Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

400W burde holde til formålet.

 

Tenkte å bygge en dedikert spill-PC utpå sommeren i Corsair 650D kabinett med Z77 hovedkort, I7 3770K, EVGA GTX 680 Hydro Copper. Det kommer på ca 15k + 2k til vannkjølingen.

 

Alternativet er å returnere grafikkortet og kjøpe EVGA GTX 680 Hydro Copper, Corsair 650D og vannkjøling til dette oppsettet.

 

Er ikke i5-3570K et bedre valg dersom PCen kun skal brukes til spilling da HT ikke utnyttes i spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

400W burde holde til formålet.

 

Tenkte å bygge en dedikert spill-PC utpå sommeren i Corsair 650D kabinett med Z77 hovedkort, I7 3770K, EVGA GTX 680 Hydro Copper. Det kommer på ca 15k + 2k til vannkjølingen.

 

Alternativet er å returnere grafikkortet og kjøpe EVGA GTX 680 Hydro Copper, Corsair 650D og vannkjøling til dette oppsettet.

En fulldekende vannkjølingsblokk får du vel til en 600kr ca (sist jeg kjøpte til GTX 480 i hvertfall), og er ganske enkel å montere. Ja om du sammenligner mot å få hele systemet tett så er det egentlig det minste problemet. :p

 

Så slipper du å bruke penger på frakt, ekstra tid etc.

Lenke til kommentar

Jeg skrur av HT uansett, men jeg vil ha den ekstra cachen. 2 MiB cache per kjerne er gunstig i en rekke applikasjoner.

Da ville jeg gått for socket 2011, spesielt om du likevel skal bytte kjøleren. i7-3820/-3930K avhengig av hva du skal gjøre utenom spilling.
Lenke til kommentar

EVGA kundeservice sluttet bare å svare meg når jeg skulle returnere en vare. Holdt på å diskutere feilsøkingen de ville at jeg skulle gå igjennom , og plutselig sluttet de helt å svare. Prøvde å sende flere mail samt brukte chatten deres uten hell.

 

Blir ikke flere ting fra EVGA her i huset iverfall.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Bestillte meg akuratt 2x gtx 680 fra komplett. Skal bygge pcen min om 2 uker, men er redd for at kortene blir utsolgt da så bestilte nå. Snakket med komplett og dem sa at neste "batch" kom ikke før slutten av juni. Stemmer dette for de fleste nettbutikker?

 

Stemmer hos komplett isåfall, ser de har skubbet 690 GTX datoen i fra 01.06.2012 til 31.06.2012.

Lenke til kommentar

Du vet jo nå at skjermkortet fungerer, og er ikke akkurat SÅ vanlig at man finner senskader på slike komponenter. Ja, i de fleste tilfeller så er det brukeren selv, eller noe eksternt som ødelegger dem. Når du har driver med vannkjøling, i et system som potensielt kan lekke (der skjermkortet med sin posisjon er ekstremt utsatt) så vil uansett garantien ryke.

 

Vi nordmenn er vel egentlig ganske redde for å bryte noen garanti, men i dette tilfelle så er vel de andre risikoene langt høyere enn et enkelt kjølerbytte. Hvis du allikevell tror kortet har blitt ødelagt grunnet produksjonsfeil, så KAN man jo alltids bare bytte tilbake, med mindre man voldtokk den andre kjøleren i det man tok den av. :p

Lenke til kommentar

EVGA kundeservice sluttet bare å svare meg når jeg skulle returnere en vare. Holdt på å diskutere feilsøkingen de ville at jeg skulle gå igjennom , og plutselig sluttet de helt å svare. Prøvde å sende flere mail samt brukte chatten deres uten hell.

 

Blir ikke flere ting fra EVGA her i huset iverfall.

Jeg har ikke opplevd bedre kundeservice enn hos EVGA. Fikk et defekt GTX 670 SC kort. Sendte RMA, fikk svar under en time etter jeg sendte inn om at den ble byttet. Og igår fikk jeg GTX 670 FTW, som er bedre enn SC'en. :)

Spørt de om mange spørsmål om RMA'en også, som jeg fikk svar med en gang.. så litt rart det der.

 

Blir flere EVGA produkter her iallefall. :p

Lenke til kommentar

EVGA er vel kanskje de som har best kundeservice, så DET skal det vel ikke stå noe på. Men man kan jo være uheldige. Hvis man gjentatt ofte blir nødt til å bite i det sure eplet og blir nektet garanti, eller at kundebehandler ikke orker mer, og dette skjer ofte, så er det kanskje verdt å se på om man selv er problemet.

 

Uansett så har butikken du kjøpte kortet ditt av rett til å ta imot kortet ved reklamasjonsrett i værste fall uansett. Ja, med mindre du har kjøpt fra utlandet da selvsagt... Men da velger man jo også denne risikoen selv.

Lenke til kommentar

EVGA er vel kanskje de som har best kundeservice, så DET skal det vel ikke stå noe på. Men man kan jo være uheldige. Hvis man gjentatt ofte blir nødt til å bite i det sure eplet og blir nektet garanti, eller at kundebehandler ikke orker mer, og dette skjer ofte, så er det kanskje verdt å se på om man selv er problemet.

 

Uansett så har butikken du kjøpte kortet ditt av rett til å ta imot kortet ved reklamasjonsrett i værste fall uansett. Ja, med mindre du har kjøpt fra utlandet da selvsagt... Men da velger man jo også denne risikoen selv.

 

Jeg var ikke så heldig. Var så dum at jeg jeg handlet fra gamle Amentio. Da har jeg ikke annet valg en å kontakte produsenten. Ser heller ikke hva kundebehandler skulle bli lei av, gjorde akkurat det han ba meg om.

Lenke til kommentar

Mulig han hadde en dårlig dag/uke. :p

Jeg kjøpte korte hos komplett, men jeg så på boksen til skjermkorte at jeg skulle kontakte EVGA vist det var noe problemer med det, så jeg gjorde det. :)

Komplett ville bare gi meg samme kort, eller pengene tilbake, og EVGA ville gi meg et bedre kort tilbake, så derfor valgte jeg de. Og er fornøyd!

Lenke til kommentar

EVGA er vel kanskje de som har best kundeservice, så DET skal det vel ikke stå noe på. Men man kan jo være uheldige. Hvis man gjentatt ofte blir nødt til å bite i det sure eplet og blir nektet garanti, eller at kundebehandler ikke orker mer, og dette skjer ofte, så er det kanskje verdt å se på om man selv er problemet.

 

Uansett så har butikken du kjøpte kortet ditt av rett til å ta imot kortet ved reklamasjonsrett i værste fall uansett. Ja, med mindre du har kjøpt fra utlandet da selvsagt... Men da velger man jo også denne risikoen selv.

 

Jeg var ikke så heldig. Var så dum at jeg jeg handlet fra gamle Amentio. Da har jeg ikke annet valg en å kontakte produsenten. Ser heller ikke hva kundebehandler skulle bli lei av, gjorde akkurat det han ba meg om.

 

Kontakt konkursboet og få leverandørordrenummer så kan du ta det direkte med leverandøren, som mest sannsynlig er Norek / Komplett på EVGA varer. Du må uansett ha en eller annen form for referanse fra konkursboet så det er liten vits å kontakte Norek / Komplett før du eventuelt har fått dette.

 

Nå er det i 9 / 10 tilfeller kjempe raskt, enkelt og effektiv å bare kontakte EVGA direkte og ta de via dem så jeg ville nok prøvd det engang til for det å rote med konkursboet tar for veldig lang tid. Spesielt nå som det nærmer seg sommerferie og alt.

 

 

Skal være glad for at du ikke har Zotac du, de krever egne testgebyrer for at de skal gidde å ta garantihenvendelser direkte fra kunder i forbindelse med at utsalgssteder har gått konkurs. Ergo ender du ikke bare opp med frakt til utlandet, men også et gebyr på et par hundrelapper oppå det igjen.

 

Nei Asus og EVGA er etter min erfaring kongen av kundeservice når du først må kontakte og forholde deg direkte til produsenten. Intel er ganske greie de og, sender ny vare på forhånd (fraktfritt) før du da sender tilbake din deffekte i samme forpakning og den blir hentet på døra av UPS (kostnadsfritt), du må bare igjennom en utrolig nazi protokoll med alle slags detaljerte spørsmål før de sender ut noe som helst.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...