Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Bestilte meg 2 stk Gigabyte Windforce 3X GTX 670, for å bruke dem på hovedpcen med 30". Skal spille spill med 2560X1600 og all eyecandy på, og ha over 60fps.

Trodde jeg gjorde et godt kjøp her i forhold til GTX 680, men kompisene sier jeg heller burde kjøpt 2 X GTX 680 med 4GB fordi 2560X1600 med all eyecandy krever mer enn 2GB :(

Ordren ligger fortsatt åpen på Komplett, så jeg kan avbestille.

Hva mener dere eksperter?

Har enda tilgode å se et spill som gjør det merkbart/mere spillbart med 4GB minne på skjermkortet på 2560X1600 oppløsning. Tilogmed ikkje BF3 har noe nytte av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å megle litt med Norek angående defekt MSI GeForce GTX 480 (referanse) og Zotac GeForce GTX 580 AMP!. GTX 480 har jo ingen klar erstatningmodell ettersom GTX 480 er ute av markedet, men GTX 580 seiler vell opp som en klar kandidat ettersom det på mange måter er en optimalisert GTX 480 med ikke så alt for stor forskjell på ytelse, men endel bedre strømforbruk.

GTX 580 AMP! har de heller ingen logisk erstatning til da ingen av GTX 580 kortene Norek har matcher frekvensene til Zotac GTX 580 AMP! Så håper jeg kan få et GTX 690 med et lite mellomlegg! :w00t:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Med tanke på de testene jeg har lest så er det best å kjøpe MSI GTX 680 Twin Frozr III da den har lavest temperatur av alle de ulike custom versjonene. Koster bare litt mer og er verdt det dersom man skal overklokke og ønsker mye lavere temperatur uten å åpne skjermkortet.

Lenke til kommentar

Trodde stock-kjøler på GTX 680 var såpass god at tredjepartskjølere ikke ga betydelige forbedringer?

Dessuten er det helt klart at mangelen på spenningsregulering er den store flaskehalsen for GTX 680 i overklokking.

GTX 680 med stock kjøleren når alt fra 70-80c for noen. Diverse tester viser at Twin Forzr III klarer å holde kortet alt fra 50-60c (varierer med fan speed). Jeg syntes at det er verdt det for bare litt mer penger. :)

Edit: Jeg vet ikke hva støynivået er.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Trodde stock-kjøler på GTX 680 var såpass god at tredjepartskjølere ikke ga betydelige forbedringer?

Dessuten er det helt klart at mangelen på spenningsregulering er den store flaskehalsen for GTX 680 i overklokking.

GTX 680 med stock kjøleren når alt fra 70-80c for noen. Diverse tester viser at Twin Forzr III klarer å holde kortet alt fra 50-60c (varierer med fan speed). Jeg syntes at det er verdt det for bare litt mer penger. :)

Edit: Jeg vet ikke hva støynivået er.

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_680_Twin_Frozr_III/31.html

39 dBA TF3 vs 43 dBA Stock.

Identisk overklokking med alle andre referansekort.

Lenke til kommentar

http://www.techpower...ozr_III/31.html

39 dBA TF3 vs 43 dBA Stock.

Identisk overklokking med alle andre referansekort.

Ja det ser ut til å være en "vegg" der, og den variasjonen som vises kan like gjerne være individuell variasjon mellom eksemplarer. Uansett så kan alternative design holde temperaturen og støynivået nede mer effektivt enn referansedesignet, og det vil jeg betegne som et definitivt pluss. Husk også at skjermkortet skal klare seg en varm sommerdag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...