fredde Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg har nå endelig bestemt at min neste skjerm blir en LCD. Å når man har bestemt seg så skal det jo helst gå fort :-) Har lyst på en Samsung 191T men ser at BenQ kommer med en ny 19" med hele 700:1 i kontrast, mens 191T har "bare" 500:1. BenQ`en har også 300 cd/m2 mot Samsungens 250. Er dette noe jeg vil merke på noe hvis ? Har lyst til å handle nå og BenQ`en kommer ikke før om ca. en uke. Tror dere jeg kommer til å merke dette på noe vis ? Samsungen har jo allerede vært på markedet noen år og følger kanskje at den har litt "eldre" LCD teknologi... BenQ`en fikk jo også en 6 i DinSides test... Det gjorde forsåvidt Samsunge for et år tilbake også...men ? Nå er jeg usikker....kan noen hjelpe meg å ta et valg ? Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg skal også kjøpe meg en LCD skjerm. Siden jeg ofte spiller er skjermen nødt til å ha en kjapp responstid på 16ms. Jeg har tittet på disse to 17" skjermene: 1. LG TFT 17¨ L1710B Silver TCO99 (selv om det står 20ms på siden deres er det 16ms på den skjermen) 2. ADi 17" LCD MicroScan A715 TCO-99 Skjerm, DVI-D, USB, Multimedia (med høytalere, men billig) Hvis du vil ha 19" med rask responstid bør du vente litt: Ny 19 tommer flatskjerm fra LG Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Heppa. LCD er et emget god valg. Men jeg regner med at dere vil ha det aller beste!!! TEST AV Q17S HER Lenke til kommentar
shahin Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Samsung 192T kommer neste uke tror jeg. Les test på Anandtech evt. Jeg har 152B som er 15" av denne skjermen, og venter nå på 192T. Jeg er fornøyd med 15" versjonen og 19" versjonen blir garantert enda råere.... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Noen som kan svare på det jeg egentlig lurte på ? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Noen som kan svare på det jeg egentlig lurte på ? rent designmessig ville jeg nok valgt BenQ, men synes igjen at samsung 192T er fet, men den er jo ikke med i valget. Nå har jeg ikke noen pris , men er det bare noen lapper fra eller til så ville nok jeg godt for BenQ. Hvorvidt specsene er merkbare er vel en annen sak, må vel nesten ha begge skjermene foran seg, men det kan jo ikke skade med bedre specs. Som sakt det er et spørsmål om pris. Men kjøper du en samsung 191 så har du uansett en av de bedre LCD ene på markedet. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 192T syntes jeg ikke er noe særlig... Større ramme og samme specs. er et steg i motsatt retning syntes nå jeg... http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=7&s=pl Vil det være mulig å merke forskjell kontrasten ? 700:1 kontra 500:1 ? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Hvis du vil ha 19" med rask responstid bør du vente litt: Ny 19 tommer flatskjerm fra LG Noen som har lest et sted når denne kommer ut ? Ser fet ut :-) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Vil det være mulig å merke forskjell kontrasten ? 700:1 kontra 500:1 ? Skulle tro det, basert på vill gjetting så vil jeg si at du merker det når du sitter og ser på skjermen i et fullt opplyst rom. Mer som på en tv skjerm, med et godt bilderør / skjerm så ser du ikke så mye lys blir reflektert i skjermen i forhold til billige. Som med en prosjektor det, jo større lys styrke jo bedre bilde. Så jeg velger å tro du bør gå for den med beste spesifikasjoner i dette tilfellet. Lykke til med dine valg Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Den LG'n ser skikkelig fin ut!!! Er jo det eneste alternativet jeg har sett av 19"ere som har bra specs (nå er jo ikke det nødvendigvis alt men likevel) og som kan egne seg til spilling osv. Denne MÅ jeg ha Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg har kikket på LCD'er en lengre stund nå og valget mitt faller nok på BenQ sin 19". Nå har jeg aldri hørt merket, men de er visst nest største produsent av LCD skjermer så noe må det jo ha å si. 191T begynner å bli litt gammel, ikke at det er en dårlig skjerm, men dumt å bruke så mye penger på en skjerm når det kommer bedre skjermer til omtrent samme pris. BenQ 19" koster cirka 7000kr. Vet ikke hvilke webshoper som selger dem da. LG sin virker jo bedre, men den er ikke på lager noen sted. Telcontar Lenke til kommentar
fredde Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Jeg har nå bestemt meg og bestilt en BenQ 19" fra mpx... Telcontar: MPX og XD.no selger BenQ... Enig med deg, har lissom en følelse at Samsunger virker noe "gammel" derfor tar jeg sjansen på noe "nytt" !! Synd den ikke er ventet på lager før den 27.08 Det kan ta lang tid før LG er på markedet + jeg er ikke helt overbevist om att de har målt 16ms fra svart/hvitt hvitt/svart. Mener å ha lest tidligere at LG har målt fra grått/hvitt hvitt/grått. Samme som man kan se på de noe eldre Eizo skjermene; har i følge specs 40 ms responstid, men knuste de "nye" skjermene med 25 ms... Uansett så er jeg ingen hardcore gamer (spiller bare golf og BHD) så jeg gikk for BenQ, så er det bare å vente å se.... og håpe på det beste Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 LG er jeg også litt tvilsom til, de var billig merke før (Goldstar) og de har ikke akkurat highend produkter som sitt beste område. Dessuten så blir BenQ omtalt som profesjonell skjerm i de fleste pressemeldingene jeg har funnet fra BenQ om FP991. I tillegg til Dinside sin test fant jeg også en tysk test (har desverre ikke linken her og nå) hvor skjermen fikk toppkarakterer. 700:1 i kontrast vil virkelig vise seg når man ser på mørke farger på denne skjermen. Telcontar Lenke til kommentar
fredde Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Da er vi enige da :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå