Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Daisuke:

Hva som er mest relevant er avhengig av hva som skal lages. Skal du f.eks. gjore avanserte beregninger for akademiske eller industrielle formaal kan CUDAs funksjonalitetog ytelse absolutt vaere det mest relevante valget. OpenCL blir som et susett av funksjonaliteten til CUDA, og CUDA er ikke basert paa OpenCL.

 

Det vil uansett ta lang tid foer OpenCL blir relevant for high performance computing, og bare den nye funksjonaliteten i CUDA 5.0 vil ta lang tid foer OpenCL kan konkurrere med, om det noen gang skjer.

 

OpenCL er greit nok hvis en generell "boost" i ytelsen er nok, men det er ingen tvil om at det er CUDA som vil gi maksimalt med ytelse. Det vil ta en god stund foer andre driverimplementasjoner kan konkurrere med Nvidia uansett.

 

-----

 

Ingen behov for reinstallasjon etter skjermkortbytte :) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg klar for å prøvespille litt på det grønne laget etter mange år hos ATI/AMD. Det blir installasjon av ett MSI 680 Lightning i morgen og jeg er veldig spent på om det er stor forskjell fra mitt 6970, Har også planer om å klokke kortet litt etterhvert, men den tid, den sorg.

Lenke til kommentar

Da er jeg klar for å prøvespille litt på det grønne laget etter mange år hos ATI/AMD. Det blir installasjon av ett MSI 680 Lightning i morgen og jeg er veldig spent på om det er stor forskjell fra mitt 6970, Har også planer om å klokke kortet litt etterhvert, men den tid, den glede.

 

I fixed it for you :wee:

Lenke til kommentar

Da er jeg klar for å prøvespille litt på det grønne laget etter mange år hos ATI/AMD. Det blir installasjon av ett MSI 680 Lightning i morgen og jeg er veldig spent på om det er stor forskjell fra mitt 6970, Har også planer om å klokke kortet litt etterhvert, men den tid, den glede.

 

I fixed it for you :wee:

Med tanke på Nvidias Policy på spenningsregulering av grafikkort og hvor mye mas man må gjennom for å overvolte et 680 Lightning er jeg ikke så sikker på at det vil være en glede.

Lenke til kommentar

Leste litt så jeg:

 

EVGA GeForce GTX 670 4GB PhysX CUDA

PCI-Express 3.0, "Superclocked", GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort

 

 

I følge en på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752229#reviews virker det ut som en har klart å klokke denne til 1200 mhz er det ikke litt vel mye?

 

Kanskje kjølingen stock er litt dårlig men hvis dette er så bra som det virker er det utrolig.

Lenke til kommentar

I følge en på http://www.komplett....=752229#reviews virker det ut som en har klart å klokke denne til 1200 mhz er det ikke litt vel mye?

 

Kanskje kjølingen stock er litt dårlig men hvis dette er så bra som det virker er det utrolig.

Med tanke på at de fleste Kepler-kort for desktop klokker seg opp til 1100MHz+ ut av eska er ikke 1200MHz så voldsomt utrolig.

 

Med den prisen på GTX 660 Ti ser det ut som det vil skuffe vanvittig mye for de som er på utkikk etter "bang4buck"-kortene :(

Lenke til kommentar

I følge en på http://www.komplett....=752229#reviews virker det ut som en har klart å klokke denne til 1200 mhz er det ikke litt vel mye?

 

Kanskje kjølingen stock er litt dårlig men hvis dette er så bra som det virker er det utrolig.

Med tanke på at de fleste Kepler-kort for desktop klokker seg opp til 1100MHz+ ut av eska er ikke 1200MHz så voldsomt utrolig.

 

Med den prisen på GTX 660 Ti ser det ut som det vil skuffe vanvittig mye for de som er på utkikk etter "bang4buck"-kortene :(

Jepp! Koster vel ca 100kr/nesten samme pris for gtx670

Lenke til kommentar

660 kan vel ikke bli så dyrt, jeg venter og ser til noen av de seriøse butikkene oppdaterer.

 

Syns ikke det bør koste over 2400kr for referansekort og et par hundrelapper mer for bedre kjølere/OC. Spranget mellom 670 og 680 er mindre enn mellom 660 og 670, og 670 var markant billigere enn 680.

Endret av handir
Lenke til kommentar

Fikk svar fra komplett nå. Dem har testet skjermkortet og sier det fungerer.

 

Hva kan da være feil? Får blåskjerm hver gang jeg prøver å starte opp pcen med det skjermkortet i pcen.

 

Jeg kjører i sli, og nå som jeg tok utav ene kortet har datamskinen fungert fint.

Jeg hadde ikke SLI, men slet med blåskjerm på alt jeg gjorde med et GTX580. Skulle egentlig levere det inn, men så flashet jeg til siste BIOS på hovedkortet. Etter det fungerte alt fint. Var i den casen skråsikker på at skjermkortet var fucked.

 

Kanskje ikke til mye hjelp, men verdt et forsøk hvis du ikke allerede har gjort det :hm:

Lenke til kommentar

Fikk svar fra komplett nå. Dem har testet skjermkortet og sier det fungerer.

 

Hva kan da være feil? Får blåskjerm hver gang jeg prøver å starte opp pcen med det skjermkortet i pcen.

 

Jeg kjører i sli, og nå som jeg tok utav ene kortet har datamskinen fungert fint.

Testet PCIe-sporene i hovedkortet?

 

Fikk bare blåskjerm når jeg startet opp med det innsendte skjermkortet i alle 4 PCIe slottene.

 

Har også et annet kort som fungerte fint i alle, som jeg bruke nå.

Lenke til kommentar

Jeg er nok litt for noob til å drive med dette, men jeg driver nå og OCer litt på Lightning kortet. Og jeg forstår ikke helt memory clock nummerne som vises i Afterburner. Den viser mem clock på 3416 nå, men kortet er jo klokket til 6008 fra fabrikk pluss det jeg har slengt på i ettertid. Noen med mer innsikt som kan forklare?

 

Har nå funnet en stabil clock på 1264core/3402mem, men skjønner fortsatt ikke denne mem clocken :D

Endret av dredg
Lenke til kommentar

ok... Ble ikke mye klokere av det men takk :D Sitter og spiller BF3 maxet ut på 2560x1440 med stabil høy FPS(40-80) og vifta er aldri over 30% med temp på ca 60 grader. Vanvittig kort! Mitt 6970 hørtes jo ut som en jet turbin i forhold.

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Må si jeg er skuffet over 670 SLI.. sammenlignet med mine 7970, yter de vesentlig dårligere i BF3, jeg måler fps på et fast punkt, toppen av TV Tower i sharqi Peninsula, og mine 7970 yter her 20fps mer enn 670 SLI på samme innstillinger..

 

Jeg la inn windows på nytt, prøvde meg frem i nvidia kontroll panel, klokket de til 1250/1701 og prøvde på stock hastighet, men ingenting hjalp på.

 

Ytelsesmessig var de likt i 3Dmark vantage, og jeg fikk samme score i Heaven som andre med likt oppsett får, så det er ingenting som tyder på att det er noe galt med oppsettet.

 

Sender de tilbake til komplett på mandag, og jeg må si dette var overaskende.

Endret av FiveInline
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...