Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde jeg med andre ord deaktivere Asus EPU i BIOS? Har den aktivert for å være en smule strømsparende, men ikke pokker om jeg gidder det om det eventuelt vil gjøre micro-stuttering på GTX 690 mer merkbart...

 

Enten så gjør den microstutteringen mindre merkbart eller så merker du ingen forskjell. Det er verdt å forsøke - husk å skru av Eist og C1, osv. Dersom du ikke merker noen forskjell så kan du bare skru alt tilbake slik det var før. :)

Lenke til kommentar

Da er EIST, C1 og HPET (regner med at High Precision Timer er HPET?) deaktivert på mitt Asus Rampage IV Extreme. På kjæresten sin maskin med Rampage III Extreme har jeg også deaktivert EIST og C1 men jeg fant ingen ting angående HPET i BIOS på Rampage III Extreme, eksisterer det ikke eller er jeg bare blind?

Lenke til kommentar

Asus har utelukka HPET på de fleste HK fordi at de visstnokk hadde en filosofi at det skapte mere problemer en det gagna.

 

Alle hovedkortene til Asus (P8Z77 serien) har HPET. Bruker selv en Asus P8Z77-V Deluxe som har HPET nå men har ikke oppdatert signaturen under. :)

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Skynd deg å skru det av før det sier pang. :rofl:

 

Dette er synsing i mørket. På et normalt fungerende hovedkort har HPET, EIST eller CxE liten eller ingen betydning for DPC Latency.

 

Et sekundært nettverkskort som ikke er disablet men kontinuerlig søker etter kabelforbindelse kan derimot skape mye krøll.

 

LAN 2 Disabled:

img2.jpg

 

LAN2 Enabled:

img1.jpg

Lenke til kommentar

Dette er synsing i mørket. På et normalt fungerende hovedkort har HPET, EIST eller CxE liten eller ingen betydning for DPC Latency.

 

Jeg har hatt fire forskjellige hovedkort fra fire forskjellige generasjoner hvorav resultatet er det samme - å skru av HPET i BIOS samt ulike strømsparingsfunksjoner har alltid redusert DPC latency. Men forskjellene er som regel ikke store - fra cirka 35-50 med HPET og strømsparingsfunksjoner til cirka 5. Husk at du faktisk må manuelt skru på HPET i OSen for å bruke den. :)

 

Skynd deg å skru det av før det sier pang. :rofl:

 

Dette er synsing i mørket. På et normalt fungerende hovedkort har HPET, EIST eller CxE liten eller ingen betydning for DPC Latency.

Vel, det som er interessant for min del er hvilken innvirkning det har på microstutter :wee:

 

Lavere DPC latency skal redusere stuttering og kan også føre til at applikasjoner og lignende laster litt raskere. Men sannsynligheten for at man merker noen forskjell mellom 50 og 5 er liten.. Dersom man har en Latency opp mot 500 så kan det skape veldig merkbar microstuttering. :)

Lenke til kommentar

Kjørte Geforce 690 GTX gjennom 3DMark Vantage i dag.

 

http://3dmark.com/3dmv/4166189?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=result_share

 

Noen så vil dele sin erfaring med OC av det kortet?

 

Personlig har jeg :

 

Power Target 135%

GPU Clock offset +100MHz

Mem Clock offset +200MHz

 

Merket hvis jeg kjørte noe mer en +200/300MHz mem clock offset så fikk jeg ikke noe mer i vantage og gikk ned. Testet hele veien opp til +550, Nvidia sin mem correction sniker seg inn så alt ser ok ut med den throttler ytelsen. Har ikke rørt voltage og lurer på om det er noen så har? GPU clock klarte eg ikke mer en +120MHz før det begynte å vise feil selv om den fullførte testen. Tips til Voltage nivå? Har min på default 988mV .

 

Trenger ikke tips om suicde runs clock for benchmark siden jeg kun OC'er 24/7 systemer for bruk og ikke for skryt.

Lenke til kommentar

Jeg spretter veldig frem og tilbake hva DPC Latency angår, helt siden jeg installerte GTX 690 så har det gått fra stort sett 250-300, men tidvis er det nede på 10-25 og andre ganger 500-750 men stort sett aldri over 700.

 

Dette er med HPET deaktivert, C1E og EIST og jeg har gått igjennom og deaktivert alt mulig ræl som normalt startet seg opp med maskinen og deaktivert alt av unødvendig maskinvare.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig spørsmål, men noen som vet om det er forskjell på 670 og 680 sine idle hastigheter på viften? hvis dere husker så var det forskjell på gtx 580 sine hastigheter da noen hadde 40% som minimum hastighet, mens deriblant evga hadde 30%.

 

ternger ikke et kort som idler på 35 grader :)

Lenke til kommentar

Litt vanskelig spørsmål, men noen som vet om det er forskjell på 670 og 680 sine idle hastigheter på viften? hvis dere husker så var det forskjell på gtx 580 sine hastigheter da noen hadde 40% som minimum hastighet, mens deriblant evga hadde 30%.

 

ternger ikke et kort som idler på 35 grader :)

 

fikser du med feks MSI Afterburner eller EVGA Precision på 2 min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...