lasse_hansen87 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hei sann. Har en cerwin vega 2,6kw effektforsterker, som driver to stykk cerwin vega xls 15 høytalere. Når jeg skal skru av anlegget etter spilling, bør effektforsterkeren stå å gå litt føre jeg skrur den av da? Tenkte på ang avkjøling... En annen ting, har også en cerwin Vega HFA-21sx subwoofer, bør denne stå litt etter jeg har skrudd av musikken for å avkjøle seg? Hvordan bør jeg gjøre det? Sub'en har jo kun kjøle ribber på den innebygde forsterkeren bakpå kassa, mens effektforsterkeren som driver de to høytalerne har kjøle vifter.. Tar gjerne imot tips, gjerne ifra de som har erfaringer med disse fra før. Mvh Lasse Hansen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Det skal ikke være nødvendig. Blir ikke noe varmere etter den er skrudd av siden du ikke tilfører mere energi. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Så jeg kan bare trygt skru av både effektforsterker og sub rett etter spilling? Ha altså ikke noe å si at f.eks komponentene inni effektforsterkeren er varme når jeg skrur den av, behøver altså ikke stå å kjøle seg ned uten musikk på? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 De skal tåle det fint. Skal nok bra mye varme til før du tar knekken på de. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Oki, takker for svar Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Det som derimot er en fordel, er å skru på linjeforsterkeren, og vente til det kommer et klikk før du skrur på effektforsterkeren. Da slipper du at effektforsterkeren forsterker spikes som kan komme fra linjeforsterkeren under oppstart (opplading av kondensatorer etc.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå