the_man_v.k Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 hei jeg kjøpte meg en ny pc selv bygget, og så når jeg skal spille så etter 1 min så slår pcen seg av og så kommer det opp en blå skjerm, men jeg reker ikke og lese hva som står der. hva kan problemet vere??????? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) hvor varm er prosessor/grafikkort under last? hvilken prosessorkjøler har du? drevet med overklokking? isåfall, klokk ned til stock nivå Endret 28. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Det første jeg tenker på er temperatur. CPU blir for varm, og maskinen slår seg av automatiskt. Prøv med noe stresstestprogram, mens du overvåker temperaturen samtidig. Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 For å få med deg hva den sier på blåskjermen så kan du gjøre følgende: Høyre klikk "computer" og velg properties. Velg så Advanced system setting Under Startup and recovery velger du "settings" Ta her vekk haken på "automaticly restart". evt så er det mulig at det ligger en .dmp fil under: c:\windows\minidump som kanskje inneholder info fra BSOD. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Er dette oppsettet ditt? 1 ASUS GeForce GTX 560Ti <br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "> 1 ASUS P8P67-M PRO B3 <br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "> Intel® Core i5-2500 <br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "> Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB Corsair PSU CX600 Watt? Om noe så må du nok kjøre noen tester, jeg bruker som regel å starte med en memtest.org (last ned og kjør enten via usb enhet, CD eller det som passer, les mer på sidene) , så sjekker jeg at cpu er stabil med feks prime95 og avslutter med å teste skjermkortet som regel i en annen pc. Er du ekstra uheldig viser det seg at du har fått en dårlig psu som rett og slett ikke greier å fungere bra nok når du belaster systemet ekstra som ved spilling. Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 jeg har stock kjøler, det jeg trur det er at den blir for varm, eller at den ikke funker som den skal. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 jeg har stock kjøler, det jeg trur det er at den blir for varm, eller at den ikke funker som den skal. Hva er temperaturen på cpu? Stock kjøler fungerer bra så lenge de er riktig montert. Temperaturen bør ligge en plass mellom 30C til 50C antar jeg sånn i farta. Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 jeg har stock kjøler, det jeg trur det er at den blir for varm, eller at den ikke funker som den skal. Hva er temperaturen på cpu? Stock kjøler fungerer bra så lenge de er riktig montert. Temperaturen bør ligge en plass mellom 30C til 50C antar jeg sånn i farta. den liger på 30-39c(ikke i spill) Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 hvor kan jeg få taki en bra stress test program Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 hvor kan jeg få taki en bra stress test program Prime95 Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 hvor kan jeg få taki en bra stress test program Prime95 funker det til 64 bit Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Bruker det i 64 bit jeg, så svaret er vel ja Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 tokk og kjørte ASUS PC Diagnostics på pcenmin og jeg fikk 73c på cpu, er det for mye Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hvis det er snakk om load temp, så nei. Har du en SSD, eller en vanlig harddisk? Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Hvis det er snakk om load temp, så nei. Har du en SSD, eller en vanlig harddisk? her en vanlig harddisk Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) tokk og kjørte ASUS PC Diagnostics på pcenmin og jeg fikk 73c på cpu, er det for mye her du prøvd med prime 95? var lite å finne om programmet du brukt og hvordan det tester prosessoren, jeg ville prøvd med prime 95 og sett på temp etter ca. 1 time kan jo også legge til at intel sier at maks temp som bør påføres prosessor er 72.6 grader celsius... Endret 29. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 tokk og kjørte ASUS PC Diagnostics på pcenmin og jeg fikk 73c på cpu, er det for mye her du prøvd med prime 95? var lite å finne om programmet du brukt og hvordan det tester prosessoren, jeg ville prøvd med prime 95 og sett på temp etter ca. 1 time kan jo også legge til at intel sier at maks temp som bør påføres prosessor er 72.6 grader celsius... det skal jeg prøve Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 tokk og kjørte ASUS PC Diagnostics på pcenmin og jeg fikk 73c på cpu, er det for mye her du prøvd med prime 95? var lite å finne om programmet du brukt og hvordan det tester prosessoren, jeg ville prøvd med prime 95 og sett på temp etter ca. 1 time kan jo også legge til at intel sier at maks temp som bør påføres prosessor er 72.6 grader celsius... max liger den på 77c Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Du bør sjekke at Cpu kjøleren sitter som den skal, typisk feil i mange slike tilfeller. Lenke til kommentar
the_man_v.k Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 nu får jeg opp en feilkode men hvor kan jeg finne ut hva det betyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå