Gå til innhold

[Løst] Billig og grei stasjonær PC til "lett" gaming?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg en stasjonær PC til lett spillbruk (Sims 3, Sims Medieval o.l. ikke så veldig krevende spill), og lurer på hvilke PC dere vil anbefale? Jeg tenker rundt 6000 kr og har funnet disse:

PC forslag 1

Pc forslag 2

Jeg har ikke lyst til å begynne å bygge selv (det ville nok ha tatt meg en stund for å si det sånn), og har som sagt ikke verdens største krav. Hva tenker dere om PC'ene jeg har funnet? Vil de kjøre spill som Sims 3 smertefritt og raskt uten at man må stille ned alt på medium og risikere lagging? Hvilke andre vil dere evt anbefale (maks kr 6500,-)?

På forhånd tusen hjertelig takk :)

Edit: ser at denne kansje ligger litt feil, så mod må gjerne flytte til "hjelp til kjøp og salg av PC" hvis det passer bedre. Jeg er litt ny her, så jeg aner ikke hvor tråden hører mest hjemme...

Endret av Spillmusa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker å kjøpe meg en stasjonær PC til lett spillbruk (Sims 3, Sims Medieval o.l. ikke så veldig krevende spill), og lurer på hvilke PC dere vil anbefale? Jeg tenker rundt 6000 kr og har funnet disse:

PC forslag 1

Pc forslag 2

Jeg har ikke lyst til å begynne å bygge selv (det ville nok ha tatt meg en stund for å si det sånn), og har som sagt ikke verdens største krav. Hva tenker dere om PC'ene jeg har funnet? Vil de kjøre spill som Sims 3 smertefritt og raskt uten at man må stille ned alt på medium og risikere lagging? Hvilke andre vil dere evt anbefale (maks kr 6500,-)?

På forhånd tusen hjertelig takk :)

Edit: ser at denne kansje ligger litt feil, så mod må gjerne flytte til "hjelp til kjøp og salg av PC" hvis det passer bedre. Jeg er litt ny her, så jeg aner ikke hvor tråden hører mest hjemme...

Begge de maskinene der er egentlig overkill til Sims 3... Min maskin som har kostet rundt 5K kjører Skyrim, BF3, BFBC2, og lignende i 1920x1080 med high-max innstillinger..

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10532

denne maskinen kommer ferdigbygget (hvis ikke jeg husker feil) og er en del kraftigere til ca den prisen du tenkte deg.

Lenke til kommentar

Hvis den fra komplett.no du linker til er kraftigere, vil det vel si at den også er litt overkill? Evt enda mer overkill? Jeg har sett på den også men siden den koster mer og i tillegg at komplett.no har mye dyrere frakt enn cdon.no, så blir den over budsjettet mitt. Men takk for link! :)

Jeg kunne jo gjerne tenke meg en billigere PC da jeg ikke akkurat bajser penger, men jeg vil helst ikke ha en halvgod maskin som bare såvidt klarer kravene, sånn at den ikke tåler at tilleggsspillene krever mer etterhvert. Den bærbare jeg har nå funket helt fint til å begynne med til å spille Sims 3, jeg kunne kjøre på med bare høyeste innstillinger uten problemer, men etter noen tilleggsspill og stæsjpakker har jeg måttet stille ned til medium på alt. Selv da går spillet litt tregt av og til (henger seg irriterende ofte). Nå aner jeg at det er prosessoren det skorter på her, da den bare er på 2,2 GHz (i grenseland for å kjøre Sims 3).

Har i tillegg en liten plan om å bruke den nye stasjonære til lett Photoshop-bruk på hobbybasis, og det regner jeg med de to maskinene jeg linket til klarer?

Jeg tar gjerne imot flere tips dersom noen har.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...