Gå til innhold

Elitetenking i Oslo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

 

 

Hvordan vet du det?

 

Kan jeg være litt personlig?

Jeg jobbet tidligere i en bedrift der de fleste hadde Dr. tittel. Jeg var bare ingeniør,og hadde derfor knapt talerett. Det var i alle fall ingenn grunn til å høre på HVA jeg sa :)

 

Men etter min erfaring er jjuristeer en gruppe som er litt 'bedre'.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

 

 

Hvordan vet du det?

 

Kan jeg være litt personlig?

Jeg jobbet tidligere i en bedrift der de fleste hadde Dr. tittel. Jeg var bare ingeniør,og hadde derfor knapt talerett. Det var i alle fall ingenn grunn til å høre på HVA jeg sa :)

 

Men etter min erfaring er jjuristeer en gruppe som er litt 'bedre'.

 

Den type konflikter finner man både "høyt og lavt", og har vel mest med personers usikkerhet å gjøre ... Å holde frem sin "overlegne" kunnskap er hersketeknikk, og avslører utilstrekkeligheter på andre områder.

Lenke til kommentar

foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

 

 

Hvordan vet du det?

 

Kan jeg være litt personlig?

Jeg jobbet tidligere i en bedrift der de fleste hadde Dr. tittel. Jeg var bare ingeniør,og hadde derfor knapt talerett. Det var i alle fall ingenn grunn til å høre på HVA jeg sa :)

 

Men etter min erfaring er jjuristeer en gruppe som er litt 'bedre'.

 

Den type konflikter finner man både "høyt og lavt", og har vel mest med personers usikkerhet å gjøre ... Å holde frem sin "overlegne" kunnskap er hersketeknikk, og avslører utilstrekkeligheter på andre områder.

 

Du har nok mye rett.

når guttta irriterer seg over at de må dele luft med røkla.,.

 

men det er trist når de ødelegger sine barn.

hvodan kan vi få ddem til å innse hvor lite formålstjenelig det er?

Lenke til kommentar

Som småbarnsforelder i Oslo merker jeg det litt for ofte - foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

Trist ii seg selv,men spesielt når det begrenser barnas omgangskrets.

 

Tanker?

 

 

Kan ikke si jeg kjenner igjen fenomenet, men så bor jeg også på Oslo øst :p

 

Kan du definere litt nærmere for oss hva det er de eventuelt gjør eller sier?

Lenke til kommentar

På generelt grunnlag kan man jo tenke seg at det finnes gode grunner for å være litt selektive i jobbsammenheng for å sørge for at effektiviteten opprettholdes. Ervervet kunnskap, høy stilling og solid utdannelse hører ofte (men ikke alltid) sammen, og man vil jo gjerne hendende seg til likesinnede når utfordringer skal løses. I privat sammenheng eller i forhold til det sosiale blir det jo selvsagt annerledes, men også der kan det tenkes at man bevist eller ubevist søker til sine likemenn da man i utgangspunktet har mer til felles med disse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På generelt grunnlag kan man jo tenke seg at det finnes gode grunner for å være litt selektive i jobbsammenheng for å sørge for at effektiviteten opprettholdes. Ervervet kunnskap, høy stilling og solid utdannelse hører ofte (men ikke alltid) sammen, og man vil jo gjerne hendende seg til likesinnede når utfordringer skal løses.

 

Det kan noen ganger stemme, og så kan det også bli helt feil - det handler om kompetent ledelse, mener jeg.

 

Apollo teams

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ved å få dem i tale og si fra hvilken effekt deres handlinger har på oss.

 

Tror du de bryr seg,eller hører etter?

Og jeg forsår at det er et problem i U D. man annsetter sine egne.ulovlig

 

Man kan ikke endre andre - det eneste man kan og har ansvaret for er å forsøke å gjøre seg godt nok forstått, så får det bli opp til dem om de vil endre seg. Når det gjelder UD - så lider de under en kultur som er destruktiv. Sikkert dyktige mennesker, men kanskje oppsigelsesvern må ta noe av skylden ...

Lenke til kommentar

Som småbarnsforelder i Oslo merker jeg det litt for ofte - foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

Trist ii seg selv,men spesielt når det begrenser barnas omgangskrets.

 

Tanker?

Hva spesifikt er trist her? Hvordan er dette uheldig for barna og/eller samfunnet som helhet?

Lenke til kommentar

Som småbarnsforelder i Oslo merker jeg det litt for ofte - foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

Trist ii seg selv,men spesielt når det begrenser barnas omgangskrets.

 

Tanker?

Hva spesifikt er trist her? Hvordan er dette uheldig for barna og/eller samfunnet som helhet?

Jeg mener begge deler. Som sagt,som forelder merker jeg mest til den siden,men det er ganske deprimerende at mange rike på fullt alvor mener at de er hevet over subben. uavhengig av hvor mye skatt man betaler.

 

Mener du at det er smart eller korrekt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som småbarnsforelder i Oslo merker jeg det litt for ofte - foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

Trist ii seg selv,men spesielt når det begrenser barnas omgangskrets.

 

Tanker?

Hva spesifikt er trist her? Hvordan er dette uheldig for barna og/eller samfunnet som helhet?

Jeg mener begge deler. Som sagt,som forelder merker jeg mest til den siden,men det er ganske deprimerende at mange rike på fullt alvor mener at de er hevet over subben. uavhengig av hvor mye skatt man betaler.

 

Mener du at det er smart eller korrekt?

Jeg har lest innlegget ditt to ganger, men jeg klarer ikke å se at du svarer på noen av mine to spørsmål. For å svare på om det er smart eller korrekt må du nesten opplyse meg om hvorfor det er skadelig og ikke bare påstå at det er det.

Lenke til kommentar

Som småbarnsforelder i Oslo merker jeg det litt for ofte - foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

Trist ii seg selv,men spesielt når det begrenser barnas omgangskrets.

 

Tanker?

Hva spesifikt er trist her? Hvordan er dette uheldig for barna og/eller samfunnet som helhet?

Jeg mener begge deler. Som sagt,som forelder merker jeg mest til den siden,men det er ganske deprimerende at mange rike på fullt alvor mener at de er hevet over subben. uavhengig av hvor mye skatt man betaler.

 

Mener du at det er smart eller korrekt?

Jeg har lest innlegget ditt to ganger, men jeg klarer ikke å se at du svarer på noen av mine to spørsmål. For å svare på om det er smart eller korrekt må du nesten opplyse meg om hvorfor det er skadelig og ikke bare påstå at det er det.

jeg er ikke sikker på at jeg har forstått hva som er uklart... I klassen til min sønn er det en del foreldre som gir tydelige signaler om at andre er luft for dem.

Kan det være tvil om at dette er trist?

Norge wr relativt kasteløst,og det er jeg glad for.

Jeg er spes imot rikinger som forventer respekt.

Jeg deler ikke ut respekt basert på sleiphet,spisse albuer eller flaks.

Høy sigarføring er latterlig.

Endret av surfacetension
Lenke til kommentar

Som småbarnsforelder i Oslo merker jeg det litt for ofte - foreldre som føler at de er for gode for vanlige folk. Ofte basert på utdanning eller penger.

 

Trist ii seg selv,men spesielt når det begrenser barnas omgangskrets.

 

Tanker?

Hva spesifikt er trist her? Hvordan er dette uheldig for barna og/eller samfunnet som helhet?

Jeg mener begge deler. Som sagt,som forelder merker jeg mest til den siden,men det er ganske deprimerende at mange rike på fullt alvor mener at de er hevet over subben. uavhengig av hvor mye skatt man betaler.

 

Mener du at det er smart eller korrekt?

Jeg har lest innlegget ditt to ganger, men jeg klarer ikke å se at du svarer på noen av mine to spørsmål. For å svare på om det er smart eller korrekt må du nesten opplyse meg om hvorfor det er skadelig og ikke bare påstå at det er det.

jeg er ikke sikker på at jeg har forstått hva som er uklart... I klassen til min sønn er det en del foreldre som gir tydelige signaler om at andre er luft for dem.

Kan det være tvil om at dette er trist?

Norge wr relativt kasteløst,og det er jeg glad for.

Jeg er spes imot rikinger som forventer respekt.

Jeg deler ikke ut respekt basert på sleiphet,spisse albuer eller flaks.

Høy sigarføring er latterlig.

Slik jeg ser det har du og kategorien rikinger du beskriver et gjensidig hatforhold. Det ser også ut til at du har opparbeidet et sett predefinerte holdninger om hvordan disse personene har opparbeidet sin rikdom. Ikke umulig at de har liknende fordeler om deg, meg eller hvem andre det måtte gjelde. Jeg ser ingen samfunnsmessige problemer, eller hvordan dette skader ungen. Siden skadevirkningene er åpenbare for deg kan du jo prøve å forklare det for meg (som var det jeg har spurt om tidligere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...