Gå til innhold

Fagprøve - Automatiker

s1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er lærling som automatiker offshore.

Og lurer litt på hvordan fagprøven arrangeres? Hvordan oppgaver som gis, og spørsmål som blir stilt?

Noen som har en gammel fagprøve liggende kanskje?

Litt greit å hvite hva som forventes ved endt læretid.

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Når jeg har tatt fagbrev har den vært over tre dager. Første dagen er klargjøring av utstyr, utfylling av arbeidstillatelser, sikker jobb analyse osv. Andre dagen utføres oppgaven. Tredje dagen ryddes det opp. Andre kjører team, hvor en gruppe får beskjed om å gjøre noe sammen. Hørte nettopp om linjemontører hvor fagprøven strakk seg over to uker...

Lenke til kommentar

Heisann!

Og lurer litt på hvordan fagprøven arrangeres? Hvordan oppgaver som gis, og spørsmål som blir stilt?

Jeg vet ikke hvilket firma du jobber for, men da jeg tok fagprøven min - tok jeg den på opplæringskontoret sine lokaler på land. Hvis firmaet du jobber for har en fagprøve stasjon, så vil det eventuelt bli der.

Jeg fikk i oppgave å koble opp en rigg med nivåregulering, mengdemåling ut av tanken og temperaturmåling. Det ble brukt en PLS med analog og digital inn/utgang, samt interface hvor man skulle kunne hente ut verdier og sette nye parametre.

Spørsmålene som blir gitt er fra hele pensum, samt at man skal kunne svare for alle valgene man har tatt i konstruksjonen av riggen.

Noen som har en gammel fagprøve liggende kanskje?

Jeg har den muligens offshore. Jeg skal ta en titt når jeg kommer ut! Du kan jo sende meg mailen din på PM:)

Og angående tid som fagprøven tar. Vi fikk 12 - 14 dager :)

Lykke til!:)

Endret av TotaltAnonymous
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...