Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Sender de tilbake til komplett på mandag, og jeg må si dette var overaskende.

 

He he, kan tenke meg at noen kommer til å følge godt med på demo sidene til komplett nå, 2x pent brukte 670 kort tilgjengelig til en rabatert pris ^_^

Har forstått det sånn at hovedårsaken til at man kan tape noen fps er pga den interne kalibreringa som foregår og som sørger for at du skal slippe mikrostuttering , la du noe merke til dette forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sender de tilbake til komplett på mandag, og jeg må si dette var overaskende.

 

He he, kan tenke meg at noen kommer til å følge godt med på demo sidene til komplett nå, 2x pent brukte 670 kort tilgjengelig til en rabatert pris ^_^

Har forstått det sånn at hovedårsaken til at man kan tape noen fps er pga den interne kalibreringa som foregår og som sørger for at du skal slippe mikrostuttering , la du noe merke til dette forresten?

Det kan forklare 5-10% kanskje, men 20 fps er jo fort 20% eller mer i BF3. Det kan helt enkelt være at punktet FiveInLine valgte seg kjører bedre på GCN enn Kepler.

Lenke til kommentar

Står jeg ved hotellet på "sharki" og ser innover byen dropper fps veldig mye. Dette er vel den mest krevende plassen av alle banene. Virker nesten som banen er dårlig optimalisert eller.no Mulig ekstra minne på skjermkorta faktisk kan hjelpe akkurat her. Dog det er ikkje noe særlig stort problem da jeg ikkje spiller "sniper" :p

 

FiveInline: Du får bytte de i 4gb versjonen da

EVGA GeForce GTX 670 4GB SC

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752229 -> 3595,-

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

De virket kansje litt smoothere enn 7970 kortene, men føler vel kansje att dette er litt oppskrytt i både tester og på diverse forum. Den stutteringa man ser om man kjører heli i BF3 og svinger rund sin egen akse, var helt identisk på begge kortene, så det er ikke mye forskjell..

 

Hovedsakelig ville jeg prøve nvidia pga den random frysinga jeg opplever med 7970 kortene, om det er under spilling, eller rett å slett mens jeg skal åpne GPU-Z.

 

Jeg merket også ellers under spilling, att 670 kortene faktisk mye oftere falt under 119 fps, enn 7970 kortene, så det er ikke bare på det punktet jeg måler, hvor fps var lavere.

 

Velvel, da har jeg da fått prøvd kepler :ph34r:

 

@Nizzen: Det blir nok å vente på neste gen, hehe. Får håpe nvidia kommer med et skikkelig kort da, driverne deres virker mer stabile.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

De virket kansje litt smoothere enn 7970 kortene, men føler vel kansje att dette er litt oppskrytt i både tester og på diverse forum. Den stutteringa man ser om man kjører heli i BF3 og svinger rund sin egen akse, var helt identisk på begge kortene, så det er ikke mye forskjell..

 

Hovedsakelig ville jeg prøve nvidia pga den random frysinga jeg opplever med 7970 kortene, om det er under spilling, eller rett å slett mens jeg skal åpne GPU-Z.

 

Jeg merket også ellers under spilling, att 670 kortene faktisk mye oftere falt under 119 fps, enn 7970 kortene, så det er ikke bare på det punktet jeg måler, hvor fps var lavere.

 

Velvel, da har jeg da fått prøvd kepler :ph34r:

 

@Nizzen: Det blir nok å vente på neste gen, hehe. Får håpe nvidia kommer med et skikkelig kort da, driverne deres virker mer stabile.

 

dette høres rart ut i mine ører.. 7970 CF til GTX680SLI var en helt annen verden for meg i BF3.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig overasket selv, jeg hadde forventet noe helt annet. Men 20fps mindre på samme punkt, samt mindre ytelse ellers, jeg prøvde jo selvsagt en del map, men mine 7970 kommer bedre ut ytelses messig, selv om de scorte likt i 3dmark vantage..

 

670 SLI var underlegen mine 7970 kort i BF3, enkelt å greit. jeg håper neste gen fra nvidia sparker mer fra seg, for jeg kunne tenkt meg nvidia pga mer stabile drivere.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg ble veldig overasket selv, jeg hadde forventet noe helt annet. Men 20fps mindre på samme punkt, samt mindre ytelse ellers, jeg prøvde jo selvsagt en del map, men mine 7970 kommer bedre ut ytelses messig, selv om de scorte likt i 3dmark vantage..

 

670 SLI var underlegen mine 7970 kort i BF3, enkelt å greit. jeg håper neste gen fra nvidia sparker mer fra seg, for jeg kunne tenkt meg nvidia pga mer stabile drivere.

 

Beklager, men dette er brukerfeil til det motsatte er bevist :p

 

Gikk du i "power managment mode" NV controlpanel og trykket på "Prefer maximum performance"?

Lenke til kommentar

hehe, ja jeg prøvde det også, da kort nr to sto som PCIE 1.1X ved render test i GPU-Z.

 

Men kan ikke du prøve det punktet med dine 680 kort? gå på en tom server, og still deg i den knekken på rekkverket å se utover byen i Sharqi.

 

Mine innstillinger er:

 

Alt på HIGH utenom Mesh som er Medium (Viktig å sette Mesh til medium når du skal teste, den utgjør stor forskjell, så det blir likt ;p)

2X MSAA

HBAO

16X Anisotropisk Filter

BLUR OFF

Antialiasing post LOW

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

hehe, ja jeg prøvde det også, da kort nr to sto som PCIE 1.1X ved render test i GPU-Z.

 

Men kan ikke du prøve det punktet med dine 680 kort? gå på en tom server, og still deg i den knekken på rekkverket å se utover byen i Sharqi.

 

Mine innstillinger er:

 

Alt på HIGH uten Mesh som er Medium (Viktig å sette Mesh til medium når du skal teste, den utgjør stor forskjell, så det blir likt ;p)

2X MSAA

HBAO

16X Anisotropisk Filter

BLUR OFF

Antialiasing post LOW

 

hva med FOV?

Lenke til kommentar

hehe, ja jeg prøvde det også, da kort nr to sto som PCIE 1.1X ved render test i GPU-Z.

 

Men kan ikke du prøve det punktet med dine 680 kort? gå på en tom server, og still deg i den knekken på rekkverket å se utover byen i Sharqi.

 

Mine innstillinger er:

 

Alt på HIGH uten Mesh som er Medium (Viktig å sette Mesh til medium når du skal teste, den utgjør stor forskjell, så det blir likt ;p)

2X MSAA

HBAO

16X Anisotropisk Filter

BLUR OFF

Antialiasing post LOW

 

Får teste dette i morgen eller.no Akkurat nå holder jeg på å prime et evga z77 med 3770k @ 4800 med H100 kjøler... Varmt ja :D 82 grader nå :p

Lenke til kommentar

Rundt 95 fps var det jeg også fikk med 670 kortene, så det stemmer nok bra. med mine 7970 kort, har jeg 119fps. Det er en ganske drøy forskjell spør du meg.

 

Du ser den knekken i rekkverket der, det er ikke så nøye HVOR du ser utover, fps er lik så lenge du ser utover mot byen.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Rundt 95 fps var det jeg også fikk med 670 kortene, så det stemmer nok bra. med mine 7970 kort, har jeg 119fps. Det er en ganske drøy forskjell spør du meg.

 

Du ser den knekken i rekkverket der, det er ikke så nøye HVOR du ser utover, fps er lik så lenge du ser utover mot byen.

 

70 vs 80 i FOV gir nok også litt utslag, men samme det. (field of view er hvor mye du ser... aka tyngre med høyere settings)

 

rart at ALLE tester viser at GTX680 er bedre i BF3, men du får det helt motsatte hos deg. dette kan vel også være en høyere maks fps, men lavere avg FPS? opplever du at flyten generelt i BF3 er bedre med 7970?

Lenke til kommentar

Jeg opplevde ikke noe nevneverdig bedre flyt med 670 kortene, men nå har jo amd kommet seg veldig med 12.6 og 12.7 driverne..

 

På andre map så jeg akkurat det samme, fps droppet under 119fps mye oftere enn 7970.

 

Jeg synes det er like rart som deg, BF3 skal jo tross alt være bedre på 6xx kortene.

Lenke til kommentar

hehe, ja jeg prøvde det også, da kort nr to sto som PCIE 1.1X ved render test i GPU-Z.

 

Men kan ikke du prøve det punktet med dine 680 kort? gå på en tom server, og still deg i den knekken på rekkverket å se utover byen i Sharqi.

 

Mine innstillinger er:

 

Alt på HIGH utenom Mesh som er Medium (Viktig å sette Mesh til medium når du skal teste, den utgjør stor forskjell, så det blir likt ;p)

2X MSAA

HBAO

16X Anisotropisk Filter

BLUR OFF

Antialiasing post LOW

Testet med 6990 + 6970 trifire og 3770k nå. ca 90-95 fps på denne plassen på sharki.

 

1080p med dine instillinger og 120hz.

Edit: Jeg hadde visst alt på ultra utenom dine instillinger

Edit 2: ca 105 fps med high og dine instillinger. (er enda på ati maskinen)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...