Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To års garanti og tre års reklamasjon holder vel for de fleste? Uansett rødt eller grønt...

 

Det er ingenting som heter 3 års reklamasjon. Man har enten 2 eller 5 år. Det legges ikke til etter garantitiden, men løper fra kjøpsdatoen.

 

Skjermkort har 5 års reklamasjon.

Lenke til kommentar

http://videocardz.co...-listed-for-415

 

Ser ut som gtx 670 blir ca 400$ = 2320 kr.

No aner eg ikkje korleis prisen blir i Norge. Men den bør vere ca 3000 kr?

 

Blir å vente noen dager til. =)

GTX 680 er $500 USD, det betyr 3200-3500 kr i Norge. Da regner jeg med at avstanden mellom 670 og 680 er større enn hva TT skal ha det til, for ingen med vettet i behold vil kjøpe et 680 til 4000 kr når 670 til 3200 kr er praktisk talt identisk hva ytelse angår.

Lenke til kommentar

Må si at nvidia er i siget med Kepler, fantastisk balanse av ytelse / strømforbruk og ikke minst ytelse / pris. Om GTX 670 blir som testen forespeiler så virker det jo mer eller mindre som et GTX 680 til lavere pris og kan sikkert fint klokkes slik at det gir deg 100% GTX 680 ytelse til en lavere prislapp.

 

 

Det er jo noe snodig da det gjør GTX 680 noe overpriset, og GTX 690 blir enda stivere prisen iforhold til prisen enn hva det i utgangspunktet er når du kn plukke opp 3x GTX 670 til prisen av ett GTX 690.

 

 

EDIT:

 

Sitter fremdeles med følelsen av at nvidia holder noe tilbake, for meg virker fremdeles GTX 680 som et mellomklassekort. Det er ikke likt nvidia å være så tilbakeholden på strømforbruk og det hele selv på de ypperste toppmodellene, det ligger et GTX 780 i lufta om ikke så alt for lenge som blir et beist iform av hva GTX 480 og GTX 580 var som sikkert ikke matcher GTX 680 når det kommer til ytelse / strømforbruk men som vil sparke godt i fra seg for de av oss som ønsker rå ytelse.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

Sitter fremdeles med følelsen av at nvidia holder noe tilbake, for meg virker fremdeles GTX 680 som et mellomklassekort. Det er ikke likt nvidia å være så tilbakeholden på strømforbruk og det hele selv på de ypperste toppmodellene, det ligger et GTX 780 i lufta om ikke så alt for lenge som blir et beist iform av hva GTX 480 og GTX 580 var som sikkert ikke matcher GTX 680 når det kommer til ytelse / strømforbruk men som vil sparke godt i fra seg for de av oss som ønsker rå ytelse.

 

Det er dette jeg har tenkt helt siden GTX 680 var lansert. GTX 680 er så liten og bruker usedvanlige lite strøm osv. Jeg håper de gir alt med GTX 780 og ser litt bort fra strømsparingen i favør for bedre ytelse.

Lenke til kommentar

nVidia har ingenting å tjene på å gi ut det kortet før motsvaret til AMD kommer.

Joda, de kan prise det til 6000-7000 kr og si det er high-end. Om det hadde vært praktisk mulig for Nvidia å gjøre dette hadde de gjort det.

Da ville de solgt mindre gtx680/690..

Å melke så lenge som mulig er det de vil tjene mest på

Lenke til kommentar

nVidia har ingenting å tjene på å gi ut det kortet før motsvaret til AMD kommer.

Joda, de kan prise det til 6000-7000 kr og si det er high-end. Om det hadde vært praktisk mulig for Nvidia å gjøre dette hadde de gjort det.

 

Markedet for grafikkkort til 6000-7000 er en veldig liten andel. Og nå har de tross alt sluppet GTX 690.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...