Gå til innhold

Kamptråd: Arsenal vs Aston Villa

Benbjo

Anbefalte innlegg

29.01.2012

Arsenal - Aston Villa

FA Cup

17:00 @ Ashburton Grove

Aton Villa news:

Bortelaget har fått tilbake viktige spillere som Ireland og Agbonlahor, samt Heskey tilbake til denne kampen. Villa har gjort det greit i serien i det siste med 3 seiere, 1 tap og 1 uavgjort på de 5 siste. Deriblant slått Chelsea borte.

Forventet startoppstilling:

Given

Hutton - Dunne - Collins - Warnock

Agbonlahor - Ireland - Petrov - Albrighton

Bent - Keane

-----------------------------------------

Arsenal news:

Arsenal har som vanlig en bøtte med skader og fravær. Laget har fremdeles ingen backer tilgjengelige, samt en rekke skadet på viktige spillere. Arteta og Henry er antagelig tilbake. Det samme er Coquelin. Laget er i elendig form med 3 strake tap og under 1 mål i snitt i snart 2 måneder.

Forventet startoppstilling:

Szczesney

Djourou - Koscielny - Mertesacker - Vermaelen

Song, Arteta

Walcott - Ramsey - Arshavin

Van Persie

-----------------------------------------

Resultattips:

Aston Villa er det laget som har tatt mest poeng fra Arsenal på Emirates. De har bare tapt 1 av de 5 siste lagene har møtes på Arsenal sin hjemmebane. I tillegg er Arsenal i elendig form og skal slite med Villa sin sterke midtbane, enorme Bent og superraske Agbonlahor. Arsenal sin eneste sannsynlige sjanse for trofe denne sesongen ender her og sesongen fortsetter katastrofalt for Londonlaget.

1-3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sagna er mest sannsynlig klar. Dette blir en relativt enkel seier. Ja, vi har vært svake som har tapt tre på rad, men det har vært under vanskelige forutsetninger. Av de tre er Swansea-kampen den svakeste prestasjonen fra vår side - men husk likevel at Swansea er et meget sterkt hjemmelag. De to andre kampene, Fulham borte (10 mot 11), og United hjemme har også vært vanskelige kamper. Med Sagna og Arteta tilbake nå, ser jeg ikke annet enn at gutta vil reise seg. Kanskje vi får se Ox fra start også?

3-1 :)

Bokfør det.

Lenke til kommentar

Blir Ox i stedet for Walcott i så fall. Tror Wenger tenker at Arshavin må få starte mtp det som skjedde mot United.

Sagna er neppe klar til å starte en kamp. Kanskje neste helg, men tror også dette blir knapt. Husk han har vært ute lenge og hvis han starter i dag kan du banne på at han pådrar seg en strekk ila første omgang.

Lenke til kommentar

Hvis Djourou starter den kampen her ovenfor Yennaris så begynner jeg faen meg å lure. Yennaris var ørten ganger bedre enn Djourou i kampen mot United og de gangene han har spilt for førstelaget har han også vært langt foran Sagna's backup Jenkinson. Håper gutten med barten starter her, samt at vi IKKE får se Vermaelen på venstrebacken. Han er milevis unna det nivået han holder som midtstopper når han spilles der ute. Håper Miquel eller Le Coq begynner på venstrebacken slik at Koscielny/Mertesacker kan få seg en hvil.

Håpet mitt for et lag i dag:

Szczesny

Yennaris - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

Song - Coquelin

Walcott - Rosicky - Chamberlain

v. Persie/Park/Henry

Et par ting jeg håper at ikke skjer hvertfall:

1) Djourou spiller fremfor Yennaris

2) Aaron Ramsey starter kampen

3) Andrey Arshavin starter kampen på venstrekanten fremfor sentralt

4) Arteta spiller fra start og blir skadet

5) Vermaelen spiller på venstreback og det blir ingen rotasjon for midtstopperene våre.

Lenke til kommentar

Hvis Djourou starter den kampen her ovenfor Yennaris så begynner jeg faen meg å lure. Yennaris var ørten ganger bedre enn Djourou i kampen mot United og de gangene han har spilt for førstelaget har han også vært langt foran Sagna's backup Jenkinson. Håper gutten med barten starter her, samt at vi IKKE får se Vermaelen på venstrebacken. Han er milevis unna det nivået han holder som midtstopper når han spilles der ute. Håper Miquel eller Le Coq begynner på venstrebacken slik at Koscielny/Mertesacker kan få seg en hvil.

Szczesny

Song - Coquelin

v. Persie/Park/Henry

5) Vermaelen spiller på venstreback og det blir ingen rotasjon for midtstopperene våre.

Samtidig blir det rart å benke Kos når forsvarsrekka er så tynn som den er. Han er den klart beste spilleren vår mtp. form (i den grad vi kan snakke om at vi er i form). Om Vermaelen går sentralt og Sagna ikke starter, vil jeg tro det er sannsynlig at Kos tar høyre (evt. venstre?).

Ellers enig angående Ramsey.

Lenke til kommentar

Szczesny

Song - Coquelin

v. Persie/Park/Henry

Samtidig blir det rart å benke Kos når forsvarsrekka er så tynn som den er. Han er den klart beste spilleren vår mtp. form (i den grad vi kan snakke om at vi er i form). Om Vermaelen går sentralt og Sagna ikke starter, vil jeg tro det er sannsynlig at Kos tar høyre (evt. venstre?).

Ellers enig angående Ramsey.

Med Yennaris - Mertesacker - Vermaelen - Miquel så mener jeg vi er minst like godt skodd som med Yennaris - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen. At Koscielny får seg en liten pustepause syntes jeg burde være på tide da han har spilt i 20 av 22 kamper og spilt 90 minutter i hver kamp. Får vi en skade på Koscielny, Vermaelen eller Mertesacker nå så er vi dypt ute å kjøre igjen, mens en skade på f.eks. Miquel ikke er like ille. Ei er han heller ikke i fare for å være overbelastet som Koscielny kan være.

Rotasjon burde være greit i dag når man har tre høykvalitetsstoppere som Mertesacker, Koscielny og Vermaelen. Samtidig syntes jeg også den unge spanjolen har prestert like godt hvis ikke bedre enn Vermaelen på venstrebacken så det er ikke en risiko heller mtp. om han skal takle nivået eller ikke.

Lenke til kommentar

@KjerringatilSagna:

On my way to the emirates!im so exiting!cant wait to see my hubby @Sagnaofficial with the arsenal shirt again!!!!!!!!!#BSAGNA

Kan bety at Sagna starter og dersom det er tilfellet lukter det set-back lang vei ettersom han bare har trent for fullt med førstelaget i 3 dager.

Lenke til kommentar

Er bare å håpe at Yennaris starter etter at Wenger i dag har gått ut og sagt at han tror Yennaris vil ha en stor karriere, men som sagt: Man vet aldri med Wenger.. er jo typisk at han kaster Sagna inn i det og at Bac blir ute i et par uker ekstra som følge av det.

Lenke til kommentar

Jeg synes kanskje det er litt for tidlig å la Sagna starte en kamp etter så lang tid uten spill. Han burde da i hvert fall vært grundig testet og 100% klar. Vi skal ikke ha flere skader nå.

Tror dette kan bli en vanskelig kamp, men jeg mener det er viktig å fortsatt være med i disse turneringene så lenge det går så dårlig i ligaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...