Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Jeg er litt overrasket om at det ikke ble nevnt noe om Quadro?

 

Uansett så er det teknologien som gir meg lyst på nytt skjermkort. nVidia har i mange år drevet innovasjon, og med G80 lanserte de bindless graphics og vertex buffer shared memory. Førstnevnte kan reelt øke ytelsen med rundt 50% ved bruk av mange vertexbuffere. Kepler introduserte i tillegg bindless textures, som ytterligere skal forenkle rendering samtidig som det tillater millioner av teksturer sammenlignet med maksimalt 128. Se denn demoen dere som har Kepler, det er verdt å sjekke ut. Dette er noe jeg tror kan bli viktig i kommende generasjoner grafikkprosessorer og spillmotorer, siden det er med på redusere overheaden kraftig. La oss håpe det blir standardisert i neste runde med OpenGL og Direct3D.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"In this talk, individuals from the GPU architecture and CUDA software groups will dive into the features of the compute architecture for “Kepler” – NVIDIA’s new 7-billion transistor GPU."

 

HKS: Dette kan vel ikke tolkes annerledes enn at GK110=7mrd ?!?

Stemmer!

 

GK110 hovedsaklig kommer i Tesla kort så kan jo de av oss uten abnormt store lommebøker se lenge etter GK110 med det aller første.

Er redd du har et poeng der :)

Det kommer produkter som ikke er Tesla/quadro basert på GK110, men ikke på denne siden av sommeren.

 

Jeg er litt overrasket om at det ikke ble nevnt noe om Quadro?

GTC er hverken arena for GeForce eller Quadro kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette riktig?

Tesla - compute

Geforce - gaming

Quadro - rendering

 

Nvidia burde vel være istand til å lansere et bra Quadro-kort basert på GK104? Eller er rendering såpass ROP-tungt at GK104 ikke er bedre enn GF110 her?

Riktig!

Ja, det kommer flere Quadro-kort basert på GK104

Lenke til kommentar

Det som jeg er mest spent på er når GeForce-variantene av GK110 kommer.

 

-----

 

AMD har sin pinned memory-utvidelse for å aksessere systemminne fra GPU, men jeg har ikke funnet noe tilsvarende for nVidia ennå.

 

Uansett så er det nVidia som har de mest spennende utvidelsene. Hmm, det burde vært noen low-end Kepler-kort så jeg kunne satt et inn i en av maskinene mine bare for å teste.

Lenke til kommentar

AMD har sin pinned memory-utvidelse for å aksessere systemminne fra GPU, men jeg har ikke funnet noe tilsvarende for nVidia ennå.

Du har kunnet bruke "pinned memory" nesten siden begynnelsen i CUDA.

Det er blant annet en av tingene man må bruke hvis man skal bruke CUDA streams.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette riktig?

Tesla - compute

Geforce - gaming

Quadro - rendering

 

Nvidia burde vel være istand til å lansere et bra Quadro-kort basert på GK104? Eller er rendering såpass ROP-tungt at GK104 ikke er bedre enn GF110 her?

Riktig!

Ja, det kommer flere Quadro-kort basert på GK104

 

Hvis jeg ikke husker feil nevnte du at det skulle komme info om dem nå i mai. Venter i spenning. :)

Lenke til kommentar

AMD har sin pinned memory-utvidelse for å aksessere systemminne fra GPU, men jeg har ikke funnet noe tilsvarende for nVidia ennå.

Du har kunnet bruke "pinned memory" nesten siden begynnelsen i CUDA.

Det er blant annet en av tingene man må bruke hvis man skal bruke CUDA streams.

Takk! Jeg har egentlig ikke satt meg mye inn i interaksjon mellom CUDA og OpenGL, kanskje det likevel kan være løsningen for meg.
Lenke til kommentar

Brukertest på Overclock.net, 670 overklokket mot 7970 overklokket. Ledelsen i Metro 2033 og særlig Crysis er latterlig stor, mens de andre testene stort sett viser små forskjeller til eller fra.

http://www.overclock...hies-done/90_30

 

Det virker som om SB hjelper veldig mye i Crysis:

 

It's his i7 that is holding him back in Crysis. Especially @ just 4xAA. I had exactly the same situation with my i7 @4.0.

 

 

Here is kepler on SB (GTX 680 clocked much lower than brett's, 1245/3386)

 

 

bb0d6bfa_Crysis20benchmark20gpu.png

Lenke til kommentar

Ja, så dette etterpå. Mitt 7970 ligger fortsatt foran alle andre i denne testen da :w00t:

Det interessante er hvor jevnt det er :hmm:

 

Det er bra det er jevnt da konkurransen blir større. Det som hadde vært interessant er hvis en tredje skjermkortprodusent hadde dukket opp i markedet og slått både AMD og Nvidia med mye. Det er synd at det kun er konkurranse mellom AMD, Nvidia og Intel - kanskje ingen konkurranse mellom AMD og Intel lenger.. Intel driver med monopol.. =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...