Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra at de fikser diverse problemer med TSW. I tillegg så fikser de Shogun 2 selv om det er sent..

 

In addition to improving performance in the aforementioned titles, the GeForce 304.48 beta drivers also fix a bug introduced by the latest Shogun 2: Total War update that reduced frame rates by up to 60%.

 

Det jeg ikke forstår er hvorfor de ikke implementerer en innstilling for FSAA (SSAA) når man kan bruke den i Nvidia inspector.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Syns ikke benchmarken var særlig bra å se på, men den kjører nok en god del bedre på Kepler-kortene, mitt overklokkede 7970 (1250/1700) klarte 100.3 fps med 1920x1080 @ FXAA og 74.1 med 4xMSAA.

 

Har ikke overklokket i5-3570K enda så det kan kanskje påvirke resultatet.

 

Alt på maks, 1920x1080, 4xMSAA, uten Physx:

 

73.5 avg og 105 max

 

ScreenShot00001.bmp

 

Alt på maks, 1920x1080, 4xMSAA, Physx på high:

 

59 avg og 91.7 max

 

ScreenShot00000.bmp

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Jeg ser at Nvidia ikke har inkludert GTX 580 i grafen deres med tanke på denne benchmarken. Kan dette skyldes av at GTX 580 har bedre compute power enn GTX 670 og GTX 680 som derav fører til at GTX 580 får lik eller kanskje høyere FPS med Physx på high?

Du har en rimelig saftig overklokk på ditt GTX 580 (ca 15%) og du matcher et GTX 680 på stock, det er nok utelatt av andre grunner.

 

EDIT:

Er det bare jeg som syns testen så elendig ut i forhold til hvor tung den var? Måtte dobbeltsjekke at jeg faktisk hadde overklokket kortet, for det var utrolig tregt.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Symmetrical prøver bare å finne en unskyldning for å IKKE oppgradere til GTX 680 :tease:

 

Lykke til :D

 

Jeg kan kjøpe GTX 680 når som helst men venter på noen kjøleløsninger fra Arctic. I tillegg så er det ikke så enkelt å få tak i GTX 680 - nice try. :)

 

Forsøk igjen uten overklokk. Da er ikke GTX 680 så imponerende i denne testen versus GTX 580 med overklokk. :)

/facepalm

 

Jeg syntes ikke at det er imponerende at en GTX 580 på 900mhz kan produsere bedre FPS med Physx på High enn GTX 680 med 1006mhz. Er du sikker på at dette er /facepalm?

Lenke til kommentar
Jeg syntes ikke at det er imponerende at en GTX 580 på 900mhz kan produsere bedre FPS med Physx på High enn GTX 680 med 1006mhz.

 

For at ting skal kunne sammenliknes, så må det være testet likt. Forskjellig hardware, overklokk, drivere, etc kan og gjør en forskjell begge veier.

Lenke til kommentar
Jeg syntes ikke at det er imponerende at en GTX 580 på 900mhz kan produsere bedre FPS med Physx på High enn GTX 680 med 1006mhz.

 

For at ting skal kunne sammenliknes, så må det være testet likt. Forskjellig hardware, overklokk, drivere, etc kan og gjør en forskjell begge veier.

 

Selvfølgelig. Poenget mitt var hovedsakelig at forskjellene ikke er så store som de fleste forventer når det gjelder enkelte ting. Det virker for eksempel som om at GTX 6xx ikke er like effektiv når det gjelder computing som GTX 5xx-serien. Dette i seg selv tror jeg er hovedårsaken til at Physx og andre compute relaterte tester minimerer eller viser et negativt resultat for GTX 680 i sammenligning med GTX 580.

 

Dette er et faktum jeg ikke bruker som en unnskyldning for å ikke kjøpe GTX 680 noe jeg kan gjøre når som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...