bigmac94 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 har hatt den stasjonære pcen min i rundt 3 år, og bor i en kjeller. Fikk ikke lov av foreldrene mine å strekke en internettkabel fra der boksen står og ned på rommet. derfor kjøpte far min en Airlink 89300 router, og da måtte jeg kjøpe meg en Airlink 85300 USB som da fungerte fint sammen. stasjonæren hadde vista da jeg kjøpte den, og det fulgte med en oppgradering til win7 som jeg fikk i posten et halvt år etter at jeg kjøpte pcen. da støttet ikke pcen kodetypen til routeren (wpa-psk) derfor lastet jeg ned en oppdatert driver til den, da fungerte den fint med win7. Så kommer problemet mitt: nextgentel kjøpte opp tele2 når det gjelder bredbånd. da fikk vi en ny adsl boks (inteno x5668b), den gamle var en speedtouch uten trådløs. inteno har trådløs funksjon. så nå har jeg problemer med å koble til, eller det kan gå ekstremt tregt å laste inn feks. Google. men med en gang jeg skrur på pcen og den kobler til automatisk, kan nettet være normalt (slik det skal være) i opptil 5 minutter, så ryker det. en god del plagsomt. der er greit nok at det er dårlig dekning i kjelleren men den er så sykt ustabil. har en ps3 som står rett på utsia rommet mitt som er nokså stabil hele tiden uten problemer, også en bærbar skole pc som klarer det helt fint. syns det er litt rart siden 85300usb har en rekkevidde på 300-400 meter mens bærbaren bare har opptil 200 meter. Håper jeg kan få litt hjelp av noen med litt mer peiling på emnet. Takk på forhånd mvh Marius Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) EDIT: Prøv først denne driveren (første i listen) for trådløsdonglen din. Sjekk om det hjelper på forbindelsen. Du kan fint bruke Airlink-router sammen med Inteno. Da vil du sikkert få like bra forbindelse som før. Sett den da opp som aksesspunkt. Endret 28. januar 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
bigmac94 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) hatt en del skolearbeid så har ikke fått svart, men: lasta ned ralink driveren, installerte den og kobla meg til, men det går fortsatt sseint, og noen ganger skjer det ingenting, den finner ikke nettet eller så klager den på at den ikke kan koble til. så tok et screenshot av pcen for en tilbakemelding hvis mulig takker igjen for hjelp Endret 6. februar 2012 av bigmac94 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Ser for meg ut som det kan være svakt signal som er problemet. Både signalstyrke og hastighet (1 Mbit oppkobling brutto) er dårlig. Den enkleste måten å fikse det på, vil være å skaffe deg et kit med homeplugs. Dette er nettverk over strømnettet som normalt er stabilt i slike tilfeller. http://prisguide.tek...omeplug+kit&n=0 Hvis du vil prøve annet først, så kan du prøve å bytte kanal i router eller koble til den Jensen-routeren oppe. Endret 6. februar 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
bigmac94 Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 hvis jeg da feks. skaffer meg denne her: http://www.mobilestore.no/PartDetail.aspx?q=p:3692019 er det da bare å sette en av de i 230 volten i veggen, eller må det være en oppe med ethernet kabel oppe fra routeren og den sender da nett via strømmen i huset, ned i kjelleren der jeg kobler den i pcen min via ethernet? bare lurte og tusen takk for info :3 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Du må bruke ethernetkabel i begge ender ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå