bubba96 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hallo! eg har vert så dum å kjøpt meg en HP maskin, og som alle veit har de dårlige vifte! Så eg har eit problem med overoppheting sann at maskina slår seg av. Hvordan kan eg kjøle ned maskina mi? No har eg den stående opp på en bok slik at den får mer luft, men den blir fortsatt varm. Går det ann å skifte vifte? eller har dere noen andre tips? mvh bubba Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hadde krevd garanti/retur på dette jeg. 1 Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hvis det ikke frister med retur/garanti, kan du alltids kjøpe deg en USB vifte.... Lenke til kommentar
bubba96 Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Hvis det ikke frister med retur/garanti, kan du alltids kjøpe deg en USB vifte.... Men kvar skal eg plasere vifta da? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Kanskje noe slikt? http://www.klikk.no/teknologi/data/article268816.ece Lenke til kommentar
777fan Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Gjorde selv den samme feilen tilbake i tid og gikk til innkjøp av HP-dr***. Etter ca. 2 mnd med normal bruk begynte vifta å lage ulyder og CPU-temperaturen kom opp i 100 grader. Jeg tenkte det ville hjelpe litt med en USB-kjøler. Jeg skaffet en kjølepad med 2 vifter, men temperaturen ble ikke merkverdig lavere, kanskje 5-10 grader. Jeg ble nødt til å sende PCen tilbake til Elkjøp for reparasjon. De skiftet viften og påførte et nytt lag med kjølepasta, nå virker alt som det skal. Men etter denne hendelsen har jeg sverget at jeg aldri skal kjøpe en HP-maskin igjen, uavhengig om det er en Intel eller AMD-prosessor i maskinen. Altså, blir laptopen så varm at den slår seg av automatisk for å beskytte komponentene mot skade vil en laptopkjøler ikke være til særlig nytte. Enten en ny PC, eller bytte vifte/kjølepasta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå