Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hold korta under 70 grader, så går ikkje boosten ned. Kepler yter max ved opp til 70 grader. Over dette så "throtler" kortet littegranne. 1100 på gpu og + 2-300 går sikkert på 670 uten å vite noe garantert.

Stilte det inn til dette så det er 1100 GPU clock, og 1652 mem. og i Kombustor viser den 67 grader nå etter 8 min. Er vel ikke så mye mer å gå på dette eller?

Lenke til kommentar

Stilte det inn til dette så det er 1100 GPU clock, og 1652 mem. og i Kombustor viser den 67 grader nå etter 8 min. Er vel ikke så mye mer å gå på dette eller?

Har du stilt viften manuelt? Jeg har lest flere tester som har klart å klokke 670 over 1300mhz. Du må nesten bare prøve å se når kortet blir ustabilt. Skjermdriveren vil stenge av før du gjør skade på kortet.
Lenke til kommentar

skru opp vifta :D

Drit i kombustor... Spill BF3 eller et annet spill som krever mye gpu

Det er jo det du skal bruke skjermkorta til.

Vifta står på 60% nå, kan sikkert skru den opp mer, men da begynner lydnivået å gå veldig opp også. :p

Og combustor bruker jeg bare for å få en pekepin. Den skal jo teknisk sett bruke 98% gpu load, så vill tro det hadde noe å fortelle meg mens jeg prøvde dette. :)

Lenke til kommentar

Er en mulighet det ja. :p

Men virker som jeg har møtt på en stopp. +100mhz og 225 mem. var stabilt i BF3, på Ultra med gjennomsnitt rundt 60-70 fps. Prøvde å skru opp litt mer på GPU, men da tror jeg skjermdriveren sa natta. (Kastet meg ut til Windows og ville ikke la meg gå på BF igjen.)

Lenke til kommentar

...

Dunno har spillt bætman arkham city med alle sliders max og knapper max samt ett knippe andre spill og ikke merket noe til microstuttering.

Det er selvfølgelig kanskje individuelt men jeg er veldig fornøyd.

Føler endelig jeg har fått en bra combo mtp støy / ytelse ratio. Hører nesten ikke kortet mitt :)

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Antar at Zotac-kortet kostet ca 4k. Siden det ikke er AMP2!-kortet med Zalman-kjøler burde du ha krav på referanse Zotac GTX 680 til ca 4k.

Det er ikke vanlig praksis å få betale mellomlegg for bedre kort.

Jeg betalte 4500 kr for GeForce 8800 ULTRA og da det "tok kveld" fikk jeg GTX 280 til 4500 kr som erstatning.

Prisen hva han betalte har jo ikkje noe å si. Han skal ha tilsvarende ytelse eller bedre. Dog komplett er ofte veldig greie på dette, og mellomlegg går sikkert i boks om man spør.

RamGuy: Hvordan klarer du å drepe 2 skjermkort? JEg har bare drept et skjermkort, og det var 7900gt med voltmodd. Dog dette levde i 3år med modden og med ghetto kjøleribbe :p

Mitt GTX 480 som så mange andre begynte å overopphete, det kortet ligger jo normalt på over 90grader ved last så det kom ikke som noe sjokk akkurat.

Zotac kortet er ikke direkte defekte, men skjermkort driver og kernel error i tide og utide har gjort at Zotac og nVIDIA tar det på RMA.

Lenke til kommentar

Antar at Zotac-kortet kostet ca 4k. Siden det ikke er AMP2!-kortet med Zalman-kjøler burde du ha krav på referanse Zotac GTX 680 til ca 4k.

Det er ikke vanlig praksis å få betale mellomlegg for bedre kort.

Jeg betalte 4500 kr for GeForce 8800 ULTRA og da det "tok kveld" fikk jeg GTX 280 til 4500 kr som erstatning.

Prisen hva han betalte har jo ikkje noe å si. Han skal ha tilsvarende ytelse eller bedre. Dog komplett er ofte veldig greie på dette, og mellomlegg går sikkert i boks om man spør.

RamGuy: Hvordan klarer du å drepe 2 skjermkort? JEg har bare drept et skjermkort, og det var 7900gt med voltmodd. Dog dette levde i 3år med modden og med ghetto kjøleribbe :p

Mitt GTX 480 som så mange andre begynte å overopphete, det kortet ligger jo normalt på over 90grader ved last så det kom ikke som noe sjokk akkurat.

Zotac kortet er ikke direkte defekte, men skjermkort driver og kernel error i tide og utide har gjort at Zotac og nVIDIA tar det på RMA.

.. Du burde virkelig kvitte deg med GTX 480. Det vil jeg anbefale på det sterkeste (jeg hadde GTX 480 i SLI før). :)

Lenke til kommentar

Da har endelig de nye PC-komponentene kommet i posten. Synd at jeg ikke har tid til å sette det sammen før neste måned. Kanskje jeg også kjøper en custom GTX 680 i løpet av sommeren - eller så venter jeg på GK110.

Noen som vet om det har kommet GTX 680 med helt custom PCB enda? Eller noen som er i ferd med å lanseres? Er det noen lanseringsdato for GTX 680 'Lightning'?

Lenke til kommentar

Har bestilt meg Gainward GeForce GTX 680 Phantom 2 GB men lurer på om jeg skal avbestille og gå for ASUS GeForce GTX 670 2GB DirectCU II TOP isteden pga det sies å ha meget lavt støynvå i forhold til ytelsen. :hmm:

Skal du velge DCUii TOP pga manuell spenningsjustering? Hvis ikke så burde du vurdere Twin Frozr III.

Twin Frozr III

(61c) (41Dba)

DCUii TOP

(64c) (40Dba)

Kilde:

http://www.guru3d.co...i-top-review/10

Lenke til kommentar

670 TOP, ikke 680.

Pris er ubetydelig.

GTX 690 utgår pga manglende SLI-støtte i diverse spill.

680 TOP er for langt.

Windforce er "out of stock".

Trenger et kort med nok ytelse og "lavt" støynivå.

Har disse å velge mellom:

680 Phantom 2 GB

680 Phantom 4 GB

670 TOP

680 Twin Frozr III OC

Vanskelig å velge når testsider gir ulike vurderinger av samme kort.

Kunne godt tenkt meg Phantom 4 GB, men kortet har ubekreftet dato for levering.

Har hørt positivt om støynivået til 670 TOP.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Skal du velge DCUii TOP pga manuell spenningsjustering? Hvis ikke så burde du vurdere Twin Frozr III.

Er det noe forskjell på disse kortene annet enn manuell spenningsjustering? Og hva vil egentlig det si? Det må jo bety noe mer enn at man kan justere spenningen opp til 1175mv på afterburner siden det er det man kan på standard-kortet?

Før man ser seg blind på tall kan det være greit å vite at 3 db er en fordobling av lyden, men 3 db er også det minste hørbare forskjellen menneskeøret kan oppfatte.

Så 40 og 41 db er helt det samme. +- 4 grader er også tilnærmet helt det samme så lenge vi snakker såpass lavt som under 65 grader.

• Liker 1
Lenke til kommentar

3 dB er dobling av lydtrykk (SPL). 10 dB oppfattes som dobbelt støynivå.

Grei spesifisering i forhold til menneskets relativt dårlige hørsel. Lyden må altså opp 8-9 ganger for at mennesket skal oppfatte det som dobbelt så høyt? Stakkars husdyr!

Poenget er det samme, 40 og 41 db er det samme for oss mennesker.

Trøsten er at mennesket har bedre tredimensjonal hørsel enn de aller fleste andre dyr, så vi er i bedre stand til å høre nøyaktig hvor lyden kommer fra. Vi er faktisk i stand til å "se" med hørselen på samme måte som flaggermuser, ved hjelp av ekkolokasjon, hvis vi trenes opp til det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke nevnt eller brydd meg om forskjeller under 3 dB. Tredjepartskortene ligger gjerne 3-6 dB under referansekortene så det spiller en rolle for min del. Selv om 3-5k ikke er en stor kostnad er jeg likevel interessert i å velge et kort jeg blir fornøyd med.

techPowerUp har målt viftestøyenstøyen på 670 TOP til å ligge 10 dB under 680 TOP. Enten er kortet veldig bra eller så er noe gått galt under testingen. Sweclockers har også målt lave støynivå så det er mulig at det ligger noe i det.

"Fan noise of the ASUS GTX 670 DC II is incredible. In idle it is barely audible if you put your ear next to it - using a completely passive PC, in a quiet room. Under load the fan ramps up a tiny bit to handle the extra heat but the difference is barely measurable. As a result the GTX 670 DC II is quieter under load than most other cards in idle!! Perfect job ASUS!"

"Whisper quiet in both idle and load."

"Overall the ASUS GTX 670 Direct CU II is the best card I ever tested. I simply can't find anything wrong with it. ASUS has sucessfully addressed all the shortcomings of NVIDIA's reference design, yet asks only a moderate $20 price premium for their card."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...