Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

jeg har faktisk vesentlig lavere, rundt 90fps med cpu på 4.3Ghz nå.

 

EDIT: virker som cpuklokk har endel og si.. 105fps med 5Ghz vs 90fps med 4.3Ghz.

 

EDIT2: hvordan får du opp fps + usage + ping ? /evt bare det du har som viser FSP ingame..

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja akkurat der hadde jeg det ser jeg, men denne går jo opp og ned som en jojo.. Det kan jo kansje forklare forskjellen på taket der mellom kortene?, men som sagt, jeg spilte jo og fløy rundt på andre map, og 670 kortene dippet i fps der 7970 kortene ikke gjorde det..

 

Det var veldig merkbart for å si det sånn.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

660TI med overklokk ser lovende ut: http://www.tweaktown...ked/index1.html

 

Håper bare prisen er rett, vist ikke blir det nok et 7870 er jeg stygt redd for.

High Quality benkene er de eneste som er istand til å gi et greit bilde av ytelse, som da antyder akkurat hvor mye et tap av 8 ROPs og 48GB/s med båndbredde har å si for GK104.

INvidia-kortene klarer ikke å kjøre samme innstillinger som AMD i enkelte av testene deres og de har ikke brukt oppdaterte drivere for noen kort heller, så ville ikke lagt for mye vekt på rangeringen mot AMD-kort her.

Lenke til kommentar

Begynner å gå tom for ideer nå. Jeg har slitt med ustabilitets problemer med ene gtx 680 kortet mitt hele tiden.

 

For det første vil ikke kortet kjøre på noe over pci-e 1.1 på 8x

For det andre så får jeg bare blåskjerm om jeg prøver å starte opp på kortet alene. Når jeg kjører det i sli får jeg artifacts når jeg kjører et spill og til slutt blåskjerm.

 

Det jeg har prøvd til nå.

 

La oss kalle kortet som fint kjører på pci-e 3.0 16x for a og kortet som bare vil kjøre på pci-e 1.1 8x for b.

 

A kortet har jeg prøvd i alle pci-e slottene og det har fungert på hastighetene som hovedkortet kan gi. Akuratt nå kjører jeg A kortet i pci-e slot 1 og b kortet i pci-e slot 4. På mitt Rampage Extreme IV hovedkort så støttes pcie 3.0 16x i begge dem sporene.

 

Når jeg bruker kort a alene så fungerer systemet utmerket. Tar jeg å plasserer kort b alene der som kort a står når det fungerer. Så får jeg fortsatt blåskjerm.

Uansett hvilken pci-e slott jeg prøver kort b i så får jeg ikke kommet inn i windows.

 

Slik ser det ut på gpu-z når begge kortene er installert:

Kort Apost-62564-0-17827600-1344510532_thumb.gifKort Bpost-62564-0-57388800-1344510549_thumb.gif

 

Når jeg kjører Render test ser jeg at Kort A hopper fram og tilbake mellom pci-e versjon 2 og 3. Mens kort 2 holder seg på versjon 1,1.

 

Da jeg på ingen måte klarte å bruke kort B i maskinen min alene og det ga meg artifacts i SLI sendte jeg det inn til komplett fordi jeg trodde det var defekt.

 

Fikk det tilbake i går, kortet var blitt testet ok.

 

Jeg har også oppdatert til nyeste bios. Aktivert pci-e 3.0 i Bios og kjørt nvidia sin pci-e 3.0 fix.

 

Jeg har tatt clean install av samtilige driverversjoner som er kommet ut til gtx 680, fjernet driverkomponentene fra safe modus. Akuratt nå bruker jeg 304,79.

 

Nå skal det sies at oppsettet fungerte delvis stabilt i starten, da fikk jeg stort sett bare blåskjerm under heavy load. Spesielt i 3Dmark11.

 

Har dere noen ideer til hva jeg kan prøve?

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Ekinorak:

Det høres veldig ut som et defekt kort, men som nevnt over bør du prøve det i en annen PC. Et kort kan være defekt fra fabrikken og kan svikte når som helst senere. Dette er på ingen måte uvanlig.

 

Vært oppmerksom på at testrutinene hos Komplett ikke er grundig i det hele tatt, og det har mye med hvem du treffer på. Jeg kjenner til et tilfelle der en maskin med oppstartsproblemer ble sendt inn, og "reparatøren" byttet om minnesporene og klarte å fysisk skade hovedkortet i prosessen.

 

Du må rett og slett gjøre en grundig diagnose selv, der du eliminerer alle faktorer og du dokumenterer hva du har gjort. Gjør følgende:

* Prøv minst én annen maskin for å vise at det ikke er maskinen din.

* Prøv et annet operativsystem, f.eks. installér Ubuntu på en minnepinne og se samme symptomer der. (isåfall må du aktivere Nvidia-drivere, jeg kan hjelpe deg om du trenger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...