asle12 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hvil V8 cpu kjøler passe i et CM690 kabinett? V8: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430950#extra CM690: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 kabinett bredde: 21.4 cm Kjøler høyde: 16.1 cm Så ja det burde gå. Som regel følger dette ATX standarden, men i verstefall kan man få litt problemer å sette på sidedøren til kabinnet og det er ikke kritisk er bare snakk om støv som kan komme i pcen. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Heh litt morsomt... En venn er hos meg nå og har CM690II advanced og jeg har CM HAF 912. Jeg ser at kabinettet mitt er bredere og jeg får plass til V8 med CA 4 cm igjen. Ser at han og kan få plass til den men han har noen host* veldig store RAM brikker *host corsair vengaence* HOST. Ja, jeg tror du får plass til det vis du ikke har for store RAM brikker. CM 690 er 21.3 cm bred mens 912plus er 23. Får Akkuratt plass her Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Vel skaffer man seg Vengeance Low Profile Ram kan man vel bruke hva som helst. Får kjøpt på dustin eller netshop for ca 800 for 16 GB sett, (billigste på prisguiden er ca 1200 av en eller annen grunn) Og sikkert billigere hvis man "bare" skal ha 8 GB sett Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Heh litt morsomt... En venn er hos meg nå og har CM690II advanced og jeg har CM HAF 912. Jeg ser at kabinettet mitt er bredere og jeg får plass til V8 med CA 4 cm igjen. Ser at han og kan få plass til den men han har noen host* veldig store RAM brikker *host corsair vengaence* HOST. Ja, jeg tror du får plass til det vis du ikke har for store RAM brikker. CM 690 er 21.3 cm bred mens 912plus er 23. Får Akkuratt plass her Jeg har disse ram brikkene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437583#reviews Lenke til kommentar
SLi Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Skjønner ikke at man skal ha så mye som 16GB..? Prøvde å presse min opp til 7.5 GB og merket at andre ting svikter først. Edit: Har altså 8GB ram, men tok 4 ut her om dagen grunnet andre feil. Endret 28. januar 2012 av SLi Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg har to vifter på siden, må jeg ta ut de for å få plass? Er ram brikkene jeg har for store? PS: jeg har 8gb ram, kjøpte 2 av det settet jeg linket tidligere i denne tråden. jeg tok 4 av brikkene og lillebroren min fikk de 2 andre. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Ja, mine rambrikker er 1.18 tommer høye og det er dine å. Så det skal vel ikke være noe problem. Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Ja, mine rambrikker er 1.18 tommer høye og det er dine å. Så det skal vel ikke være noe problem. Ok, takk for hjelpen, men må jeg ta ut sideviftene for å få plass til V8en? jeg har 2 av denne typen vifte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585861 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Ja, mine rambrikker er 1.18 tommer høye og det er dine å. Så det skal vel ikke være noe problem. Ok, takk for hjelpen, men må jeg ta ut sideviftene for å få plass til V8en? jeg har 2 av denne typen vifte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585861 Hvor er de plassert? På toppen og bak? Edit: På siden ja... Edit2: Jeg vil ikke svare på det fordi jeg ikke egentlig vet.. Vis jeg har noen CM å gå på i mitt 23cm brede kabinett og ditt kabinett er 21.4 cm og du skal få plass til V8 vil det bli liten eller ikke noe plass. Du kan vel snakke med Cooler Master om det? Endret 28. januar 2012 av SLi Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Skjønner ikke at man skal ha så mye som 16GB..? Prøvde å presse min opp til 7.5 GB og merket at andre ting svikter først. Edit: Har altså 8GB ram, men tok 4 ut her om dagen grunnet andre feil. Sjekket RAM bruken min under BF3 spilling, og den var faktisk oppe i så mye som 9.80GB, nå bruker ikke BF3 mer enn ca 2.80GB, så ikke vet jeg hva som bruker så mye, men det eneste som sto oppe var Firefox og Sidebar.. Uansett, RAM er såpass billig nå, att man kan like gjerne gå for 16GB. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Skjønner ikke at man skal ha så mye som 16GB..? Prøvde å presse min opp til 7.5 GB og merket at andre ting svikter først. Edit: Har altså 8GB ram, men tok 4 ut her om dagen grunnet andre feil. Sjekket RAM bruken min under BF3 spilling, og den var faktisk oppe i så mye som 9.80GB, nå bruker ikke BF3 mer enn ca 2.80GB, så ikke vet jeg hva som bruker så mye, men det eneste som sto oppe var Firefox og Sidebar.. Uansett, RAM er såpass billig nå, att man kan like gjerne gå for 16GB. Trykk CTRL + SHIFT +ESC. Så får du opp Taskmanager. Trykk på Prosesser så ser du hva som bruker mye. Edit: Siterer meg selv. Ved å spille BF3 mens SKyrim, Minecraft, Photoshop, Sonyvegas og haugevis av faner i både Chrome og Firefox. Den gikk opp til 7 GB Altså skal mye til å få den opp i 9GB som du klarte... Endret 28. januar 2012 av SLi Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Skjønner ikke at man skal ha så mye som 16GB..? Prøvde å presse min opp til 7.5 GB og merket at andre ting svikter først. Edit: Har altså 8GB ram, men tok 4 ut her om dagen grunnet andre feil. Sjekket RAM bruken min under BF3 spilling, og den var faktisk oppe i så mye som 9.80GB, nå bruker ikke BF3 mer enn ca 2.80GB, så ikke vet jeg hva som bruker så mye, men det eneste som sto oppe var Firefox og Sidebar.. Uansett, RAM er såpass billig nå, att man kan like gjerne gå for 16GB. Trykk CTRL + SHIFT +ESC. Så får du opp Taskmanager. Trykk på Prosesser så ser du hva som bruker mye. Edit: Siterer meg selv. Ved å spille BF3 mens SKyrim, Minecraft, Photoshop, Sonyvegas og haugevis av faner i både Chrome og Firefox. Den gikk opp til 7 GB Altså skal mye til å få den opp i 9GB som du klarte... Det sto 9.80GB, sikkert en forklaring på det, eller en feilvisning i Task Manager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå