Gå til innhold

sliter med å lage hjemmeside,noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg driver å skal lage nettside,men jeg sliter veldig.Jeg har webhotell gjennom proisp og bruker deres publiseringsprogran RVsitebuilder.Dette skal visst være veldig brukervennlig og så enkelt at om du aldri har vært borti data før skal du ikke ha noe problem med å lage side ut av den.Nå har jeg sitti i 2 uker å kludret frem og tilbake og skjønner egentlig ikke stort.Og jeg har vært borte i data i flere år både jobb og privat,så jeg vil ikke kalle meg helt nybegynner.

Det er mulig det er meg det er noe galt med ,men trenger uansett hjelp.(har hatt flere innom for å se om de skjønner,ingen fatter noen ting)

Jeg vurderer nå og finne et annet publiseringsprogram for dette orker jeg snart ikke mer.Har også prøvd joomla som også skal være så veldig enkelt men det kunne jeg hvertfall bare glemme.

Jeg trenger enten tips til hvilket publiseringsprogram jeg kan bruke eller hjelp til det jeg bruker nå.Har ikke kommet langt så jeg bytter gjerne hvis noen har noen bra tips å komme med.

Siden skal inneholde bla: forum,innlogg for medlemmer,avstemmninger,nyhetsbrev,søkemotor,annonser(brukere må også kunne legge inn disse),masse artikler,et bransjeregister(med info pr bedrift,helst 1 pr side,samt liste)artikler,bilder/video,bannere/reklame..etc..

Håper noen har noen bra tips eller kan gi meg hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden skal inneholde bla: forum,innlogg for medlemmer,avstemmninger,nyhetsbrev,søkemotor,annonser(brukere må også kunne legge inn disse),masse artikler,et bransjeregister(med info pr bedrift,helst 1 pr side,samt liste)artikler,bilder/video,bannere/reklame..etc..

Det virker som om du kanskje har tatt deg litt vann over hodet. Dette er ikke slemt ment, men det kan bli vanskelig å sette opp dette, og ikke minst drifte det, hvis du har problemer med å bruke en hjemmesidegenerator. Du kan ta en titt på Wordpress, men jeg er usikker på om alle kravene dine støttes (bl.a. forum). Det kan uansett være verdt et forsøk!

Har du vurdert å betale noen for å sette opp og drifte alt?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Høres mest ut som du skal ha et forumprogram. Se på SMF (gratis) eller vbulletin. Anbefaler vbulletin, men det koster 1700,- men har de muligheter SMF mangler og som gjorde at vi la ned vårt forum.

Skal du ha nettside, kan vedlegget hjelpe.

Hvordan lage en nettside.doc

Lenke til kommentar

Det virker som om du kanskje har tatt deg litt vann over hodet. Dette er ikke slemt ment, men det kan bli vanskelig å sette opp dette, og ikke minst drifte det, hvis du har problemer med å bruke en hjemmesidegenerator. Du kan ta en titt på Wordpress, men jeg er usikker på om alle kravene dine støttes (bl.a. forum). Det kan uansett være verdt et forsøk!

Har du vurdert å betale noen for å sette opp og drifte alt?

Ja jeg har nok tatt meg litt vann overhodet,trodde det skulle være enklere,men når jeg ikke engang forstår programmet,begynner jeg å miste håpet litt.Jeg har vurdert å få noen til å sette det opp for meg, men det er en gangske stor jobb så de tar vel seg en del betalt for det tenker jeg.Hadde et annet prosjekt på hånden en gang hvor de skulle ha rundt 100000 kr og det syntes jeg er veldig drøyt.Men om du har tips til noen som kan gjøre jobben for en mye rimeligere penge,tar jeg gjerne i mot tips:)

Jeg har tidligere satt opp lettere nettsider,men med veldig enkelt program.(husker ikke navn),men med dette programmet kan jeg bare glemme å få med alt det jeg ønsker å ha på siden.

Så jeg trenger evt noe som er kjempe enkelt og forståelig og som samtidig har det som skal til for å få til alt innholdet jeg ønsker..

Har du vært borte i RVsitebuilder eller joomla?(bare nysgjerrig på evt din mening om disse)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det har ticketsupport, dvs om du lurer på noe så kan du spørre og du får svar på ditt spørsmål. Videre er det en komplett software, dvs du legger det inn og så er det ferdig. Er ihvertfall det jeg skal satse på neste gang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg var med og bygget opp et forum basert på SMF og vi endte opp i så mange blindgater at vi valgte å legge ned forumet og vurderer nå å begynne påny med vbulletin.

VÅRE erfaringer trenger ikke gjelde for deg, men her er hva vi opplevde:

01 -Gratisforum har normalt en grunnbit, og så legges det til moduler for å få de funksjoner vi ønsker. Problemet er at modulene lages for bestemte forumversjoner, og om man senere oppdaterer forum eller moduler risikerer vi kollaps. Det går også utrolig mye tid i leting etter riktig modul til riktig forumversjon osv. Ulike moduler er på engelsk, og man ender da opp med deler av forumet på norsk og deler på engelsk i en salig blanding.

Man bør derfor satse på en komplett løsning uten moduler.

02 -Support og fremgangsmåte i gratisforum er basert på forum og generaliteter. For å spare tid og krefter så bør man ha ticket support, dvs at man kan sende inn et spørsmål som gis et nummer og behandles fortløpende med personlige svar.

03 -Folk sliter med mange innlogginger, og man bør derfor ha forum som støtter bruk av facebookinnloggingen som innlogging til forumet. Er man innlogget, må man slippe flere innlogginger hvis man skal bruke chat f.eks.

04 -Folk bruker smarttelefoner og nettbrett og forumet bør derfor støtte apper som forenkler bruken.

05 -Folk må tas med i utviklingen fra starten av, og ikke presenteres et ferdig produkt. Gi folk hver sin kategori å lede, fremfor å fylle opp med alt man kommer over.

06 -Se hvilken løsning som vil bli brukt fremover. Gis det ut manualer til programvaren, bakes støtten inn i smartTVer, utvikles det løsninger til det, er det en oppegående support på det osv. Kjedelig å bygge opp noe som avvikles etter kort tid.

07 -Bilder som lastes opp må ha en automatisk komprimeringsfunksjon, dvs om noen har lekt seg med speilrefleksen og skal laste inn store flotte bilder på mange megabyte må forumet automatisk komprimere det til en mer håndterbar størrelse for å unngå at forumet stuper i hastighet. Se hvordan f.eks facebook gjør det.

08 -Se hva som anbefales i ulike forum. Ofte anbefales gratis fordi det er gratis, mens vbulletin fordi det er bra.

09 -Tenk brukermanualer også. Gode forum har hjelpefunksjoner på norsk som forklarer brukerne hvordan de skal gjøre ting. Gratisforum må man ofte google i timesvis for å finne noe som noen har mekket på fritiden som man skal få til å fungere med forumet.

10 -Ikke spar noen hundrelapper ved å f.eks velge bort ticket support eller mobiltelefonstøtten. Bare angrer på det senere.

11 -Ha det klart hvordan det skal finansieres på forhånd. Forumet koster ca. 1700,- og skal man ha et domene, leie plass osv så er man fort oppe i 3000,- Den som sitter kveld og helg og jobber med driften bør kanskje få seg en konjakk eller cash for jobben. Sørg for å ha klart hvorfra man skal dekke dette, fremfor å krangle om det etterpå.

12 -La det ha litt fleksibilitet. Selv om dere ikke trenger blogging nå, kan det være kjekt å ha om tre år. Velger man noe som kun har akkurat det man ønsker her og nå, er man tapt når man om ett år eller tre ønsker bestemte funskjoner.

https://www.vbulletin.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...