Master1 Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Hei. Hvis jeg f.eks har 5 i p-matte, og skal ta r1 som privatist, og stryker. Får jeg da bestemme selv at jeg vil ha p-karakteren stående, eller må jeg holde på til jeg står? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) R1 ersatter ikke P-matte. Karakteren i P-matte blir derfor stående uansett. Privatistkarakterer bestemmer du selv om du vil ha på vitnemålet eller ikke. Ingen automatikk i det. :-) Endret 29. januar 2012 av Star Fox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 Når du tar et fag som privatist, da får du tilsendt et kompetansebevis som inneholder eksamensfaget og karakteren. Du velger selv å legge denne karakteren til ditt vitnemål. Du går til din videregående skole som utstedte ditt vitnemål, og ber dem legge karakteren til vitnemålet ditt. Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 Når du tar et fag som privatist, da får du tilsendt et kompetansebevis som inneholder eksamensfaget og karakteren. Du velger selv å legge denne karakteren til ditt vitnemål. Du går til din videregående skole som utstedte ditt vitnemål, og ber dem legge karakteren til vitnemålet ditt. Ok. Bra svar. Hvis jeg da velger å legge den til vitnemålet, kommer da p-matte også til å være der? Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 Ja, leste du ikke øverste svar. R1 og P-matte er ikke samme fag, og derfor erstatter de ikke hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 1P-matte vil ikke være på kompetansebeviset som er utstedt av eksamenskontoret, bare faget som du tok som privatist vil være på kompetansebeviset. 1P-matte er et fellesfag, og kan bare bli erstattet av en ny eksamen i samme faget eller av en eksamen i 1T-matte som også er et fellesfag. Det er ikke mulig å føre både P og T matte på samme vitnemål. R1-matte er et valgfritt programfag og kan bare erstattes av ny eksamen i R1-matte eller om du velger å ta S1 og S2 matematikk. Det er ikke mulig å føre både R og S matte på samme vitnemål. Men du kan selvsagt fjerne hele R1-matte med et annet valgfritt programfag som for eksempel Fysikk 1 eller Biologi 1 osv. Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 Ok. Men om jeg tar R1 matte som privatist, mens jeg går i 3.året, da kan jeg få det på førstegangsvitnemålet, sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 Det stemmer, så lenge det skjer mens du går på videregående skole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå