Jørn Skau Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Nordlyskveld ved fjorden Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Ok formidlet av et noe avdempet nordlys dette! Kompen med de trærne og odden inn fra hø. funker greit! God 3'er! Lenke til kommentar
leifholm Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 flot nordlys, jeg har ikke forstand på at tage slike bilder, men jeg undrer på hvorfor du bruger iso 800 når du alligevel bruger lang lukkertid, med mindre iso gir det vel ikke så mye fargestøj?? Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Fin eksponering slik at lysene på land ikke ble så sterke.En god komposisjon. Lenke til kommentar
Jørn Skau Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Hei. Takk for kommentarene! Bevegelsene i nordlyset gjør at kortere exp tid kan være gunstig, alt etter hvilken effekt man er ute etter. Litt tilfeldigheter er det jo selvfølgelig også - man blir gjerne litt oppildnet i slike situasjoner... Eksponeringstiden her var faktisk 6s, overføringen av EXIF data har tydeligvis feilet. Tok bilder fra ISO400 og opp. Dette er en gammel nikkor MF 28mm linse (fra 80-tallet). Fant ut at den var god å jobbe med siden den holdt fokus godt når den først var satt, men burde nok ha brukt f2.8, lavere ISO og muligens kortere tid. Har lagt noen flere bilder på http://my.opera.com/jornskau/blog/. Valgte dette bildet her siden jeg var mer fornøyd med komposisjonen; synes det er viktigere enn støy. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg