Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin slår seg av

Anbefalte innlegg

Hei!

For cirka 2 år siden kjøpte jeg denne pcen: http://www.teknofil.no/artikler/acer_aspire_5741g/88405

Er ikke helt sikker på om dette er riktig sted å poste dette, men la gå.

Det har seg slik at jeg er en stor Football Manager entusiast. På tidligere versjoner kunne jeg spille en god stund før pcen begynte å bli varm(lunken). Men de siste dagene har jeg ikke kunnet spilt i mer enn 10 minutter før pcen slår seg av på grunn av varme.

1. Hva i huleste er det som skjer her?

2. Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over at acer er et merke som har elendig kjøleløsning, og skal aldri mer i mitt liv eie en acer.

Er bare det at før så kunne jeg spille over lengre tid, mens jeg nå ikke kan spille i mer enn 10 minutter engang?

Lenke til kommentar

Er jo en mulighet det!

En annen mulighet kan jo være cooling pad. En slik vil vel kunne gjøre pcen mer uutholdelig?

Cooling pad er ikke akkuratt dumt, men vil hjelpe tilnærmet lik null hvis det er masse støv i maskinen. Med tanke på at dette er et problem som har oppstått etter lang tid med bruk, så er det nok bare fullt av støv der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, meg igjen!

Har nå prøvd å åpne maskinen for å få skikkelig tilgang, men tørr ikke å ta lokket helt av. Må jo bruke makt for å åpne det, og er redd for at noe skal knekke eller bli ødelagt. Er en fryktelig elendig løsning Acer-folka har laget her. Må nesten gjøre noe snart, ellers så kan jeg bare kaste maskinen rett i bosset. Den slår seg av når jeg spiller tetris på facebook(!), så dere skjønner problemet mitt!

Gjør det noe om jeg bruker makt for å åpne lokket? Vil noe knekke om jeg tar for hardt i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...