Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor stor forskjell er det mellom GTX 580, 670 og 680 sånn generelt sett? Og har det kommet noen fine kjøleløsninger fra produsentene på 670/680? Regner med at den fra Nvidia funker helt fint, men som regel pleier vel noen av produsentene å komme med noe som er litt kjøligere og stillere?

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell er det mellom GTX 580, 670 og 680 sånn generelt sett? Og har det kommet noen fine kjøleløsninger fra produsentene på 670/680? Regner med at den fra Nvidia funker helt fint, men som regel pleier vel noen av produsentene å komme med noe som er litt kjøligere og stillere?

og du finner ingen 6xx kort med custom kjøler ?

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell er det mellom GTX 580, 670 og 680 sånn generelt sett? Og har det kommet noen fine kjøleløsninger fra produsentene på 670/680? Regner med at den fra Nvidia funker helt fint, men som regel pleier vel noen av produsentene å komme med noe som er litt kjøligere og stillere?

 

Dersom noen allerede har GTX 580 så er det ikke verdt å oppgradere til GTX 670 eller 680 hvorav det er minimal forskjell mellom GTX 670 og 680. :) Dersom noen ser etter gode kjøleløsninger så burde de kjøpe tredjepartsløsninger slik som:

 

Acclero Hybrid

 

eller

 

Acclero Extreme Plus III

 

Dersom noen ikke ønsker å tukle med skjermkortet selv så har for eksempel MSI (samt mange flere) lansert 'Lightning':

 

MSI GeForce GTX 680 "Lightning"

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell er det mellom GTX 580, 670 og 680 sånn generelt sett? Og har det kommet noen fine kjøleløsninger fra produsentene på 670/680? Regner med at den fra Nvidia funker helt fint, men som regel pleier vel noen av produsentene å komme med noe som er litt kjøligere og stillere?

og du finner ingen 6xx kort med custom kjøler ?

 

Har ikke tatt en titt enda, er jo derfor jeg spør. Men ser at det finnes, blant annet den Lightning utgaven som @Symmetrical linker til.

 

Ellers hvordan er 690? Begynner SLI å fungere optimalt?

Lenke til kommentar

Merker som har kommet med coustom kjølere...

ASUS

Gainward

MSI

ZOTAC

Gigabyte

 

Sli har fungert bra i flere år

 

690 er et knallkort for de som vl ha ETT kort og veldig bra ytelse :)

 

Takker. At SLI fungerer er vel greit, men har vel alltid vært noe trøbbel, spill som ikke støtter SLI og ikke tar i bruk begge kjernene osv... Har vel også lest om noe microstutter(?) greier, dog dette har vel kommet seg greit nå i dag?

Lenke til kommentar

Lite microstutter med 6 serie korta. Dog microstuitter er ikkje alltid skjermkorta sin feil. F.eks så går spill MYE mere smuud med 120hz skjerm. Er det ikkje "alltid" noe feil generelt med data da? :p

 

Nitrius

Mest aktiv i:

PC-spill (1723 innlegg)...

 

Du burda da visst litt mere om microstutter og SLI vel... :D

 

Eller spiller du bare CS? :p

Lenke til kommentar

Sli har fungert bra i flere år

 

Nei, på bakgrunn av microstuttering så har SLI fungert dårlig i flere år (som er et velkjent faktum). Det var problemer med 200-serien, 400-serien og 500-serien. Jeg vet ikke hvordan den er med 600-serien men microstutter eksisterer nok enda. Hvor merkbar microstutteringen er varierer på bakgrunn av spillet, driverne og personen som sitter bak PCen.. :hm:

 

Den dagen microstuttering ikke lenger eksisterer så vil jeg hive meg på SLI-bølgen igjen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite microstutter med 6 serie korta. Dog microstuitter er ikkje alltid skjermkorta sin feil. F.eks så går spill MYE mere smuud med 120hz skjerm. Er det ikkje "alltid" noe feil generelt med data da? :p

 

Nitrius

Mest aktiv i:

PC-spill (1723 innlegg)...

 

Du burda da visst litt mere om microstutter og SLI vel... :D

 

Eller spiller du bare CS? :p

 

Jo, er jo ingen ting som er perfekt.

 

Har ikke akkurat lest meg fryktelig mye opp på microstutter nei, men at det er et problem som oppstår ved bruk av multi-gpu løsninger har jeg fått med meg.

 

Har ikke noe imot SLI, men jeg har valgt å unngå det enn så lenge med tanke på at man betaler dobbelt opp for noe som i noen tilfeller ikke vil fungere i diverse spill, og da vil det på en måte føles som man har kastet penger ut av vinduet. Nå som multi-gpu løsninger har hatt noen år på baken, så er vel problemene langt mindre idag, og er derfor jeg nå også nevner 690.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Microstutter er som sagt veldig avhengig av mye forskjellig. Noen spill virker som om det aldri får microstutter, og andre spill har det "uansett"

 

Ofte så løser dette seg helt eller delvis med å stille på grafikk i spill eller stille på vsync med 59hz og fps lock+++etc blabla bla... Litt stress er det avogtil, men liker man å spille med høy grafikk så blir det litt knot. Men for min del er det verdt det.

Derfor har jeg hatt SLI/crossfire de aller fleste åra. Begynte med voodo 2 12mb i sli :D Noen av dere var vel ikkje født engang da :green:

Lenke til kommentar

Så lenge SLI/CFX bruker Alternate Frame Rendering vil opplevelsen aldri være dobbelt så god som med et enkelt skjermkort på samme framerate, men ingen kan nekte for at det ikke er bedre med 2x 680 enn 1x 680 :p

 

Min opplevelse med CFX/SLI er at det er minst problemer om man alltid passer på å ha litt å gå på. Det er også langt mindre merkbart ved 100+ fps enn ved 50+ fps, man kan bare anta at det har noe å gjøre med at tid per bilde blir lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...