Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe nytt om GK110? Lenge siden jeg har lest noe om det nå. Er det kommet bekreftede spesifikasjoner på versjonen som oss gamere/benchmarkere vil ha?

 

GK 110 vil sannsynligvis være rettet mot de som har behov for computing performance og vil nok ikke yte så spesielt bra i gaming om jeg ikke tar helt feil.

Det som vil komme nå fremover er forbedret utgaver av 670 / 680 og 690 for å tilpasse seg eventuelt utfordringer fra Amd.

Lenke til kommentar

Har bestilt meg 2x 2560x1440 skjermer som jeg skal kjøre ved siden av min 2560x1600 skjerm.

 

Selv om det er litt forskjell på dem kan jeg kjøre dem samme om jeg skrur ned oppløsningen til 2560x1440 på ene skjermen og spille i f.eks 7680x1440?

 

Det skal gå fint å koble dem til ved å bruke 2x av DVI og Displayport på 1x gtx 680?

 

Koblet 2560x1600 skjermen min over på Displayport og nå vil den ikke lenge vise noe bilde før jeg er inne i windows..

Lenke til kommentar

Takk for svar Malvado. Infoen jeg har fått om GK110 er et kort med større kjerne, flere CUDA-cores, mer minne og 384bit eller 512bit minnebus. (Uten at jeg skal si jeg forstår ALT det jeg nettopp skrev :blush: )

 

Jeg forbinder egentlig ikke GK110 med noe som helst, bortsett fra jeg trodde det var et megakraftig single-GPU kort som egentlig var ment å være toppmodellen når NVIDIA slapp Kepler.

 

Jeg håper jo på et kort som er kraftig nok til å drive spillene jeg spiller på max i 2560X1600, UTEN at jeg må ty til SLI. Har nå prøvd både GTX 670 SLI og GTX 680 SLI og jeg velger single GPU 1000 ganger foran SLI, selv om jeg må fire på innstillingene. SLI er rett og slett elendig flytmessig for meg. Mulig jeg er overfølsom, men hakkingen og fps-droppene er uholdbare :wallbash:

Lenke til kommentar

SLI er rett og slett elendig flytmessig for meg. Mulig jeg er overfølsom, men hakkingen og fps-droppene er uholdbare :wallbash:

 

Du er ikke alene om det. Jeg merket det selv noe som er grunnen til at jeg stoppet med SLI etter at jeg tidligere hadde GTX 480 i 2-way SLI. :)

 

Ryktene konstaterer at GTX 780 skal bli den 'sanne kepler' hvorav den vil være helt kompromissløs og derav yte mye bedre enn GTX 680 i alt. Men rykter er rykter.. :hmm:

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Har nå prøvd både GTX 670 SLI og GTX 680 SLI og jeg velger single GPU 1000 ganger foran SLI, selv om jeg må fire på innstillingene. SLI er rett og slett elendig flytmessig for meg. Mulig jeg er overfølsom, men hakkingen og fps-droppene er uholdbare :wallbash:

 

Har testet 670 SLI her også. Rett og slett uholdbart med hakkingen og de stadige FPS-droppene. Kjører mye heller bare ett 670 kort med noe reduserte innstillinger. Mye mulig jeg også er litt overfølsom, men BF3 og 670 SLI gir ingen god spillopplevelse her i hvert fall.

Lenke til kommentar

SLI skal jo være bedre enn CFX hva microstutter angår og 7970 CFX sliter svært lite med microstutter i min opplevelse. Særlig med Kepler skal Nvidia ha forbedret seg betraktelig på microstutter visstnok, og da virker det noe merkelig å lese om hvordan 670 SLI er uholdbart i spill :huh:

 

Noen er mer sensitive og merker slikt bedre enn andre. :hm:

Lenke til kommentar

SLI skal jo være bedre enn CFX hva microstutter angår og 7970 CFX sliter svært lite med microstutter i min opplevelse. Særlig med Kepler skal Nvidia ha forbedret seg betraktelig på microstutter visstnok, og da virker det noe merkelig å lese om hvordan 670 SLI er uholdbart i spill :huh:

 

Noen er mer sensitive og merker slikt bedre enn andre. :hm:

Jeg tror jeg har gjort det klart at jeg rimelig kresen hva microstutter angår, stort sett alt under 60 fps er oftest håpløst å spille med CFX/SLI-løsninger for meg, 7970 CFX har bare imponert meg siden jeg ikke har hatt et eneste problem med CFX-støtte eller microstutter så lenge jeg har hatt mer enn 60 fps.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har gjort det klart at jeg rimelig kresen hva microstutter angår, stort sett alt under 60 fps er oftest håpløst å spille med CFX/SLI-løsninger for meg, 7970 CFX har bare imponert meg siden jeg ikke har hatt et eneste problem med CFX-støtte eller microstutter så lenge jeg har hatt mer enn 60 fps.

 

Nå har ikke jeg benyttet meg av SLI siden GTX 4xx serien så da vet jeg heller ikke til hvilken grad de har forbedret denne teknologien. Med andre ord så mener du at det ikke er noen som helst microstutter så lenge det produseres over 60 FPS? Men hvorfor akkurat 60 FPS? :)

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg benyttet meg av SLI siden GTX 4xx serien så da vet jeg heller ikke til hvilken grad de har forbedret denne teknologien. Med andre ord så mener du at det ikke er noen som helst microstutter så lenge det produseres over 60 FPS? Men hvorfor akkurat 60 FPS? :)

Vel, jeg har ikke møtt på problemer så lenge jeg har kjørt innstillinger i spill som gir over 60 fps ;)

Dog, jeg har enda ikke prøvd Metro 2033 :p

Lenke til kommentar

Om SLI skal være, eller er bedre enn CrossfireX angående hakking og fps-dropp vet ikke jeg, men jeg husker da jeg kjørte 2 stk Radeon 5870 i CF på et P45-hovedkort. På den tiden var vel Bad Company 2 noe av det heftigere å teste spill på, å jeg mener flyten var mye bedre da jeg oppgraderte med et ekstra 5870 enn det jeg opplever nå. Har testet både GTX 670 og 680 SLI på begge maskinene dere ser i signaturen min, å jeg synes ikke noen av dem gir tilfredsstillende flyt :(

 

Har ikke prøvd amd/ati etter 5870-kortene, men jeg kan ikke tenke meg at Nvidia er bedre på dette, med bakgrunn av det arni90 skriver om sine erfaringer med 7970.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd GTX 690, som ifølge enkelte sjeler har ny teknologi som skal forhindre disse problemene, men jeg legger ikke ut over 7000,- for å finne det ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...