Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan teste det når jeg kommer hjem, men min erfaring med 4x MSAA + 4x Transparency SS (og 8x MSAA + 8x Transparency SS for den sakens skyld) i kombinasjon med FXAA er at det gjør bildet enda mer blurry, noe hvertfall ikke jeg klarer å leve med.

 

Vil fremdeles si at 8x MSAA + 8x Transparency SS er det som for meg gir best bilde, og overhode ingen blurry effekter. Men dette dreper jo endel ytelse så kjører heller utelukkende FXAA som gir meg nesten like god bildekvalitet på bekosting av blurry elementer her og der.

 

Takk for det. Det står at FXAA kan kombineres med flere typer AA men jeg vet ikke om det funker med SSAA + SMAA + FXAA på en gang. Hvis dette er mulig så kan resultatet bli ganske fantastisk. Spesielt med tanke på at SSAA er ganske krevende. Derfor kan litt (1x2) SSAA + FXAA være en god kombinasjon. Eller 8xS (kombinert med Nvidia inspektor) + FXAA dersom man har nok kraft til det. :ohmy:

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Takk for det. Det står at FXAA kan kombineres med flere typer AA men jeg vet ikke om det funker med SSAA + SMAA + FXAA på en gang. Hvis dette er mulig så kan resultatet bli ganske fantastisk. Spesielt med tanke på at SSAA er ganske krevende. Derfor kan litt (1x2) SSAA + FXAA være en god kombinasjon. Eller 8xS (kombinert med Nvidia inspektor) + FXAA dersom man har nok kraft til det. :ohmy:

Lite poeng å kombinere to shaderbaserte AA-typer, SMAA + FXAA kombinert vil ikke bli bra.

Jeg vet at det er mulig å aktivere TR(ansparency)S(uper)S(ampling)A(nti)A(liasing) for Nvidia, Inspector har ikke mulighet for å aktivere S(parse)G(rid)S(uper)S(ampling)A(nti)A(liasing), altså "full" SSAA der hele bildet rendres i 2x eller 4x native oppløsning, (som jeg kan se gjennom skjermbilder) heller.

 

For meg med AMD fungerer det ofte best å aktivere 2x eller 4x Adaptive AA, det takler både gjennomsiktige objekter og geometri.

 

det nye dual gk104 , er det ikke litt lite med 4 gig delt minne? eller holder det?

Holder i massevis, med mindre du har noen ekstreme krav er det lite vits i mer enn 2GB VRAM

Lenke til kommentar

Har noen formeninger om:

  • i7 3980X
  • 32 GB DDR3 ram
  • 4 Way SLI GTX 690

Hvordan et slik oppsett ville vært?

 

Er det eneste som forskjellen mellom 670 til 690 er klokkehastighet og ytelsen, så bildekvaliteten og mulighetene blir de samme?

 

http://www.gulden.org/frida/blog/wp-content/gallery/new-york/nyc-18.jpg

 

Av det bilde her, hvor mye kreves det for å tegne lik grafisk bilder i 120 FPS.

Er det fysisk umulig selv på kraftigste nvidia skjermkort å utvikle så heftig grafikk? Spesielt ennå værre å bruke DX 11.1 som det?

Lenke til kommentar

Lite poeng å kombinere to shaderbaserte AA-typer, SMAA + FXAA kombinert vil ikke bli bra.

Jeg vet at det er mulig å aktivere TR(ansparency)S(uper)S(ampling)A(nti)A(liasing) for Nvidia, Inspector har ikke mulighet for å aktivere S(parse)G(rid)S(uper)S(ampling)A(nti)A(liasing), altså "full" SSAA der hele bildet rendres i 2x eller 4x native oppløsning, (som jeg kan se gjennom skjermbilder) heller.

 

For meg med AMD fungerer det ofte best å aktivere 2x eller 4x Adaptive AA, det takler både gjennomsiktige objekter og geometri.

 

Jeg ser disse alternativene:

 

Vanlig AA:

 

fra 2X opp til 32xCSAA

2x1, 1x2, 2x2, 3x3, 4x4 SuperSampling

Fra 8xS opp til 32xS (2x2 SuperSampling + 8xMSAA)

 

Med andre ord så støtter den SSAA som en FSAA (Fullscreen AA) men ikke SGSAA. Med mindre spillet er veldig, veldig gammelt så tviler jeg på at SGSAA som FSAA er spillbart i mange spill. Leste noe om at de kuttet det ut pga for stor performance hit.

 

Men..

 

Under Transparency AA:

 

Opp til 8X SSAA

Opp til 8X SGSAA

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Har noen formeninger om:

  • i7 3980X
  • 32 GB DDR3 ram
  • 4 Way SLI GTX 690

Hvordan et slik oppsett ville vært?

 

Er det eneste som forskjellen mellom 670 til 690 er klokkehastighet og ytelsen, så bildekvaliteten og mulighetene blir de samme?

 

http://www.gulden.or...york/nyc-18.jpg

 

Av det bilde her, hvor mye kreves det for å tegne lik grafisk bilder i 120 FPS.

Er det fysisk umulig selv på kraftigste nvidia skjermkort å utvikle så heftig grafikk? Spesielt ennå værre å bruke DX 11.1 som det?

 

Med en slik minnemengde bør du ha Xeon og ECC-minnebrikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan smelle til med EVGA Classified SR-X, det hovedkortet kjører jo Intel C606 server / workstation brikkesett og støtter både ECC minne og Xeon varianter av SandyBridge-E. Da kan du smelle til med en eller to Intel Xeon E5-2650 8-kjerner prosessorer for eksempel.

 

Dette blir dog en smule off-topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...