Gå til innhold

starte opp som trevaresnekker?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg sitter nå å vurderer mitt fremtidige yrke og har kommet frem til at trevaresnekker er et fint yrke for meg. Jeg har ingen utdannelse men jeg har drevet mye med håndverk og jeg vet at jeg kan få suksess i dette. Men jeg vil gjerne bygge opp min egen bedrift eller enkeltmannsforetak.

Før jeg går så langt så har jeg et mål om å kjøpe meg verktøy og materialer for å bygge diverse trevarer til meg selv og familien min og det vil jeg bruke til å markedsføre produktene.

Det som er et problem er at jeg fortsatt er usikker på fremgangsmåtene da det er noe jeg aldri har gjort før selv om jeg kan produsere ferdige produkter og skape verdi. Og det er selvfølgelig noe som jeg ønsker å få gjort noe med.

Det er praktiske produkter som vil være nyttig og gjøre livet lettere for alle og trevareprodukter er jo veldig koselig.

Jeg vil sette stor pris på alle innspill om dette og fint om noen kan dele erfaring og eventuelt si hva dere mener om planene?

Mvh

Stappi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om du lager x-antall produkter og prøver å få solgt det på en form for messe e.l.?

Da får du ihvertfall et innblikk i om folk er interessert i produktene dine! :)

hmmmm... det kan jo være en god ide men med mine tilgjengelige ressurser så blir nok det svært vanskelig.

Produktene som jeg planlegger er heller ikke noe nytt eller fancy og moderne. Det er bare praktiske ting med god kvalitetstandard.

Det blir liksom litt sånn ring og bestill og dersom det er ønsket så er det mulighet for tilpassninger.

Jeg vet at folk er interessert men det er flere faktorer som markedstørrelse, kjøpekraft og markedsføring som vil prege driften som jeg ønsker å sette i gang.

Markedsføring er faktisk like viktig som produktet og kanskje til og med enda viktigere enn selve produktet.

Jeg er veldig svak når det gjelder teori men jeg er veldig sterk på det praktiske.

Lenke til kommentar

Regner med du også har en annen jobb å skal drive med dette på fritida til å begynne med, for her skal du vel prøve å bygge deg opp et rykte og navn og produkter...

Hva med å lage diverse ting som du snakker om. fikse deg opp en nettside der du har bilde og pris av dine produkter, samtidig prøver du å få ut litt reklame om denne hjemmesiden.

samtidig legger du produkter ut på finn.no

Dette er ikke noe du får suksess iløp av 1 uke. så du må være tolmodig og du må nokk ha en dagsjobb og snekringa på hobby basis før du kan begynne å tjene penger på dette å leve av det.

Men har du troa er det bare å prøve.....

Villa som sakt starta med hjemmeside, med bilder.

Reklame som igjen viser til hjemmesiden, f.eks i lokalavisa.

Så Finn.no for å få solgt litt.....

Når dette funker kan du prøve på litt rekalme i større aviser f.eks eller messer og slike ting..

Lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...