Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lightning-kortet var overraskende kjøle-effektivt. Ikke overraskende stille i forhold til referansekortet, men sikkert en behagelig forbedring.

 

Til symmetrical vil jeg si at du ikke har noen spesiell grunn til å oppgradere da du har et rått kort med en god overklokk som ikke ligger altfor langt bak 680. Med mindre du plages av varmeutviklingen som det høyere strømforbruket fører med seg. Jeg ville ventet til høsten for å se hva Nvidia/Amd finner på utover året. Tross alt fy-fy å sitte inne om sommeren og spille pc ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lightning-kortet var overraskende kjøle-effektivt. Ikke overraskende stille i forhold til referansekortet, men sikkert en behagelig forbedring.

 

Til symmetrical vil jeg si at du ikke har noen spesiell grunn til å oppgradere da du har et rått kort med en god overklokk som ikke ligger altfor langt bak 680. Med mindre du plages av varmeutviklingen som det høyere strømforbruket fører med seg. Jeg ville ventet til høsten for å se hva Nvidia/Amd finner på utover året. Tross alt fy-fy å sitte inne om sommeren og spille pc ;)

 

Hehe, jeg har vel den typiske oppgraderingsnerven som derav fører til at tålmodigheten blir mindre. Jeg kommer nok til å vente på den neste Nvidia / AMD serien. Arctic skal også lansere en hybridkjøler for GPUer snart så det kan nok være lurt å vente (er veldig fornøyd med GPU kjølerne fra Arctic) - har en maks temp på cirka 66c på GTX 580 med overklokken og kjøleren som er i signaturen. Jeg får vel bare nøye meg med å tukle med i5-3570K og Asus Z77 Deluxe fram til da. :)

Lenke til kommentar

Lightning-kortet var overraskende kjøle-effektivt. Ikke overraskende stille i forhold til referansekortet, men sikkert en behagelig forbedring.

 

Til symmetrical vil jeg si at du ikke har noen spesiell grunn til å oppgradere da du har et rått kort med en god overklokk som ikke ligger altfor langt bak 680. Med mindre du plages av varmeutviklingen som det høyere strømforbruket fører med seg. Jeg ville ventet til høsten for å se hva Nvidia/Amd finner på utover året. Tross alt fy-fy å sitte inne om sommeren og spille pc ;)

 

Det holder rikelig å komme seg ut 20-30 minutter per dag om formiddagen eller tidlig på ettermiddagen for at huden skal generere D-vitamin. Det er ikke om å gjøre å få en overdose av sol om sommeren med å få 20 minutter daglig mesteparten av året.

 

Hva skal man gjøre for å tåle være ute hele dagen, kjøre på med solkrem som er fylt til randen med skadelige stoffer?

 

Hva skal man gjøre ellers om sommeren enn å game? Strender, sentrum, naturområder, veier, overnattingssteder og restauranter er overfylt med random-folk. Å menge seg med randoms eller stå i kø er for folk med lav verdi. De pengene man sparer om sommeren på å ikke følge saueflokken får man 4 enukes-turer for utenenfor feriesesongen.

 

GTX 680/670 kom til rett tid for en sommer med mye spilling :D

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det holder rikelig å komme seg ut 20-30 minutter per dag for at huden skal generere D-vitamin. Hva skal man gjøre ellers om sommeren enn å game? Strender, sentrum, naturområder, veier, overnattingssteder og restauranter er overfylt med random-folk. Å menge seg med randoms eller stå i kø er for folk med lav verdi.

 

Det er dette jeg kaller mad pro ego. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kan gi deg et eksempel fra virkeligheten.

 

Butikk1:

Det er tømmesalg og alle varer er satt ned med 50%. Dersom du først går inn i butikken er det ikke mulig å komme ut igjen uten å passere kassen. Det er 9 kasser med 10-15 kunder i kø bak hver kasse. Hver av kundene har overfylte handlevogner. Estimert ventetid for å stille seg bakerst i køen er 70 minutter.

 

Butikk2:

Gjennomsnittlige priser på varene. Prisnivået er noen prosent over gjennomsnittet. Estimert kø 0-2 minutter.

 

Står du 70 minutter i kø blant 100-150 random folk i tillegg til å rote bort penger på varer du normalt ikke hadde kjøpt eller velger du butikk nr 2?

Lenke til kommentar

Det holder rikelig å komme seg ut 20-30 minutter per dag om formiddagen eller tidlig på ettermiddagen for at huden skal generere D-vitamin. Det er ikke om å gjøre å få en overdose av sol om sommeren med å få 20 minutter daglig mesteparten av året.

 

Hva skal man gjøre for å tåle være ute hele dagen, kjøre på med solkrem som er fylt til randen med skadelige stoffer?

 

Hva skal man gjøre ellers om sommeren enn å game? Strender, sentrum, naturområder, veier, overnattingssteder og restauranter er overfylt med random-folk. Å menge seg med randoms eller stå i kø er for folk med lav verdi. De pengene man sparer om sommeren på å ikke følge saueflokken får man 4 enukes-turer for utenenfor feriesesongen.

 

GTX 680/670 kom til rett tid for en sommer med mye spilling :D

Sol? Steike, hvorhen bor du a? Her i Bergen er sol ikke det man prøver å skjerme seg mot om den skulle forville seg vekk fra Syden. Her i byn er det en vanlig våt drøm å fantasere om å bli solbrent skal jeg fortelle!

 

Likevel vil jeg oppfordre til å gjøre litt andre ting enn å spille pc. Som feks dypvannssolering uten tau (finner et vann som er dypt nok med en fjellvegg som er bratt nok til at du faller rett i vannet- om du faller), teltturer på fjellet i ensomheten, motorsykkelturer over våre vakre fjell og daler, nakenbading i nærheten av leirskoler for moro skyld osv. Fotball med svømmeføtter, sandvolleyball med biljardkuler osv osv.

 

Hvordan man kan sitte inne og klø seg på skrotum og pille seg i nesen før man innser at man gjerne ikke akkurat gjorde det smarteste man har gjort... Beyond me :green:

 

Står du 70 minutter i kø blant 100-150 random folk i tillegg til å rote bort penger på varer du normalt ikke hadde kjøpt eller velger du butikk nr 2?

Idiotisk hypotese.

 

 

 

 

Jeg sender selvfølgelig kvinnfolket på butikken. Do'h!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan gi deg et eksempel fra virkeligheten.

 

Butikk1:

Det er tømmesalg og alle varer er satt ned med 50%. Dersom du først går inn i butikken er det ikke mulig å komme ut igjen uten å passere kassen. Det er 9 kasser med 10-15 kunder i kø bak hver kasse. Hver av kundene har overfylte handlevogner. Estimert ventetid for å stille seg bakerst i køen er 70 minutter.

 

Butikk2:

Gjennomsnittlige priser på varene. Prisnivået er noen prosent over gjennomsnittet. Estimert kø 0-2 minutter.

 

Står du 70 minutter i kø blant 100-150 random folk i tillegg til å rote bort penger på varer du normalt ikke hadde kjøpt eller velger du butikk nr 2?

 

Uten tvil butikk 2.

 

Men det jeg pleier å gjøre i sommerferier eller ferier generelt er å kjøpe nok matvarer til at det holder så lenge at det ikke blir nødvendig å gå ut på mange dager. Kan du slå 2 uker i strekk uten å gå ut i det hele tatt? :w00t:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så er det en ny benchmark?

Sniper Elite

 

 

post-166959-0-17232900-1340404479_thumb.jpg

 

 

Aner ikke om det er et brukbart resultat på et singelkort, men det virker svakt..

 

EDIT: ser at det er et "amd gaming evolved" spill så regner med grus av de med overklokket 7970..

Sitter med to 7970 i maskinen akkurat nå, så blir vel litt feil resultater fra enkeltkort, men skal gi det et forsøk.

 

EDIT:

 

 

CFX.jpg

 

 

single.png

 

dual.png

 

 

Er det bare jeg som synes editoren på Diskusjon.no etter oppgraderingen var en nedgradering?

 

EDIT2:

Benchmarken kjører SuperSampling som standard (massive båndbreddekrav,) sikkert derfor Mumriken ligger såpass langt bak meg her.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...