samye83 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Du som har en haug med disker trenger jo litt strøm Jeg så LD kabinettet på digitalimpuls, så veldig bra ut. Jeg er forelsket i sandblåst alu, ellers hadde jeg også kjøpt meg LD. 2.3Kw holder til å starte ovnen din på kjøkkenet, muahaha. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Synn jeg er fullt opptatt med å montere inn 2 stk strømforsyninger i LD cooling kabinettet 2300w burde holde for litt benching. Haakon! har du et 680 til overs? kom deg på MSN gamle ørn! du kan kjøpe ene 680 kortet mitt - null stress. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Hva ble sagt tidligere her.. Jeg kan få et XFX Radeon HD 7970 3GB DDR5 for 2990,-. Er det bedre enn GTX670 og ligger mot 680? Har jævla lyst på et nytt skjermkort nå.. Endret 6. september 2012 av Lami Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Det er lite relevant å poste det her, Lami, men det er absolutt eit godt kjøp du nevner. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Vurderte å kjøpe et ekstra gtx 680 kort til benchmarks. Men vurderer å heller installere vannkjøling på cpu+hk+ begge kortene jeg har fra før av. Av denne typen: http://www.harddisk.no/produkt/0/nettbutikk/XSPCGTX680/xspc_razor_gtx680.do Hvordan er egentlig gtx 680 kortene å overklokke på vann, en har vel egentlig ikke kontroll på volten? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Du kan jo alltids voltmodde kortene dine 680 vannkjøler man fordi man syns det er pent. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 fant ut noe gøy i går... har i to-tre mnd nå kjørt på 3820 cpu med mine GTX680 i SLI. BF3 gpu usage har ofte vært på rundt 60-80% under bruk. dyttet inn en 3930K i går, og fikk dermed usage mye oftere på 90%++ på ultra settings. bare en liten tanke... virker som hexacore gjør susen i BF3. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 fant ut noe gøy i går... har i to-tre mnd nå kjørt på 3820 cpu med mine GTX680 i SLI. BF3 gpu usage har ofte vært på rundt 60-80% under bruk. dyttet inn en 3930K i går, og fikk dermed usage mye oftere på 90%++ på ultra settings. bare en liten tanke... virker som hexacore gjør susen i BF3. Akkurat det samme har jeg opplevd, så det er ikkje umulig at det er noe i det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Det kan stemme, om andre threads deler kjerne med rendering thread. Lå CPUen på omtrent 100% last på alle fire kjernene før oppgraderingen? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 husker ikke i farten om cpu var omtrent 100% (sjekket aldri). vesentlig høyere usage nå i hvert fall.. deilig deilig. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Du snakker om GPU usage nå? Det normale er nemlig at i det minste render thread har 100% CPU-last siden denne skal konstant polle driverne for optimal utnyttelse av GPU. For best mulig IO-respons bør også en egen IO thread konstant polle på IO events. Ingen av disse threads bør ha en sleep-funksjon og bør ha høy prioritet slik at ingen andre threads slipper til på kjernen. Hvis deres beskrivelse om at flere kjerner medfører høyere utnyttelse av GPU så betyr det at minst én annen thread stjeler sykler fra rendering thread på CPUer med fire kjerner eller mindre. At EA har valgt å gjøre dette er trolig for at spillet skal fungere på CPUer med to kjerner, men tabben de har gjort er at rendering thread har hatt sleep(), denne bør absolutt aldri ha det for maksimal utnyttelse av GPU og jevnest mulig bildeflyt. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Du snakker om GPU usage nå? Det normale er nemlig at i det minste render thread har 100% CPU-last siden denne skal konstant polle driverne for optimal utnyttelse av GPU. For best mulig IO-respons bør også en egen IO thread konstant polle på IO events. Ingen av disse threads bør ha en sleep-funksjon og bør ha høy prioritet slik at ingen andre threads slipper til på kjernen. Hvis deres beskrivelse om at flere kjerner medfører høyere utnyttelse av GPU så betyr det at minst én annen thread stjeler sykler fra rendering thread på CPUer med fire kjerner eller mindre. At EA har valgt å gjøre dette er trolig for at spillet skal fungere på CPUer med to kjerner, men tabben de har gjort er at rendering thread har hatt sleep(), denne bør absolutt aldri ha det for maksimal utnyttelse av GPU og jevnest mulig bildeflyt. høyere usage på GPU ja. oppimot 99% mange ganger nå - skjedde ikke før med 3820. dette gjelder bare ULTRA settings. Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 høyere usage på GPU ja. oppimot 99% mange ganger nå - skjedde ikke før med 3820. dette gjelder bare ULTRA settings. Det kan vel skyldes av at 3820 ikke er opplåst og at 3930K kan overklokkes til det punktet hvor den ikke lenger bottlenecker GPUene? Kjørte du begge prosessorene på stock? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) høyere usage på GPU ja. oppimot 99% mange ganger nå - skjedde ikke før med 3820. dette gjelder bare ULTRA settings. Det kan vel skyldes av at 3820 ikke er opplåst og at 3930K kan overklokkes til det punktet hvor den ikke lenger bottlenecker GPUene? Kjørte du begge prosessorene på stock? 3820 hadde han en stund på 5Ghz, så det var ikkje hastigheten som var problemet, men 2 ferre kjerner. Og nei, det var ikkje snakk om singleplayer... Endret 8. september 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Øøøh, er ikkje 3820 låst på multiplieren? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Øøøh, er ikkje 3820 låst på multiplieren? Er jo ikkje noe i veien for å overklokke med f.eks strap og bclk Endret 8. september 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 høyere usage på GPU ja. oppimot 99% mange ganger nå - skjedde ikke før med 3820. dette gjelder bare ULTRA settings. Det kan vel skyldes av at 3820 ikke er opplåst og at 3930K kan overklokkes til det punktet hvor den ikke lenger bottlenecker GPUene? Kjørte du begge prosessorene på stock? Nei, både stock og med nevnt overklokk er 3820 raskere per kjerne så det er uansett ikke problemet. Som jeg nevnte over er problemet at andre threads stjeler CPU-sykler fra rendering threads, derfor hjelper flere kjerner i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Øøøh, er ikkje 3820 låst på multiplieren? Er jo ikkje noe i veien for å overklokke med f.eks strap og bclk 5GHz høres fremdeles drøyt ut bare. o.o Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 5Ghz med låst prosessor? Det må være helt forferdelig å overklokke under slike omstendigheter. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Øøøh, er ikkje 3820 låst på multiplieren? Er jo ikkje noe i veien for å overklokke med f.eks strap og bclk 5GHz høres fremdeles drøyt ut bare. o.o Null problem med 5GHz bare man har nok kjøling selv om det er litt mer vrient på en låst CPU, kjører 3960X på 5GHz her 24/7 Tester 680 Lightning her nå, det første jeg testet klokket mildt sagt elendig mens det jeg har her nå ser lovende ut. Klarer 1350MHz i 3D11 på stock vcore, skal testet LN2 biosen og en spesial bios(1,5v og 1500MHz på core) senere. Endret 8. september 2012 av MeaCanis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå