger alt for mykje, då eg reiser veldig mykje med fly. Men utruleg greit å kunne velge tinga i pcen sjølv! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Du kan ikke få både liten/lett og egnet til spilling. Kommer jo ann på hvilke spill du tenker å spille da men. Lenke til kommentar
xico Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) hva med en Acer 3830TG hvis du er fornøyd med den gamle din? Nvidia GT540M er kanskje ikke det råeste grafikkkortet, men fungerer helt greit. kommer som sagt helt an på hvilke spill du snakker om. Den har også veldig bra battertid... http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-3830TG-Subnotebook.54641.0.html En 3830TG ligger på rundt 6k, så kjøper du deg en ssd og setter inn utenom, så har du litt penger til godteri Endret 29. januar 2012 av xico Lenke til kommentar
valen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Er vel like greit å vente til ivy bridge kommer? IdeaPad Y470p leste jeg om på engadget i dag. Fjorten tommer. Hvor kraftig maskin forventer du i en tretten tommer. Beste jeg har sett er en fra LG som har kommet i Korea, import derfra aktuelt? Den heter LG P330 og er perfekt i mine øyne! Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Fullt klart over at ein ikkje kan få i pose og sekk. Men vil gjerne ha eit kompromiss som passer meg mest mulig. Forventer ikkje å spele Skyrim på Ultra akkurat. Litt skeptisk til import, kvifor veit eg ikkje, når eg faktisk bur i Polen uansett (får ikkje akkurat brukt noko norsk garanti). Er det sagt noko om når Ivy kjem ut ? Ser jo ut til å bli ein ganske kraftig forbedring (http://www.tomshardware.co.uk/Benchmarks-Intel-Ivy-Bridge-CPU-sandy-bridge,news-37178.html) Lenke til kommentar
valen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Ivy bridge har vel mest å si for varmeproduksjon. Er vel først og fremst ultrabooks som for mest glede av den nye serien der, spesielt med tanke på veldig forbedret GPU del. Du som ønsker en ren spillepc må jo først og fremt finne en med raskt grafikkort. Eneste som jeg vet om er den jeg nevnte tidligere. LG P330. Den har geforce 555m i 13,3 tommer og veier under 2kg et sted. Bare den kommer til Europa snart. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Kan skrive under på at bærbaren eg har akkurat no blir supervarm (men den er pre sandy bridge til og med), men har kun slått seg av ein gang pga varme. (burde vel strengt tatt blåse den snart og). Har du noko erfaring med import av pcer ? Lenke til kommentar
valen Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Ingen erfaring av import. Jeg leste om den LG pcen i fjor sommer. Da hadde jeg sykt lyst på den. Nå er den som sagt lansert i Sør-Korea, dette er ikke en plass jeg er veldig ofte;) og har ikke lest noe om lansering andre steder i verden. Skulle gjerne hatt den men akter ikke å importere den selv. Satser på det kommer noe annet bra til Norge i tilsvarende størrelse og med tilsvarende kraft. Har ikke lest om noe som annet enn de som er nevnt her, altså den Timeline saken og Alienware. Følger fremdeles med og håper jeg finner den perfekte pcen selv;) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Anbefaler at du ser på Asus N43SN, for eksempel her: Asus N43SN - DustinHome 14 tommer, Nvidia GT 550m skjermkort. Er nok det beste du kan få til spilling i denne størrelsesklassen, utenom Alienware M14. Harddisken har minimalt å si for spilling - klart, med en SSD kan du laste og lagre spill hurtigere, og i noen spill får du raskere henting av maps o.l. - men ellers er det lite å hente. Men det er forsåvidt riktig at Windows-indeksen sier at harddisken generellt er den største flaskehalsen for ytelsen i datamaskiner nå. De tradisjonelle snurreharddiskene, vel å merke. SSD'er har gjort mye for å rette på dette, men altså; spesifikt til spilling, ikke så stor innflytelse. Endret 30. januar 2012 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå