Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg jammen med imponert over gtx670! Overklokker lett til 1250mhz (ink boost) og ett kort er ganske så bra til bf3 med ultra. Måtte jo oppgradere broren min sin pc :p

Gikk fra amd x6 + GTX 580 til Ivy 3570k + Gigabyte 670 OC windforce 3... Vanvittig ytelsesforskjell!

 

Så nå er det et billig gigabyte 580 til salgs. 1500kr (førstemann til mølla)

Lenke til kommentar

Nå er jeg jammen med imponert over gtx670! Overklokker lett til 1250mhz (ink boost) og ett kort er ganske så bra til bf3 med ultra. Måtte jo oppgradere broren min sin pc :p

Gikk fra amd x6 + GTX 580 til Ivy 3570k + Gigabyte 670 OC windforce 3... Vanvittig ytelsesforskjell!

 

Så nå er det et billig gigabyte 580 til salgs. 1500kr (førstemann til mølla)

 

Du kommer lett høyere også kompis ;) Mine ligger på 1306 til 1336 inkl boost :) Det ene klokker merkbart bedre enn det andre, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med at begge ser ut til å ligge stabilt over 1300MHz inkl boost :w00t:

Lenke til kommentar

Det kan ta noen uker før du får nytt kort med mindre de erstatter det med et tilsvarende kort fra en annen produsent.

 

Jeg har delte erfaringer med komplett. Noen ganger går det smertefritt, mens andre ganger er det å ta springfart med hodet inn i en murvegg. Du får krysse fingrene for at det er en dugelig tekniker som behandler returen. Til tross for at jeg hadde skrevet en detaljert feilbeskrivelse tok deres tekniker en rask overfladisk sjekk og sendte grafikkortet i retur. De sendte kortet i retur uten at jeg kunne kommentere teknikers konklusjon og svarte ikke på klagen jeg sendte.

 

Komplett er rett og slett for store og trenger ikke behandle kundene bra for å overleve. Ellers kan jeg nevne at Komplett er for upersonlig, har dårlig service, inkompetente teknikere som har dårligere kunnskaper enn en gjennomsnittlig PC-interessert, høye priser, høye fraktkostnader og nå har de til og med kuttet ut sendinger med posten. Etter mange år finner jeg ingen grunn til å bestille fra Komplett med mindre en eller begge av disse faktorene er på plass. A: Det er ingen annen nettbutikk som kan levere varen. B: Man får 50-75% rabatt.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg MSI Afterbrurner på mitt GTX 680, først og fremst for egendefiert vifteprofil da jeg i nåværende tidspunkt har tilstrekkelig ytelse uten overklokking.

 

Hvorfor du tenker på overklokking før du har installert grafikkortet i PCen og konstantert ytelsesnivået i de spill og applikasjoner du benytter? Overklokking av grafikkort kommer på bekosting av økt effekt og støy, faktisk en ulempe med mindre du ikke har nok juice på standard klokkefrekvens. Å benytte et program til å justere vifteturtallet i takt med GPU-temperaturen er derimot priceless.

 

Håper du har valgt et fornuftig 670-kort da referansekjøleren er støyende og lite effektiv. IMO: DirectCU II/Gainward Phantom/Gigabyte Windforce > MSI TwinFrozr > Zotac AMP!. Referanse hører hjemme i søppelbøtten med mindre man skal ettermontere vannkjøling.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det kan ta noen uker før du får nytt kort med mindre de erstatter det med et tilsvarende kort fra en annen produsent.

 

Jeg har delte erfaringer med komplett. Noen ganger går det smertefritt, mens andre ganger er det å ta springfart med hodet inn i en murvegg. Du får krysse fingrene for at det er en dugelig tekniker som behandler returen. Til tross for at jeg hadde skrevet en detaljert feilbeskrivelse tok deres tekniker en rask overfladisk sjekk og sendte grafikkortet i retur. De sendte kortet i retur uten at jeg kunne kommentere teknikers konklusjon og svarte ikke på klagen jeg sendte.

 

Komplett er rett og slett for store og trenger ikke behandle kundene bra for å overleve. Ellers kan jeg nevne at Komplett er for upersonlig, har dårlig service, inkompetente teknikere som har dårligere kunnskaper enn en gjennomsnittlig PC-interessert, høye priser, høye fraktkostnader og nå har de til og med kuttet ut sendinger med posten. Etter mange år finner jeg ingen grunn til å bestille fra Komplett med mindre en eller begge av disse faktorene er på plass. A: Det er ingen annen nettbutikk som kan levere varen. B: Man får 50-75% rabatt.

 

 

Takk for responsen. Kortet mitt sluttet helt å fungere, fikk bare blåskjerm hver gang jeg prøvde å starte pcen med det. Har jo også et identisk kort stående i pcen som fungerte helt fint. Med en så klar sak håper jeg det går raskt. Stod på retursøknaden at om det ikke kan skaffes identisk vare vil dem vurdere å refundere beløpet. Er dem firkantet på dette? Hadde jo vært best om jeg fikk pengen tilbake så jeg kunne kjøpe meg et identisk kort hos en annen selger enn å vente månedsvis på nytt kort fra komplett.

Lenke til kommentar

Det kan ta noen uker før du får nytt kort med mindre de erstatter det med et tilsvarende kort fra en annen produsent.

 

Jeg har delte erfaringer med komplett. Noen ganger går det smertefritt, mens andre ganger er det å ta springfart med hodet inn i en murvegg. Du får krysse fingrene for at det er en dugelig tekniker som behandler returen. Til tross for at jeg hadde skrevet en detaljert feilbeskrivelse tok deres tekniker en rask overfladisk sjekk og sendte grafikkortet i retur. De sendte kortet i retur uten at jeg kunne kommentere teknikers konklusjon og svarte ikke på klagen jeg sendte.

 

Komplett er rett og slett for store og trenger ikke behandle kundene bra for å overleve. Ellers kan jeg nevne at Komplett er for upersonlig, har dårlig service, inkompetente teknikere som har dårligere kunnskaper enn en gjennomsnittlig PC-interessert, høye priser, høye fraktkostnader og nå har de til og med kuttet ut sendinger med posten. Etter mange år finner jeg ingen grunn til å bestille fra Komplett med mindre en eller begge av disse faktorene er på plass. A: Det er ingen annen nettbutikk som kan levere varen. B: Man får 50-75% rabatt.

 

 

Takk for responsen. Kortet mitt sluttet helt å fungere, fikk bare blåskjerm hver gang jeg prøvde å starte pcen med det. Har jo også et identisk kort stående i pcen som fungerte helt fint. Med en så klar sak håper jeg det går raskt. Stod på retursøknaden at om det ikke kan skaffes identisk vare vil dem vurdere å refundere beløpet. Er dem firkantet på dette? Hadde jo vært best om jeg fikk pengen tilbake så jeg kunne kjøpe meg et identisk kort hos en annen selger enn å vente månedsvis på nytt kort fra komplett.

Har en quickfix på det problemet: Dersom de sender deg ett kort istedet for penger, si att kortet ikke passer i ditt kabinett da det er for langt for ditt custom made kabinett(elle r lignende). Jeg leverte inn 5870, fikk 6950 tilbake. Sa det ikke passet i kabinettet mitt, de godtok det, sende meg penger tilabake for 5870 som var 3995,- :) Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Fikk nedgradering i både ytelse og pris :S

Eg ville sendt inn lenke til ytelsesforskjell, i tillegg til ein påminnelse om kva du har betalt versus verdien på det du fekk.

 

Det er nokre gonger du har individer som klart og tydelig ikkje er heilt med i dagene. F.eks tok det 1.5 uke for bror min å få Cosmos II kabinettet sitt fra komplett... fordi dei måtte senda eit nytt etter 5 dager med intens leiting etter den dei egentlig skulle ha sendt...

 

Nærmere 90cm høg, 40cm bred og 90 dyp kasse på 26kg. Forsvunnet. Wat.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Elkjøp fikk 2 lastebiler tømt for alt som het iPad3 når det kom, ingen vet hvor det ble av, søket er over, samme der, 3 paller med ting :p pallene var også borte ja^^

 

Linka til ytelses forskjell til slutt, de startet med å liinke til ett forum hvor en random fyr sa hva som var best i en top10 liste :S

Lenke til kommentar

Du har krav på likeverdig eller bedre vare. En bekjent av meg reklamerte på en TV som var fra den øverste serien til merket og butikken ville gi ham en TV som var i en mye lavere serie. Det ordnet seg etter at jeg tok noen telefoner og skrev et brev som han leverte med personlig oppmøte. Det funket ikke spesielt bra å ringe da man kunne høre teknikeren prate i bakgrunnen. "Si at jeg er opptatt."

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe meg enten GTX 670 eller 680 i Sli hvis jeg får solgt mine 7970..

 

Noen anbefalinger? jeg vil helst ha referansekjølerkort, så jeg får varmen ut av kabinettet så lenge jeg skal kjøre SLi, driter i støy.

 

tenker litt på EVGA sin 670 FTW

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=753282

 

men har også sett på 680 superclocked til EVGA

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=748850

 

Det er mest BF3 det går i, hvor stor forskjell er faktisk på disse to? hvordan overklokker disse?

 

innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...