Ekinorak Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har enda ikke klart å kjøre en 3Dmark 11 på systemet mitt uten at det krasjer. Nå prøvde jeg bare på gøy å underklokke kortene mine til normal stock hastighet (dem er fabrikkoverklokket) Da fungerte 3Dmark11 helt fint og uten krasj: http://3dmark.com/3dm11/3685028 Hva tror dere? Muligens et defekt kort? Tenkte å prøve dem 1 og 1 i morgen. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 http://guru3d.com/article/msi-geforce-gtx-680-lightning-review/ Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Temperaturen er veldig bra. Det var på tide at de lanserte Lightning så dette blir nok kanskje et kjøp for meg. Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Lightning-kortet var overraskende kjøle-effektivt. Ikke overraskende stille i forhold til referansekortet, men sikkert en behagelig forbedring. Til symmetrical vil jeg si at du ikke har noen spesiell grunn til å oppgradere da du har et rått kort med en god overklokk som ikke ligger altfor langt bak 680. Med mindre du plages av varmeutviklingen som det høyere strømforbruket fører med seg. Jeg ville ventet til høsten for å se hva Nvidia/Amd finner på utover året. Tross alt fy-fy å sitte inne om sommeren og spille pc 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Lightning-kortet var overraskende kjøle-effektivt. Ikke overraskende stille i forhold til referansekortet, men sikkert en behagelig forbedring. Til symmetrical vil jeg si at du ikke har noen spesiell grunn til å oppgradere da du har et rått kort med en god overklokk som ikke ligger altfor langt bak 680. Med mindre du plages av varmeutviklingen som det høyere strømforbruket fører med seg. Jeg ville ventet til høsten for å se hva Nvidia/Amd finner på utover året. Tross alt fy-fy å sitte inne om sommeren og spille pc Hehe, jeg har vel den typiske oppgraderingsnerven som derav fører til at tålmodigheten blir mindre. Jeg kommer nok til å vente på den neste Nvidia / AMD serien. Arctic skal også lansere en hybridkjøler for GPUer snart så det kan nok være lurt å vente (er veldig fornøyd med GPU kjølerne fra Arctic) - har en maks temp på cirka 66c på GTX 580 med overklokken og kjøleren som er i signaturen. Jeg får vel bare nøye meg med å tukle med i5-3570K og Asus Z77 Deluxe fram til da. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Lightning-kortet var overraskende kjøle-effektivt. Ikke overraskende stille i forhold til referansekortet, men sikkert en behagelig forbedring. Til symmetrical vil jeg si at du ikke har noen spesiell grunn til å oppgradere da du har et rått kort med en god overklokk som ikke ligger altfor langt bak 680. Med mindre du plages av varmeutviklingen som det høyere strømforbruket fører med seg. Jeg ville ventet til høsten for å se hva Nvidia/Amd finner på utover året. Tross alt fy-fy å sitte inne om sommeren og spille pc Det holder rikelig å komme seg ut 20-30 minutter per dag om formiddagen eller tidlig på ettermiddagen for at huden skal generere D-vitamin. Det er ikke om å gjøre å få en overdose av sol om sommeren med å få 20 minutter daglig mesteparten av året. Hva skal man gjøre for å tåle være ute hele dagen, kjøre på med solkrem som er fylt til randen med skadelige stoffer? Hva skal man gjøre ellers om sommeren enn å game? Strender, sentrum, naturområder, veier, overnattingssteder og restauranter er overfylt med random-folk. Å menge seg med randoms eller stå i kø er for folk med lav verdi. De pengene man sparer om sommeren på å ikke følge saueflokken får man 4 enukes-turer for utenenfor feriesesongen. GTX 680/670 kom til rett tid for en sommer med mye spilling Endret 20. juni 2012 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det holder rikelig å komme seg ut 20-30 minutter per dag for at huden skal generere D-vitamin. Hva skal man gjøre ellers om sommeren enn å game? Strender, sentrum, naturområder, veier, overnattingssteder og restauranter er overfylt med random-folk. Å menge seg med randoms eller stå i kø er for folk med lav verdi. Det er dette jeg kaller mad pro ego. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg kan gi deg et eksempel fra virkeligheten. Butikk1: Det er tømmesalg og alle varer er satt ned med 50%. Dersom du først går inn i butikken er det ikke mulig å komme ut igjen uten å passere kassen. Det er 9 kasser med 10-15 kunder i kø bak hver kasse. Hver av kundene har overfylte handlevogner. Estimert ventetid for å stille seg bakerst i køen er 70 minutter. Butikk2: Gjennomsnittlige priser på varene. Prisnivået er noen prosent over gjennomsnittet. Estimert kø 0-2 minutter. Står du 70 minutter i kø blant 100-150 random folk i tillegg til å rote bort penger på varer du normalt ikke hadde kjøpt eller velger du butikk nr 2? Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det holder rikelig å komme seg ut 20-30 minutter per dag om formiddagen eller tidlig på ettermiddagen for at huden skal generere D-vitamin. Det er ikke om å gjøre å få en overdose av sol om sommeren med å få 20 minutter daglig mesteparten av året. Hva skal man gjøre for å tåle være ute hele dagen, kjøre på med solkrem som er fylt til randen med skadelige stoffer? Hva skal man gjøre ellers om sommeren enn å game? Strender, sentrum, naturområder, veier, overnattingssteder og restauranter er overfylt med random-folk. Å menge seg med randoms eller stå i kø er for folk med lav verdi. De pengene man sparer om sommeren på å ikke følge saueflokken får man 4 enukes-turer for utenenfor feriesesongen. GTX 680/670 kom til rett tid for en sommer med mye spilling Sol? Steike, hvorhen bor du a? Her i Bergen er sol ikke det man prøver å skjerme seg mot om den skulle forville seg vekk fra Syden. Her i byn er det en vanlig våt drøm å fantasere om å bli solbrent skal jeg fortelle! Likevel vil jeg oppfordre til å gjøre litt andre ting enn å spille pc. Som feks dypvannssolering uten tau (finner et vann som er dypt nok med en fjellvegg som er bratt nok til at du faller rett i vannet- om du faller), teltturer på fjellet i ensomheten, motorsykkelturer over våre vakre fjell og daler, nakenbading i nærheten av leirskoler for moro skyld osv. Fotball med svømmeføtter, sandvolleyball med biljardkuler osv osv. Hvordan man kan sitte inne og klø seg på skrotum og pille seg i nesen før man innser at man gjerne ikke akkurat gjorde det smarteste man har gjort... Beyond me Står du 70 minutter i kø blant 100-150 random folk i tillegg til å rote bort penger på varer du normalt ikke hadde kjøpt eller velger du butikk nr 2? Idiotisk hypotese. Jeg sender selvfølgelig kvinnfolket på butikken. Do'h! 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg kan gi deg et eksempel fra virkeligheten. Butikk1: Det er tømmesalg og alle varer er satt ned med 50%. Dersom du først går inn i butikken er det ikke mulig å komme ut igjen uten å passere kassen. Det er 9 kasser med 10-15 kunder i kø bak hver kasse. Hver av kundene har overfylte handlevogner. Estimert ventetid for å stille seg bakerst i køen er 70 minutter. Butikk2: Gjennomsnittlige priser på varene. Prisnivået er noen prosent over gjennomsnittet. Estimert kø 0-2 minutter. Står du 70 minutter i kø blant 100-150 random folk i tillegg til å rote bort penger på varer du normalt ikke hadde kjøpt eller velger du butikk nr 2? Uten tvil butikk 2. Men det jeg pleier å gjøre i sommerferier eller ferier generelt er å kjøpe nok matvarer til at det holder så lenge at det ikke blir nødvendig å gå ut på mange dager. Kan du slå 2 uker i strekk uten å gå ut i det hele tatt? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Ok nok offtopic Rekk opp hånda de som virkelig skal teste 680 lightning... Da mener jeg selvfølgelig Ln2 Jeg vet iallefall om en som skal Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det frister å prøve lightning, men jeg har allerede Gainward GTX 680 "Phantom" 2 GB som etter litt tweaking innfrir både på ytelse og støynivå. Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hvordan er erfaringene med NVIDIA GeForce 304.48 Beta- driveren? Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Noe konkret om lansering på GTX 660? Sitter på gjerdet om dagen og lurer på om det er verdt å vente eller bare gå for et 7850/70. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 PM meg for 2 stk EVGA GTX 680 2GB for 6000,- + frakt (ikke en sjanse i helvete å prute). Legger dem på bruktmarked i morgen, men tenkte alle dere hyggelige folk i denne tråden skulle få et fortrinn Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Skal du kjøpa GTX 690 eller noko nå kanskje? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Så vidt jeg vet så er det en ny benchmark? Sniper Elite Aner ikke om det er et brukbart resultat på et singelkort, men det virker svakt.. EDIT: ser at det er et "amd gaming evolved" spill så regner med grus av de med overklokket 7970.. Endret 22. juni 2012 av Mumriken Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Skal du kjøpa GTX 690 eller noko nå kanskje? Hehe nei jeg skal bruke 1 stk gigabyte gtx 670 på hver av de to maskinene mine er ikke fornøyd med flyten i SLI på verken gtx 680 eller gtx 670, selv om jeg har veldig høy average fps i alle spill. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Så vidt jeg vet så er det en ny benchmark? Sniper Elite Aner ikke om det er et brukbart resultat på et singelkort, men det virker svakt.. EDIT: ser at det er et "amd gaming evolved" spill så regner med grus av de med overklokket 7970.. Sitter med to 7970 i maskinen akkurat nå, så blir vel litt feil resultater fra enkeltkort, men skal gi det et forsøk. EDIT: Er det bare jeg som synes editoren på Diskusjon.no etter oppgraderingen var en nedgradering? EDIT2: Benchmarken kjører SuperSampling som standard (massive båndbreddekrav,) sikkert derfor Mumriken ligger såpass langt bak meg her. Endret 23. juni 2012 av arni90 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Noen anelse når 650 eller tilsvarende 560(ti) kommer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå