avlvl Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Har kjøpt en ny pc fra komplett, ferdig bygd. Problemet er at i selv middels vanskelige spill blir det et helt forferdelig bråk, man klarer maks 10 minutter før man har hodepine. Har identifisert skjermkortet som den største synderen, ved å manuelt endre vifte-hastigheten til skjermkort og CPU. Ved å klokke ned skjermkortet kraftig ble støyen redusert. Gainward GeForce GTX 560 1GB MSI H61MU-E35 B Intel® Core i5-2500 Spørsmålet nå er om det er noe jeg kan gjøre for å redusere støy, uten å halvere klokkehastigheten, eller bør jeg rett og slett bruke angrerett, og gå for et annet skjermkort? Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Om støy blir ille som i dette tillfellet så er det kansje greiest å bytte skjermkort, om det også er andre ting som lager støy så kan angrefristen benyttes. Et litt annet arternativ er to sånne kort satt opp i Crossfire http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=634547 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg bruker et program som heter MSI Afterburner for manuelt å sette nivåer for viftehastigheten på mitt GTX480, virker selv om kortet ikke er fra MSI og reduserte bråket mye, uten at temperaturen blir for høy. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) det kan være feilprodusert skjermkort om vifta blir veldig støyete. f.eks luft mellom chip og kjøler gjør at chip har dårlig kontakt med kjøler. edit: hwmonitor fra cpuid vill kunne måle maks viftehastighet og temperatur for skjermkortet ditt under en spilløkt. Endret 29. januar 2012 av kjeLL// Lenke til kommentar
avlvl Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Etter en kjapp økt ligger den på 60% vifte med temp på ca 70 grader (litt i overkant). Høres dette forferdelig mye ut eller? Og så spørs det om jeg må returnere hele maskinen, ettersom den ble bygd av komplett, eller om jeg kan angre bare skjermkortet o.O Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 kjapp økt er hvor mange minutter? Lenke til kommentar
avlvl Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Rundt 30 minutter. Virker som om ting hadde stabilisert seg da Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 om det er dette skjermkortet det er snakk om, så er det ikke noe referanse kjøler fra nvidia påmontert. noen 3.parts kjølere er utrolig bråkete i forhold til orginal kjølere. Lenke til kommentar
avlvl Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Takk for svar, da kontakter jeg komplett i morgen og så får vi se hva det blir til, slik kan jeg ikka ha det i alle fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå